Sfoglia per Autore
La comunità di Pensiero: prospettive teoriche
2024-01-01 Daniela Bulgarelli
Inclusive Approaches in Italian Early Childhood Education and Care: The View of Practitioners
2024-01-01 Macagno, Alessia; Ragaglia, Beatrice; Henning, Anne; Bulgarelli, Daniela
Psychosexual Education Interventions for Autistic Youth and Adults—A Systematic Review
2023-01-01 Ragaglia, Beatrice; Caputi, Marcella; Bulgarelli, Daniela
Il ruolo del contesto a supporto del gioco all'aperto. Le esperienze italo-irlandesi in tempi di pandemia.
2023-01-01 Bulgarelli Daniela; Bianquin Nicole
Il diritto al gioco: il ruolo dei giocattoli nel promuovere opportunità di gioco per tutti
2023-01-01 Nicole Bianquin; Daniela Bulgarelli
Outdoor play of children with and without disabilities. Insights from the Covid-19 pandemic in Ireland and Italy
2023-01-01 Bulgarelli D.; Bianquin N.; Barron C.; Emmett M.-J.
Parent, child, and environmental predictors of vegetable consumption in Italian, Polish, and British preschoolers
2022-01-01 Masento N.A.; Dulay K.M.; Harvey K.; Bulgarelli D.; Caputi M.; Cerrato G.; Molina P.; Wojtkowska K.; Pruszczak D.; Barlinska J.; Messer D.; Houston-Price C.
Il gioco inclusivo nei servizi 0-6. Influenze e traiettorie dal progetto LUDI "Play for Children with Disabilities"
2022-01-01 Nicole Bianquin, Daniela Bulgarelli, Serenella Besio
Pretend play and embodied language: The case of deaf children
2022-01-01 Celo Pietro; Bulgarelli Daniela
Play for the sake of play for children with disabilities: insights and trajectories from LUDI project
2022-01-01 Bianquin Nicole, Bulgarelli Daniela, Besio Serenella
33. Social cognition and its main correlates in childhood
2022-01-01 Daniela Bulgarelli, Anne Henning, Evelyn Bertin
Observation Projet
2022-01-01 Bulgarelli Daniela
Nido d’infanzia e progettazione educativa individualizzata. Progettare l’inclusione attraverso il PEI su base ICF
2022-01-01 Nicole Bianquin; Daniela Bulgarelli
Nonlinearities in theory-of-mind development: New evidence from Dutch and Italian boys and girls
2022-01-01 Blijd-Hoogewys E.M.A.; Bulgarelli D.; Molina P.; van Geert P.L.C.
Theory of Mind Development in Italian Children with Specific Language Impairment and Autism Spectrum Disorder: Delay, Deficit, or Neither?
2022-01-01 Bulgarelli D.; Testa S.; Molina P.
Home-based interventions targeting vegetable intake and liking among preschoolers: A systematic review
2022-01-01 Marcella Caputi, Daniela Bulgarelli, Giuseppina Cerrato, Paola Molina
A casa o al nido? Effetti delle prime esperienze sociali sullo sviluppo della Teoria della Mente in età prescolare
2022-01-01 Paola Molina; Daniela Bulgarelli
Mangiamo le verdure? La lettura di e-book per favorire l’alimentazione sana nei bambini prescolari
2021-01-01 Bulgarelli Daniela; Caputi Marcella; Cerrato Giuseppina; Fanelli Mauro; Petrocca Serafina; Molina Paola
Indoor play during a global pandemic: commonalities and diversities during a unique snapshot in time
2021-01-01 Barron, Carol; Emmett, Mary Jane; Patte, Michael M.; Higham, Sue; Bulgarelli, Daniela
Évaluer la compréhension des émotions et des états mentaux dans le développement typique et atypique : résultats de deux nouveaux outils
2021-01-01 Molina, Paola; Testa, Silvia; Bulgarelli, Daniela
See & Eat! Using E-books to Promote Vegetable Eating Among Preschoolers: Findings From an Italian Sample
2021-01-01 Marcella Caputi, Katrina May Dulay, Daniela Bulgarelli, Carmel Houston-Price, Giuseppina Cerrato, Mauro Fanelli, Natalie A. Masento, Paola Molina
Il gioco inclusivo tra attività strutturate e spontanee nel nido d’infanzia. Le esperienze educative con bambini con disabilità
2020-01-01 Daniela Bulgarelli
8 Inclusive Play and Disability in Early Childhood Education and Care Services. The Experiences of Italian Practitioners
2020-01-01 Daniela Bulgarelli
Perspectives and research on play for children with disabilities. Collected papers
2020-01-01 Daniela Bulgarelli
Gioco e sviluppo sociocognitivo: l’approccio psicologico
2020-01-01 Bulgarelli Daniela; Molina Paola
Preface
2020-01-01 Daniela Bulgarelli; Serenella Besio
Introduction
2020-01-01 Daniela Bulgarelli
I progetti “GioDi - Gioco per la Disabilità". Fattori contestuali a supporto del gioco per il piacere del gioco nei bambini con disabilità
2020-01-01 Daniela Bulgarelli, Nicole Bianquin, Serenella Besio
Theory of Mind Development in Children with Visual Impairment: The Contribution of the Adapted Comprehensive Test ToM Storybooks
2019-01-01 Bartoli G.; Bulgarelli D.; Molina P.
Il nido d’infanzia come servizio educativo inclusivo. Esperienze dal Piemonte
2019-01-01 Daniela Bulgarelli
La valutazione del giocattolo per i bambini con disabilità: la versione italiana del TUET – Toys and games Usability Evaluation Tool
2019-01-01 Nicole Bianquin; Daniela Bulgarelli
Role of age and IQ in emotion understanding in Autism Spectrum Disorder: implications for educational interventions
2019-01-01 Salomone, Erica; Bulgarelli, Daniela; Thommen, Evelyne; Rossini, Emanuelle; Molina, Paola
Toys and games Usability Evaluation Tool – TUET. Traduzione italiana
2019-01-01 Serenella Besio; Nicole Bianquin; Daniela Bulgarelli
Lo psicologo scolastico. Cenni normativi e buone prassi
2019-01-01 Daniela Bulgarelli; Patrizia Chiaruttini; Cristiana Gavello; Sofia Massia; Virginia Muscatello; Silvia Spinelli; Silvia Roberta Villa
3 Review of tools for play and play-based assessment
2018-01-01 Bulgarelli, Daniela; Bianquin, Nicole; Caprino, Francesca; Molina, Paola; Ray-Kaeser, Sylvie
4 Are our children playing?
2018-01-01 Bulgarelli, Daniela; Caprino, Francesca
Introduction
2018-01-01 Besio, Serenella; Bulgarelli, Daniela; Stancheva-Popkostadinova, Vaska
Children with cerebral palsy playing with mainstream robotic toys: Playfulness and environmental supportiveness
2018-01-01 Bulgarelli, Daniela*; Bianquin, Nicole; Besio, Serenella; Molina, Paola
4 Play assessment tools and methodologies: the view of practitioners
2018-01-01 Bulgarelli, Daniela; Stancheva-Popkostadinova, Vaska
Evaluation of children's play. Tools and methods
2018-01-01 Besio Serenella, Bulgarelli Daniela, Stancheva-Popkostadinova Vaska
Nido inclusivo e bambini con disabilità. Favorire e supportare il gioco e la comunicazione
2018-01-01 Daniela Bulgarelli
Becoming Expert in Playing with Children with Disabilities. The LUDI Training School “Play and Toys for All”
2018-01-01 Serenella Besio; Daniela Bulgarelli; Iolanda Iacono; Rianne Jansens; Maria Mizzi; Odile Perino
Tipologie di gioco: una tassonomia condivisa per lo sviluppo della ricerca
2018-01-01 Daniela Bulgarelli
La valutazione del gioco nella ricerca psico-pedagogica italiana. Una sintesi di ricerca
2018-01-01 Daniela Bulgarelli; Nicole Bianquin
Collaborative Accessible Gameplay with One-Switch Interfaces
2018-01-01 Bulgarelli D.; Corno F.; De Russis L.
Conclusion
2017-01-01 Besio, Serenella; Bulgarelli, Daniela; Stancheva-Popkostadinova, Vaska
3 Conceptual Review of Play
2017-01-01 Bulgarelli, Daniela; Bianquin, Nicole
Play Development in Children with Disabilities
2017-01-01 Besio, Serenella; Bulgarelli, Daniela; Stancheva-Popkostadinova, Vaska
Introduction
2017-01-01 Besio, Serenella; Bulgarelli, Daniela; Stancheva-Popkostadinova, Vaska
5 Play in Children with Intellectual Disabilities
2017-01-01 Bulgarelli, Daniela; Stancheva-Popkostadinova, Vaska
4 Conceptual Review of Disabilities
2017-01-01 Bianquin, Nicole; Bulgarelli, Daniela
Mental state understanding: individual differences in typical and atypical development
2017-01-01 Bulgarelli D., Henning, A., Molina, P.
Editorial: Mental state understanding: Individual differences in typical and atypical development
2017-01-01 Bulgarelli, D.; Henning, A.; Molina, P.
Playfulness: criticità di un costrutto e misurazione nel caso della disabilità
2017-01-01 Daniela Bulgarelli; Nicole Bianquin
Social cognition in preschoolers: effect of early experience and individual differences
2016-01-01 Bulgarelli, D.; Molina, P.
Off-the-shelf, robotic toys and physically impaired children: an analysis and suggested improvements
2016-01-01 Veronese, F., Bulgarelli, D. Besio, S., Bianquin, N., & Bonarini
Early childcare, maternal education and family origins: differences in cognitive and linguistic outcomes throughout childhood
2016-01-01 Bulgarelli, Daniela; Molina, Paola
L'évolution de la cognition sociale chez les enfants avec un trouble du spectre de l'autisme : Approche développementale mixte
2016-01-01 Thommen, É.; Bulgarelli, D.; Cattelan, C.; Di Fulvio, A.; Foudon, N.; Molina, P.; Rossini, E.; Rudelli, N.; Salomone, E.
Mainstream robotic toys and children with physical impairment: what about playfulness?
2016-01-01 Besio, S.; Bonarini, A.; Lynch, H.; Molina, P.; Veronese, F.; Bulgarelli, D.
Social Cognition in Preschoolers: Effects of Early Experience and Individual Differences
2016-01-01 Bulgarelli, Daniela; Molina, Paola
Observation-Projet: a professional tool for caregivers. Two experiences in Italian day cares.
2016-01-01 Molina P.; Marotta M.; Bulgarelli D.;
Is play easier for children with physical impairment with mainstream robots? Accessibility issues and playfulness
2016-01-01 Serenella Besio; Andrea Bonarini; Daniela Bulgarelli; Marco Carnesecchi; Carlo Riva; Fabio Veronese
Evaluating early communicative development
2016-01-01 Molina P, 15. .; Guidetti, M.; Thommen, E.; Sala, M.N.; Bulgarelli, D.; Ongari, B.; Schadee, H.; Berland, A.; Cochard, N.; Barone, P.; Deguine, O.; Rossini, E.; Di Fulvio, A.; Rudelli, N.; Cattelan, C.; Zecchin, M.; Molteni, M
Andare al nido fa bene? Uno studio sul linguaggio dei bambini che hanno avuto diverse esperienze di accudimento nei primi tre anni di vita
2015-01-01 Molina, P.; Bulgarelli, D.
Early childcare, maternal education and family origins: differences in cognitive and linguistic outcomes throughout childhood
2015-01-01 Bulgarelli, D.; Molina, P.
Factorial structure of the ‘ToM Storybooks’: A test evaluating multiple components of Theory of Mind
2015-01-01 Bulgarelli, D.; Testa, S.; Molina, P.;
Emotion understanding: A cross-cultural comparison between Italian and German preschoolers
2014-01-01 Molina P.; Bulgarelli D.; Henning A.; Aschersleben G.
Observer dans la recherche et à la crèche: conditions pour l'efficacité des interventions de formation.
2014-01-01 Molina, Paola; Marotta, Monica; Bulgarelli, Daniela
La comunicazione nella prima infanzia: l’importanza del contesto
2013-01-01 D. Bulgarelli; M. Marotta; P. Molina
Valutare la cognizione sociale e la competenza emotiva nello sviluppo tipico e atipico
2013-01-01 Bulgarelli D.; Sala M.N.; Molina P.
La cognition sociale chez l’enfant autiste: les particularités de son développment, son implication sur la partecipation sociale et sa prise en charge en ergothérapie
2013-01-01 Rossini E., Cattelan C., Di Fulvio A., Rudelli N., Bulgarelli D., Thommen E.
Il metodo SAS. Sviluppo Abilità Sociali. Primi dati di validazione su un campione di bambini con autismo.
2013-01-01 Bulgarelli D.; Rossini-Drecq E.; Arduino M.; Cattelan C.; Di Fulvio A.; Rezzonico K.; Rudelli N.; Salonome E.; Thommen E.; Molina P.;
L’osservazione dalla ricerca alla professione: l’uso dell’Observation-Projet per la formazione al nido
2013-01-01 P. Molina; M. Marotta; D. Bulgarelli;
Il Questionario sulla Comunicazione Sociale Precoce come strumento di dialogo tra nido e famiglia.
2013-01-01 Bulgarelli D.; Marotta M.; Molina P.;
Teoria della Mente nei bambini con Disturbo Specifico di linguaggio: una questione di competenza o di performance?
2013-01-01 Bulgarelli D.; Molina P.;
Contrib uŢia părin ţilor la evaluarea compe ten ţelor de comunica re ale copii lor
2012-01-01 P. Molina; D. Bulgarelli
Identificazione precoce dei disturbi dello spettro autistico: una guida per gli operatori degli asili nido
2012-01-01 L. Latoni; M. Arduino; D. Bulgarelli; P. Molina
The SAS (Sviluppo Abilità Sociali) training: Validation of a new training for social abilities development in children with autism
2012-01-01 D. Bulgarelli; P. Molina; E. Rossini; E. Thommen;
La standardizzazione italiana del test ToM Storybooks: dati preliminari
2012-01-01 P. Molina; D. Bulgarelli
The contribution of parents in the evaluation of children’s early communication competence
2012-01-01 P. Molina; D. Bulgarelli
Valutare la competenza emotiva: significato e strumenti nello sviluppo tipico e atipico
2011-01-01 D. Bulgarelli; P. Molina; E. Salomone
L’osservazione-progetto: uno strumento pratico di lavoro per gli educatori
2011-01-01 P. Molina; M. Marotta; D. Bulgarelli
Emerging sensitivity to standard in toddlers: a necessary but insufficient condition for visual self-recognition in the rouge task procedure?
2010-01-01 P. Molina; D. Bulgarelli; A. Vyt
The Early Social Communication Questionnaire (QCSP) for development evaluation in early infancy
2010-01-01 P. Molina; D. Bulgarelli; P. Marsan; S. Spinelli; L. Arati
Riconoscimento di sé, competenza linguistica e gioco simbolico nel secondo anno: una ricerca esplorativa
2010-01-01 D. Bulgarelli; P. Molina
Il Questionario della Comunicazione Sociale Precoce (QCSP) per la valutazione nella prima infanzia
2009-01-01 D. Bulgarelli; P. Marsan; S. Spinelli; L. Arati; P. Molina
La distinzione fra fisico e mentale in età prescolare e scolare: alcuni dati dal test Tom Storybooks
2008-01-01 P. MOLINA; D. BULGARELLI
Andamento di sviluppo nelle risposte dei bambini al TEC e al ToM Storybooks: uno studio di validità concorrente
2008-01-01 P. MOLINA; D. BULGARELLI; L. ARATI
Teoria della Mente ed empatia in età prescolare
2008-01-01 Daniela Bulgarelli
Il questionario QCSP nella formazione degli educatori
2008-01-01 Molina, P., Arati, L., Bulgarelli, D., Siena, C., Spinelli, S.
Il TOM Storybooks (van Geert, Hoogewys, Loth, Serra, 1998) per la valutazione della comprensione della mente nei bambini (3-11 anni)
2007-01-01 P. MOLINA; D. BULGARELLI; F. GIANOTTI; E.M.A. BLIJD- HOOGEWYS
Developmental trend of children's responses to tec and to tom-storybooks: a study on concurrent validity
2007-01-01 P. MOLINA; D. BULGARELLI; L. ARATI; F. GIANOTTI; F. CATTICH; L. GALIZIA; E. BLIJD-HOOGWEISS
Riconoscimento di sé, Teoria della Mente e metacognizione: la prova della macchia come prima manifestazione delle competenze metacognitive?
2007-01-01 P. MOLINA; D. BULGARELLI
L’utilisation du questionnaire SCSP dans la formation des éducatrices pour l’accueil et la prise en charge des enfants à risques dans les crèches
2007-01-01 P. MOLINA; D. BULGARELLI; P. MARSAN, S. SPINELLI; O. ALBANESE; C. ANTONIOTTI; L. ARATI; E. FARINA; R. GARBO
L’andamento di sviluppo nelle risposte dei bambini al TEC e al ToM Storybooks: uno studio di validità concorrente
2007-01-01 Daniela Bulgarelli; Laura Arati
Ricerca in Laboratorio e al Nido: il riconoscimento di sé
2006-01-01 P. MOLINA; D. BULGARELLI
Il riconoscimento di sé e la competenza linguistica nel secondo anno di vita
2006-01-01 Daniela Bulgarelli
Faire semblant de pleurer. L’utilisation de l'échelle ECSP pour l'évaluation de la réponse empathique dans la petite enfance
2003-01-01 Molina Paola; Bulgarelli Daniela
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile