Sfoglia per Autore
Conclusioni. Fu vera svolta? Luci e ombre di un quadro in movimento
2023-01-01 Franca Roncarolo; Cristiano Vezzoni
Introduzione. Esplorare la svolta a destra
2023-01-01 Franca Roncarolo; Cristiano Vezzoni
Svolta a destra? Cosa ci dice il voto del 2022
2023-01-01 Franca Roncarolo; Cristiano Vezzoni (a cura di)
Quando la fine è nota: il clima della campagna del 2022 e le agende tematiche del confronto
2023-01-01 Sara Bentivegna; Rita Marchetti; Franca Roncarolo
Giorgia Meloni in the spotlight. Mobilization and competition strategies in the 2022 Italian election campaign on Facebook
2023-01-01 Martella A.; Roncarolo F.
Processes of political convergence and divergence in advanced democracies
2022-01-01 Mastropaolo, Alfio; Roncarolo, Franca; Sciarrone, Rocco
How Do «Easy» and «Tough» Media Shape Candidates' Evaluation?
2021-01-01 Mancosu M.; Seddone A.; Bobba G.; Cremonesi C.; Mancini P.; Roncarolo F.; Legnante G.
Losers get sick? The effects of electoral defeat on perceptions of pandemic risk
2021-01-01 Bobba, Giuliano; Mancosu, Moreno; Roncarolo, Franca; Seddone, Antonella; Vegetti, Federico
Processi di convergenza e divergenza politica nelle democrazie avanzata
2020-01-01 Mastropaolo A., Roncarolo F., Sciarrone R.
Same Topics with Different Meanings? Social Networks and the Trans-Nationalization of Issues and Frames in European Public Policy Agendas
2020-01-01 Franca Roncarolo, Sara Bentivegna
Political Information Exposure and Populist Attitudes in the «Laboratory of Populism». An Exploratory Analysis of the 2018 Italian General Election Campaign
2019-01-01 Cristina Cremonesi; Giuliano Bobba; Guido Legnante; Moreno Mancosu; Franca Roncarolo; Antonella Seddone
European versus Domestic Politics: Media Negativity during the 2019 European Elections Campaign in Italy
2019-01-01 Antonella Seddone; Giuliano Bobba; Franca Roncarolo
Journalistic Narratives and Political Communication Strategies Against the Background of a Critical Mood: The 2018 Election Campaign in the Traditional Media and Beyond
2018-01-01 Franca Roncarolo; Cristina Cremonesi
Tanto tuonò che piovve: la campagna elettorale nei giornali e in televisione
2018-01-01 Paolo Mancini; Franca Roncarolo
The likeability of populism on social media in the 2018 Italian general election
2018-01-01 Giuliano Bobba; Franca Roncarolo
Emozioni e politica alla prova dell’urna: spunti per un’agenda di ricerca
2018-01-01 Franca Roncarolo
The traditional media, political parallelism and public opinion on contentious issues in the 2018 Italian election campaign
2018-01-01 Roncarolo, F., & Mancini, P.
Media Politics and Populism as a Mobilization Resource
2017-01-01 Roncarolo,
I media e le politiche. Come i giornali raccontano le scelte pubbliche che riguardano la vita dei cittadini
2015-01-01 Bobbio, Luigi; Roncarolo, Franca
Political Communication and Political Science: looking for a shared research agenda
2015-01-01 Amoretti, Francesco; Roncarolo, Franca
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile