Sfoglia per Autore  

Opzioni
Mostrati risultati da 1 a 20 di 21
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
All you need is log: matematica, modelli & multimedialità 2016 Bini, G.
ALL YOU NEED IS LOG - MATEMATICA & MODELLI: logaritmi ed esponenziali come strumenti per interpretare fenomeni reali 2016 Bini, G.
Maths Welcome Pack: una introduzione multisensoriale alla matematica 2017 Bini, G.
Augmented Log: la realtà aumentata come strumento didattico 2017 Bini, G.
A non-euclidean clockwork orange: from reality to mathematics and back 2017 Bini, G.
Augmented Log: using AR technology to construct learning about logarithms and exponentials 2017 Bini, G.
Maths Welcome Pack: A multi-sensory introduction to mathematics for high school students 2017 Bini, G.
Creatività in Classe: i Meme come Artefatti per l'Apprendimento della Matematica 2019 Bini, G.
Meanings in Mathematics: using Internet Memes and Augmented Reality to promote mathematical discourse 2019 Bini, G. ; Robutti, O.
Yo Math Is So Arty: Inspiring Creative Learning with Mathematical Internet Memes 2019 Bini, G. ; Robutti, O.
Thinking Inside the Post: Investigating the Didactical Use of Mathematical Internet Memes 2019 Bini, G. ; Robutti, O.
The Indivisibles: a travel in time and space from Archimedes to Cavalieri 2019 Bini, G.
Comprendere, creare e utilizzare in classe i meme matematici 2020 Bini, G. ; Montagnani, M.
Is this the real life? Connecting mathematics across cultures 2020 Bini, G. ; Robutti, O.
Maths in the time of social media: conceptualizing the Internet phenomenon of mathematical memes 2020 Bini, G., Robutti, O., Bikner-Ahsbahs, A.
How Spiderman Can Teach You Math: The Journey of Memes From Social Media to Mathematics Classrooms 2021 Bini, G.
When They Tell You That i^56=1: Affordances of Memes and GeoGebra in Mathematics 2021 Bini, G.; Robutti, O.; Montagnani, M.
MatheMemeThon: Una esperienza di didattica a distanza con i meme matematici 2022 Bini, G.
MathMemeThon: how mathematical memes bring teachers and students together during Italy’s pandemic lockdown 2022 Bini, G.
“How to meme it”: reverse engineering the creative process of mathematical Internet memes 2022 Bini, Giulia; Bikner-Ahsbahs, Angelika; Robutti, Ornella
Mostrati risultati da 1 a 20 di 21
Legenda icone

  •  file ad accesso aperto
  •  file disponibili sulla rete interna
  •  file disponibili agli utenti autorizzati
  •  file disponibili solo agli amministratori
  •  file sotto embargo
  •  nessun file disponibile