Sfoglia per Autore
A graphical approach to function through body motion
2002-01-01 F. Ferrara; O. Robutti
Due esperienze a confronto: il senso del grafico con e senza l’uso della tecnologia
2002-01-01 F. Ferrara
Approaching graphs with motion experiences
2002-01-01 F. Ferrara; O. Robutti
Teoria della rappresentazione dei gruppi
2003-01-01 Y. Chen; F. Ferrara
Metaphors as vehicles of knowledge: an exploratory analysis
2003-01-01 F. Ferrara
Invertire l’approccio tradizionale all’analisi attraverso l’uso della tecnologia
2003-01-01 F. Ferrara; C. Sabena
Esperienze percettivo-motorie e costruzione di significati nella scuola superiore
2004-01-01 F. Ferrara; O. Robutti
Embodiment and technology in modelling activities
2004-01-01 L. Bazzini; F. Ferrara; F. Fossati; O. Robutti
Embodiment e tecnologia in attività di modellizzazione: studio di un caso
2004-01-01 F. Ferrara; L. Bazzini; F. Fossati; O. Robutti
Bridging perception and theory: what role can metaphors and imagery play?
2004-01-01 F. Ferrara
Bodily experiments, metaphors, gestures and artefacts in grasping the meaning of a motion graph: a case study
2004-01-01 F. Ferrara
“Why doesn’t it start from the origin?”: hearing the cognitive voice of signs
2004-01-01 F. Ferrara
The Penelope story: learning through action, speech and gestures
2005-01-01 R. Barbero; L. Bazzini; F. Ferrara; B. Villa
The genesis of signs by gestures. The case of Gustavo
2005-01-01 F. Arzarello; F. Ferrara; O. Robutti; D. Paola
Da dove viene la matematica. Come la mente embodied dà origine alla matematica
2005-01-01 O. Robutti; F. Ferrara; C. Sabena
Connecting talk, gesture, and eye motion for the microanalysis of mathematics learning
2005-01-01 F. Ferrara; R. Nemirovsky
Shaping a multi-dimensional analysis of signs
2005-01-01 F. Arzarello; F. Ferrara; D. Paola; O. Robutti; C. Sabena
The role and uses of technologies for the teaching of algebra and calculus.
2006-01-01 F. Ferrara; D. Pratt; O. Robutti
La storia di Penelope: gesti, parole e strumenti nell’apprendimento matematico
2006-01-01 B. Villa; L. Bazzini; F. Ferrara; R. Barbero
Acting and interacting with tools to understand Calculus concepts
2006-01-01 F. Ferrara
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile