Sfoglia per Autore
Psychosexual Education Interventions for Autistic Youth and Adults—A Systematic Review
2023-01-01 Ragaglia, Beatrice; Caputi, Marcella; Bulgarelli, Daniela
Il diritto al gioco: il ruolo dei giocattoli nel promuovere opportunità di gioco per tutti
2023-01-01 Nicole Bianquin; Daniela Bulgarelli
Il ruolo del contesto a supporto del gioco all'aperto. Le esperienze italo-irlandesi in tempi di pandemia.
2023-01-01 Bulgarelli Daniela; Bianquin Nicole
Outdoor play of children with and without disabilities. Insights from the Covid-19 pandemic in Ireland and Italy
2023-01-01 Bulgarelli D.; Bianquin N.; Barron C.; Emmett M.-J.
Observation Projet
2022-01-01 Bulgarelli Daniela
Pretend play and embodied language: The case of deaf children
2022-01-01 Celo Pietro; Bulgarelli Daniela
Play for the sake of play for children with disabilities: insights and trajectories from LUDI project
2022-01-01 Bianquin Nicole, Bulgarelli Daniela, Besio Serenella
Nido d’infanzia e progettazione educativa individualizzata. Progettare l’inclusione attraverso il PEI su base ICF
2022-01-01 Nicole Bianquin; Daniela Bulgarelli
Il gioco inclusivo nei servizi 0-6. Influenze e traiettorie dal progetto LUDI "Play for Children with Disabilities"
2022-01-01 Nicole Bianquin, Daniela Bulgarelli, Serenella Besio
33. Social cognition and its main correlates in childhood
2022-01-01 Daniela Bulgarelli, Anne Henning, Evelyn Bertin
A casa o al nido? Effetti delle prime esperienze sociali sullo sviluppo della Teoria della Mente in età prescolare
2022-01-01 Paola Molina; Daniela Bulgarelli
Theory of Mind Development in Italian Children with Specific Language Impairment and Autism Spectrum Disorder: Delay, Deficit, or Neither?
2022-01-01 Bulgarelli D.; Testa S.; Molina P.
Parent, child, and environmental predictors of vegetable consumption in Italian, Polish, and British preschoolers
2022-01-01 Masento N.A.; Dulay K.M.; Harvey K.; Bulgarelli D.; Caputi M.; Cerrato G.; Molina P.; Wojtkowska K.; Pruszczak D.; Barlinska J.; Messer D.; Houston-Price C.
Home-based interventions targeting vegetable intake and liking among preschoolers: A systematic review
2022-01-01 Marcella Caputi, Daniela Bulgarelli, Giuseppina Cerrato, Paola Molina
Nonlinearities in theory-of-mind development: New evidence from Dutch and Italian boys and girls
2022-01-01 Blijd-Hoogewys E.M.A.; Bulgarelli D.; Molina P.; van Geert P.L.C.
Mangiamo le verdure? La lettura di e-book per favorire l’alimentazione sana nei bambini prescolari
2021-01-01 Bulgarelli Daniela; Caputi Marcella; Cerrato Giuseppina; Fanelli Mauro; Petrocca Serafina; Molina Paola
Évaluer la compréhension des émotions et des états mentaux dans le développement typique et atypique : résultats de deux nouveaux outils
2021-01-01 Molina, Paola; Testa, Silvia; Bulgarelli, Daniela
See & Eat! Using E-books to Promote Vegetable Eating Among Preschoolers: Findings From an Italian Sample
2021-01-01 Marcella Caputi, Katrina May Dulay, Daniela Bulgarelli, Carmel Houston-Price, Giuseppina Cerrato, Mauro Fanelli, Natalie A. Masento, Paola Molina
Indoor play during a global pandemic: commonalities and diversities during a unique snapshot in time
2021-01-01 Barron, Carol; Emmett, Mary Jane; Patte, Michael M.; Higham, Sue; Bulgarelli, Daniela
8 Inclusive Play and Disability in Early Childhood Education and Care Services. The Experiences of Italian Practitioners
2020-01-01 Daniela Bulgarelli
Perspectives and research on play for children with disabilities. Collected papers
2020-01-01 Daniela Bulgarelli
Introduction
2020-01-01 Daniela Bulgarelli
Preface
2020-01-01 Daniela Bulgarelli; Serenella Besio
Il gioco inclusivo tra attività strutturate e spontanee nel nido d’infanzia. Le esperienze educative con bambini con disabilità
2020-01-01 Daniela Bulgarelli
Gioco e sviluppo sociocognitivo: l’approccio psicologico
2020-01-01 Bulgarelli Daniela; Molina Paola
I progetti “GioDi - Gioco per la Disabilità". Fattori contestuali a supporto del gioco per il piacere del gioco nei bambini con disabilità
2020-01-01 Daniela Bulgarelli, Nicole Bianquin, Serenella Besio
Il nido d’infanzia come servizio educativo inclusivo. Esperienze dal Piemonte
2019-01-01 Daniela Bulgarelli
Toys and games Usability Evaluation Tool – TUET. Traduzione italiana
2019-01-01 Serenella Besio; Nicole Bianquin; Daniela Bulgarelli
La valutazione del giocattolo per i bambini con disabilità: la versione italiana del TUET – Toys and games Usability Evaluation Tool
2019-01-01 Nicole Bianquin; Daniela Bulgarelli
Lo psicologo scolastico. Cenni normativi e buone prassi
2019-01-01 Daniela Bulgarelli; Patrizia Chiaruttini; Cristiana Gavello; Sofia Massia; Virginia Muscatello; Silvia Spinelli; Silvia Roberta Villa
Role of age and IQ in emotion understanding in Autism Spectrum Disorder: implications for educational interventions
2019-01-01 Salomone, Erica; Bulgarelli, Daniela; Thommen, Evelyne; Rossini, Emanuelle; Molina, Paola
Theory of Mind Development in Children with Visual Impairment: The Contribution of the Adapted Comprehensive Test ToM Storybooks
2019-01-01 Bartoli G.; Bulgarelli D.; Molina P.
4 Are our children playing?
2018-01-01 Bulgarelli, Daniela; Caprino, Francesca
Evaluation of children's play. Tools and methods
2018-01-01 Besio Serenella, Bulgarelli Daniela, Stancheva-Popkostadinova Vaska
4 Play assessment tools and methodologies: the view of practitioners
2018-01-01 Bulgarelli, Daniela; Stancheva-Popkostadinova, Vaska
Nido inclusivo e bambini con disabilità. Favorire e supportare il gioco e la comunicazione
2018-01-01 Daniela Bulgarelli
Tipologie di gioco: una tassonomia condivisa per lo sviluppo della ricerca
2018-01-01 Daniela Bulgarelli
La valutazione del gioco nella ricerca psico-pedagogica italiana. Una sintesi di ricerca
2018-01-01 Daniela Bulgarelli; Nicole Bianquin
Becoming Expert in Playing with Children with Disabilities. The LUDI Training School “Play and Toys for All”
2018-01-01 Serenella Besio; Daniela Bulgarelli; Iolanda Iacono; Rianne Jansens; Maria Mizzi; Odile Perino
Introduction
2018-01-01 Besio, Serenella; Bulgarelli, Daniela; Stancheva-Popkostadinova, Vaska
3 Review of tools for play and play-based assessment
2018-01-01 Bulgarelli, Daniela; Bianquin, Nicole; Caprino, Francesca; Molina, Paola; Ray-Kaeser, Sylvie
Collaborative Accessible Gameplay with One-Switch Interfaces
2018-01-01 Bulgarelli D.; Corno F.; De Russis L.
Children with cerebral palsy playing with mainstream robotic toys: Playfulness and environmental supportiveness
2018-01-01 Bulgarelli, Daniela*; Bianquin, Nicole; Besio, Serenella; Molina, Paola
Mental state understanding: individual differences in typical and atypical development
2017-01-01 Bulgarelli D., Henning, A., Molina, P.
5 Play in Children with Intellectual Disabilities
2017-01-01 Bulgarelli, Daniela; Stancheva-Popkostadinova, Vaska
3 Conceptual Review of Play
2017-01-01 Bulgarelli, Daniela; Bianquin, Nicole
4 Conceptual Review of Disabilities
2017-01-01 Bianquin, Nicole; Bulgarelli, Daniela
Playfulness: criticità di un costrutto e misurazione nel caso della disabilità
2017-01-01 Daniela Bulgarelli; Nicole Bianquin
Play Development in Children with Disabilities
2017-01-01 Besio, Serenella; Bulgarelli, Daniela; Stancheva-Popkostadinova, Vaska
Introduction
2017-01-01 Besio, Serenella; Bulgarelli, Daniela; Stancheva-Popkostadinova, Vaska
Conclusion
2017-01-01 Besio, Serenella; Bulgarelli, Daniela; Stancheva-Popkostadinova, Vaska
Editorial: Mental state understanding: Individual differences in typical and atypical development
2017-01-01 Bulgarelli, D.; Henning, A.; Molina, P.
Social cognition in preschoolers: effect of early experience and individual differences
2016-01-01 Bulgarelli, D.; Molina, P.
Is play easier for children with physical impairment with mainstream robots? Accessibility issues and playfulness
2016-01-01 Serenella Besio; Andrea Bonarini; Daniela Bulgarelli; Marco Carnesecchi; Carlo Riva; Fabio Veronese
L'évolution de la cognition sociale chez les enfants avec un trouble du spectre de l'autisme : Approche développementale mixte
2016-01-01 Thommen, É.; Bulgarelli, D.; Cattelan, C.; Di Fulvio, A.; Foudon, N.; Molina, P.; Rossini, E.; Rudelli, N.; Salomone, E.
Evaluating early communicative development
2016-01-01 Molina P, 15. .; Guidetti, M.; Thommen, E.; Sala, M.N.; Bulgarelli, D.; Ongari, B.; Schadee, H.; Berland, A.; Cochard, N.; Barone, P.; Deguine, O.; Rossini, E.; Di Fulvio, A.; Rudelli, N.; Cattelan, C.; Zecchin, M.; Molteni, M
Mainstream robotic toys and children with physical impairment: what about playfulness?
2016-01-01 Besio, S.; Bonarini, A.; Lynch, H.; Molina, P.; Veronese, F.; Bulgarelli, D.
Off-the-shelf, robotic toys and physically impaired children: an analysis and suggested improvements
2016-01-01 Veronese, F., Bulgarelli, D. Besio, S., Bianquin, N., & Bonarini
Early childcare, maternal education and family origins: differences in cognitive and linguistic outcomes throughout childhood
2016-01-01 Bulgarelli, Daniela; Molina, Paola
Observation-Projet: a professional tool for caregivers. Two experiences in Italian day cares.
2016-01-01 Molina P.; Marotta M.; Bulgarelli D.;
Social Cognition in Preschoolers: Effects of Early Experience and Individual Differences
2016-01-01 Bulgarelli, Daniela; Molina, Paola
Andare al nido fa bene? Uno studio sul linguaggio dei bambini che hanno avuto diverse esperienze di accudimento nei primi tre anni di vita
2015-01-01 Molina, P.; Bulgarelli, D.
Early childcare, maternal education and family origins: differences in cognitive and linguistic outcomes throughout childhood
2015-01-01 Bulgarelli, D.; Molina, P.
Factorial structure of the ‘ToM Storybooks’: A test evaluating multiple components of Theory of Mind
2015-01-01 Bulgarelli, D.; Testa, S.; Molina, P.;
Observer dans la recherche et à la crèche: conditions pour l'efficacité des interventions de formation.
2014-01-01 Molina, Paola; Marotta, Monica; Bulgarelli, Daniela
Emotion understanding: A cross-cultural comparison between Italian and German preschoolers
2014-01-01 Molina P.; Bulgarelli D.; Henning A.; Aschersleben G.
Valutare la cognizione sociale e la competenza emotiva nello sviluppo tipico e atipico
2013-01-01 Bulgarelli D.; Sala M.N.; Molina P.
Il metodo SAS. Sviluppo Abilità Sociali. Primi dati di validazione su un campione di bambini con autismo.
2013-01-01 Bulgarelli D.; Rossini-Drecq E.; Arduino M.; Cattelan C.; Di Fulvio A.; Rezzonico K.; Rudelli N.; Salonome E.; Thommen E.; Molina P.;
La cognition sociale chez l’enfant autiste: les particularités de son développment, son implication sur la partecipation sociale et sa prise en charge en ergothérapie
2013-01-01 Rossini E., Cattelan C., Di Fulvio A., Rudelli N., Bulgarelli D., Thommen E.
La comunicazione nella prima infanzia: l’importanza del contesto
2013-01-01 D. Bulgarelli; M. Marotta; P. Molina
Teoria della Mente nei bambini con Disturbo Specifico di linguaggio: una questione di competenza o di performance?
2013-01-01 Bulgarelli D.; Molina P.;
Il Questionario sulla Comunicazione Sociale Precoce come strumento di dialogo tra nido e famiglia.
2013-01-01 Bulgarelli D.; Marotta M.; Molina P.;
L’osservazione dalla ricerca alla professione: l’uso dell’Observation-Projet per la formazione al nido
2013-01-01 P. Molina; M. Marotta; D. Bulgarelli;
Identificazione precoce dei disturbi dello spettro autistico: una guida per gli operatori degli asili nido
2012-01-01 L. Latoni; M. Arduino; D. Bulgarelli; P. Molina
Contrib uŢia părin ţilor la evaluarea compe ten ţelor de comunica re ale copii lor
2012-01-01 P. Molina; D. Bulgarelli
The contribution of parents in the evaluation of children’s early communication competence
2012-01-01 P. Molina; D. Bulgarelli
The SAS (Sviluppo Abilità Sociali) training: Validation of a new training for social abilities development in children with autism
2012-01-01 D. Bulgarelli; P. Molina; E. Rossini; E. Thommen;
La standardizzazione italiana del test ToM Storybooks: dati preliminari
2012-01-01 P. Molina; D. Bulgarelli
L’osservazione-progetto: uno strumento pratico di lavoro per gli educatori
2011-01-01 P. Molina; M. Marotta; D. Bulgarelli
Valutare la competenza emotiva: significato e strumenti nello sviluppo tipico e atipico
2011-01-01 D. Bulgarelli; P. Molina; E. Salomone
Riconoscimento di sé, competenza linguistica e gioco simbolico nel secondo anno: una ricerca esplorativa
2010-01-01 D. Bulgarelli; P. Molina
The Early Social Communication Questionnaire (QCSP) for development evaluation in early infancy
2010-01-01 P. Molina; D. Bulgarelli; P. Marsan; S. Spinelli; L. Arati
Emerging sensitivity to standard in toddlers: a necessary but insufficient condition for visual self-recognition in the rouge task procedure?
2010-01-01 P. Molina; D. Bulgarelli; A. Vyt
Il Questionario della Comunicazione Sociale Precoce (QCSP) per la valutazione nella prima infanzia
2009-01-01 D. Bulgarelli; P. Marsan; S. Spinelli; L. Arati; P. Molina
Andamento di sviluppo nelle risposte dei bambini al TEC e al ToM Storybooks: uno studio di validità concorrente
2008-01-01 P. MOLINA; D. BULGARELLI; L. ARATI
Il questionario QCSP nella formazione degli educatori
2008-01-01 Molina, P., Arati, L., Bulgarelli, D., Siena, C., Spinelli, S.
Teoria della Mente ed empatia in età prescolare
2008-01-01 Daniela Bulgarelli
La distinzione fra fisico e mentale in età prescolare e scolare: alcuni dati dal test Tom Storybooks
2008-01-01 P. MOLINA; D. BULGARELLI
Riconoscimento di sé, Teoria della Mente e metacognizione: la prova della macchia come prima manifestazione delle competenze metacognitive?
2007-01-01 P. MOLINA; D. BULGARELLI
Il TOM Storybooks (van Geert, Hoogewys, Loth, Serra, 1998) per la valutazione della comprensione della mente nei bambini (3-11 anni)
2007-01-01 P. MOLINA; D. BULGARELLI; F. GIANOTTI; E.M.A. BLIJD- HOOGEWYS
L’utilisation du questionnaire SCSP dans la formation des éducatrices pour l’accueil et la prise en charge des enfants à risques dans les crèches
2007-01-01 P. MOLINA; D. BULGARELLI; P. MARSAN, S. SPINELLI; O. ALBANESE; C. ANTONIOTTI; L. ARATI; E. FARINA; R. GARBO
Developmental trend of children's responses to tec and to tom-storybooks: a study on concurrent validity
2007-01-01 P. MOLINA; D. BULGARELLI; L. ARATI; F. GIANOTTI; F. CATTICH; L. GALIZIA; E. BLIJD-HOOGWEISS
L’andamento di sviluppo nelle risposte dei bambini al TEC e al ToM Storybooks: uno studio di validità concorrente
2007-01-01 Daniela Bulgarelli; Laura Arati
Il riconoscimento di sé e la competenza linguistica nel secondo anno di vita
2006-01-01 Daniela Bulgarelli
Ricerca in Laboratorio e al Nido: il riconoscimento di sé
2006-01-01 P. MOLINA; D. BULGARELLI
Faire semblant de pleurer. L’utilisation de l'échelle ECSP pour l'évaluation de la réponse empathique dans la petite enfance
2003-01-01 Molina Paola; Bulgarelli Daniela
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile