Sfoglia per Autore  

Opzioni
Mostrati risultati da 1 a 98 di 98
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
La comunità di Pensiero: prospettive teoriche 2024 Daniela Bulgarelli
Inclusive Approaches in Italian Early Childhood Education and Care: The View of Practitioners 2024 Macagno, Alessia; Ragaglia, Beatrice; Henning, Anne; Bulgarelli, Daniela
Psychosexual Education Interventions for Autistic Youth and Adults—A Systematic Review 2023 Ragaglia, Beatrice; Caputi, Marcella; Bulgarelli, Daniela
Il ruolo del contesto a supporto del gioco all'aperto. Le esperienze italo-irlandesi in tempi di pandemia. 2023 Bulgarelli Daniela; Bianquin Nicole
Il diritto al gioco: il ruolo dei giocattoli nel promuovere opportunità di gioco per tutti 2023 Nicole Bianquin; Daniela Bulgarelli
Outdoor play of children with and without disabilities. Insights from the Covid-19 pandemic in Ireland and Italy 2023 Bulgarelli D.; Bianquin N.; Barron C.; Emmett M.-J.
Parent, child, and environmental predictors of vegetable consumption in Italian, Polish, and British preschoolers 2022 Masento N.A.; Dulay K.M.; Harvey K.; Bulgarelli D.; Caputi M.; Cerrato G.; Molina P.; Wojtkowska K.; Pruszczak D.; Barlinska J.; Messer D.; Houston-Price C.
Il gioco inclusivo nei servizi 0-6. Influenze e traiettorie dal progetto LUDI "Play for Children with Disabilities" 2022 Nicole Bianquin, Daniela Bulgarelli, Serenella Besio
Pretend play and embodied language: The case of deaf children 2022 Celo Pietro; Bulgarelli Daniela
Play for the sake of play for children with disabilities: insights and trajectories from LUDI project 2022 Bianquin Nicole, Bulgarelli Daniela, Besio Serenella
33. Social cognition and its main correlates in childhood 2022 Daniela Bulgarelli, Anne Henning, Evelyn Bertin
Observation Projet 2022 Bulgarelli Daniela
Nido d’infanzia e progettazione educativa individualizzata. Progettare l’inclusione attraverso il PEI su base ICF 2022 Nicole Bianquin; Daniela Bulgarelli
Nonlinearities in theory-of-mind development: New evidence from Dutch and Italian boys and girls 2022 Blijd-Hoogewys E.M.A.; Bulgarelli D.; Molina P.; van Geert P.L.C.
Theory of Mind Development in Italian Children with Specific Language Impairment and Autism Spectrum Disorder: Delay, Deficit, or Neither? 2022 Bulgarelli D.; Testa S.; Molina P.
Home-based interventions targeting vegetable intake and liking among preschoolers: A systematic review 2022 Marcella Caputi, Daniela Bulgarelli, Giuseppina Cerrato, Paola Molina
A casa o al nido? Effetti delle prime esperienze sociali sullo sviluppo della Teoria della Mente in età prescolare 2022 Paola Molina; Daniela Bulgarelli
Mangiamo le verdure? La lettura di e-book per favorire l’alimentazione sana nei bambini prescolari 2021 Bulgarelli Daniela; Caputi Marcella; Cerrato Giuseppina; Fanelli Mauro; Petrocca Serafina; Molina Paola
Indoor play during a global pandemic: commonalities and diversities during a unique snapshot in time 2021 Barron, Carol; Emmett, Mary Jane; Patte, Michael M.; Higham, Sue; Bulgarelli, Daniela
Évaluer la compréhension des émotions et des états mentaux dans le développement typique et atypique : résultats de deux nouveaux outils 2021 Molina, Paola; Testa, Silvia; Bulgarelli, Daniela
See & Eat! Using E-books to Promote Vegetable Eating Among Preschoolers: Findings From an Italian Sample 2021 Marcella Caputi, Katrina May Dulay, Daniela Bulgarelli, Carmel Houston-Price, Giuseppina Cerrato, Mauro Fanelli, Natalie A. Masento, Paola Molina
Il gioco inclusivo tra attività strutturate e spontanee nel nido d’infanzia. Le esperienze educative con bambini con disabilità 2020 Daniela Bulgarelli
8 Inclusive Play and Disability in Early Childhood Education and Care Services. The Experiences of Italian Practitioners 2020 Daniela Bulgarelli
Perspectives and research on play for children with disabilities. Collected papers 2020 Daniela Bulgarelli
Gioco e sviluppo sociocognitivo: l’approccio psicologico 2020 Bulgarelli Daniela; Molina Paola
Preface 2020 Daniela Bulgarelli; Serenella Besio
Introduction 2020 Daniela Bulgarelli
I progetti “GioDi - Gioco per la Disabilità". Fattori contestuali a supporto del gioco per il piacere del gioco nei bambini con disabilità 2020 Daniela Bulgarelli, Nicole Bianquin, Serenella Besio
Theory of Mind Development in Children with Visual Impairment: The Contribution of the Adapted Comprehensive Test ToM Storybooks 2019 Bartoli G.; Bulgarelli D.; Molina P.
Il nido d’infanzia come servizio educativo inclusivo. Esperienze dal Piemonte 2019 Daniela Bulgarelli
La valutazione del giocattolo per i bambini con disabilità: la versione italiana del TUET – Toys and games Usability Evaluation Tool 2019 Nicole Bianquin; Daniela Bulgarelli
Role of age and IQ in emotion understanding in Autism Spectrum Disorder: implications for educational interventions 2019 Salomone, Erica; Bulgarelli, Daniela; Thommen, Evelyne; Rossini, Emanuelle; Molina, Paola
Toys and games Usability Evaluation Tool – TUET. Traduzione italiana 2019 Serenella Besio; Nicole Bianquin; Daniela Bulgarelli
Lo psicologo scolastico. Cenni normativi e buone prassi 2019 Daniela Bulgarelli; Patrizia Chiaruttini; Cristiana Gavello; Sofia Massia; Virginia Muscatello; Silvia Spinelli; Silvia Roberta Villa
3 Review of tools for play and play-based assessment 2018 Bulgarelli, Daniela; Bianquin, Nicole; Caprino, Francesca; Molina, Paola; Ray-Kaeser, Sylvie
4 Are our children playing? 2018 Bulgarelli, Daniela; Caprino, Francesca
Introduction 2018 Besio, Serenella; Bulgarelli, Daniela; Stancheva-Popkostadinova, Vaska
Children with cerebral palsy playing with mainstream robotic toys: Playfulness and environmental supportiveness 2018 Bulgarelli, Daniela*; Bianquin, Nicole; Besio, Serenella; Molina, Paola
4 Play assessment tools and methodologies: the view of practitioners 2018 Bulgarelli, Daniela; Stancheva-Popkostadinova, Vaska
Evaluation of children's play. Tools and methods 2018 Besio Serenella, Bulgarelli Daniela, Stancheva-Popkostadinova Vaska
Nido inclusivo e bambini con disabilità. Favorire e supportare il gioco e la comunicazione 2018 Daniela Bulgarelli
Becoming Expert in Playing with Children with Disabilities. The LUDI Training School “Play and Toys for All” 2018 Serenella Besio; Daniela Bulgarelli; Iolanda Iacono; Rianne Jansens; Maria Mizzi; Odile Perino
Tipologie di gioco: una tassonomia condivisa per lo sviluppo della ricerca 2018 Daniela Bulgarelli
La valutazione del gioco nella ricerca psico-pedagogica italiana. Una sintesi di ricerca 2018 Daniela Bulgarelli; Nicole Bianquin
Collaborative Accessible Gameplay with One-Switch Interfaces 2018 Bulgarelli D.; Corno F.; De Russis L.
Conclusion 2017 Besio, Serenella; Bulgarelli, Daniela; Stancheva-Popkostadinova, Vaska
3 Conceptual Review of Play 2017 Bulgarelli, Daniela; Bianquin, Nicole
Play Development in Children with Disabilities 2017 Besio, Serenella; Bulgarelli, Daniela; Stancheva-Popkostadinova, Vaska
Introduction 2017 Besio, Serenella; Bulgarelli, Daniela; Stancheva-Popkostadinova, Vaska
5 Play in Children with Intellectual Disabilities 2017 Bulgarelli, Daniela; Stancheva-Popkostadinova, Vaska
4 Conceptual Review of Disabilities 2017 Bianquin, Nicole; Bulgarelli, Daniela
Mental state understanding: individual differences in typical and atypical development 2017 Bulgarelli D., Henning, A., Molina, P.
Editorial: Mental state understanding: Individual differences in typical and atypical development 2017 Bulgarelli, D.; Henning, A.; Molina, P.
Playfulness: criticità di un costrutto e misurazione nel caso della disabilità 2017 Daniela Bulgarelli; Nicole Bianquin
Social cognition in preschoolers: effect of early experience and individual differences 2016 Bulgarelli, D.; Molina, P.
Off-the-shelf, robotic toys and physically impaired children: an analysis and suggested improvements 2016 Veronese, F., Bulgarelli, D. Besio, S., Bianquin, N., & Bonarini
Early childcare, maternal education and family origins: differences in cognitive and linguistic outcomes throughout childhood 2016 Bulgarelli, Daniela; Molina, Paola
L'évolution de la cognition sociale chez les enfants avec un trouble du spectre de l'autisme : Approche développementale mixte 2016 Thommen, É.; Bulgarelli, D.; Cattelan, C.; Di Fulvio, A.; Foudon, N.; Molina, P.; Rossini, E.; Rudelli, N.; Salomone, E.
Mainstream robotic toys and children with physical impairment: what about playfulness? 2016 Besio, S.; Bonarini, A.; Lynch, H.; Molina, P.; Veronese, F.; Bulgarelli, D.
Social Cognition in Preschoolers: Effects of Early Experience and Individual Differences 2016 Bulgarelli, Daniela; Molina, Paola
Observation-Projet: a professional tool for caregivers. Two experiences in Italian day cares. 2016 Molina P.; Marotta M.; Bulgarelli D.;
Is play easier for children with physical impairment with mainstream robots? Accessibility issues and playfulness 2016 Serenella Besio; Andrea Bonarini; Daniela Bulgarelli; Marco Carnesecchi; Carlo Riva; Fabio Veronese
Evaluating early communicative development 2016 Molina P, 15. .; Guidetti, M.; Thommen, E.; Sala, M.N.; Bulgarelli, D.; Ongari, B.; Schadee, H.; Berland, A.; Cochard, N.; Barone, P.; Deguine, O.; Rossini, E.; Di Fulvio, A.; Rudelli, N.; Cattelan, C.; Zecchin, M.; Molteni, M
Andare al nido fa bene? Uno studio sul linguaggio dei bambini che hanno avuto diverse esperienze di accudimento nei primi tre anni di vita 2015 Molina, P.; Bulgarelli, D.
Early childcare, maternal education and family origins: differences in cognitive and linguistic outcomes throughout childhood 2015 Bulgarelli, D.; Molina, P.
Factorial structure of the ‘ToM Storybooks’: A test evaluating multiple components of Theory of Mind 2015 Bulgarelli, D.; Testa, S.; Molina, P.;
Emotion understanding: A cross-cultural comparison between Italian and German preschoolers 2014 Molina P.; Bulgarelli D.; Henning A.; Aschersleben G.
Observer dans la recherche et à la crèche: conditions pour l'efficacité des interventions de formation. 2014 Molina, Paola; Marotta, Monica; Bulgarelli, Daniela
La comunicazione nella prima infanzia: l’importanza del contesto 2013 D. Bulgarelli; M. Marotta; P. Molina
Valutare la cognizione sociale e la competenza emotiva nello sviluppo tipico e atipico 2013 Bulgarelli D.; Sala M.N.; Molina P.
La cognition sociale chez l’enfant autiste: les particularités de son développment, son implication sur la partecipation sociale et sa prise en charge en ergothérapie 2013 Rossini E., Cattelan C., Di Fulvio A., Rudelli N., Bulgarelli D., Thommen E.
Il metodo SAS. Sviluppo Abilità Sociali. Primi dati di validazione su un campione di bambini con autismo. 2013 Bulgarelli D.; Rossini-Drecq E.; Arduino M.; Cattelan C.; Di Fulvio A.; Rezzonico K.; Rudelli N.; Salonome E.; Thommen E.; Molina P.;
L’osservazione dalla ricerca alla professione: l’uso dell’Observation-Projet per la formazione al nido 2013 P. Molina; M. Marotta; D. Bulgarelli;
Il Questionario sulla Comunicazione Sociale Precoce come strumento di dialogo tra nido e famiglia. 2013 Bulgarelli D.; Marotta M.; Molina P.;
Teoria della Mente nei bambini con Disturbo Specifico di linguaggio: una questione di competenza o di performance? 2013 Bulgarelli D.; Molina P.;
Contrib uŢia părin ţilor la evaluarea compe ten ţelor de comunica re ale copii lor 2012 P. Molina; D. Bulgarelli
Identificazione precoce dei disturbi dello spettro autistico: una guida per gli operatori degli asili nido 2012 L. Latoni; M. Arduino; D. Bulgarelli; P. Molina
The SAS (Sviluppo Abilità Sociali) training: Validation of a new training for social abilities development in children with autism 2012 D. Bulgarelli; P. Molina; E. Rossini; E. Thommen;
La standardizzazione italiana del test ToM Storybooks: dati preliminari 2012 P. Molina; D. Bulgarelli
The contribution of parents in the evaluation of children’s early communication competence 2012 P. Molina; D. Bulgarelli
Valutare la competenza emotiva: significato e strumenti nello sviluppo tipico e atipico 2011 D. Bulgarelli; P. Molina; E. Salomone
L’osservazione-progetto: uno strumento pratico di lavoro per gli educatori 2011 P. Molina; M. Marotta; D. Bulgarelli
Emerging sensitivity to standard in toddlers: a necessary but insufficient condition for visual self-recognition in the rouge task procedure? 2010 P. Molina; D. Bulgarelli; A. Vyt
The Early Social Communication Questionnaire (QCSP) for development evaluation in early infancy 2010 P. Molina; D. Bulgarelli; P. Marsan; S. Spinelli; L. Arati
Riconoscimento di sé, competenza linguistica e gioco simbolico nel secondo anno: una ricerca esplorativa 2010 D. Bulgarelli; P. Molina
Il Questionario della Comunicazione Sociale Precoce (QCSP) per la valutazione nella prima infanzia 2009 D. Bulgarelli; P. Marsan; S. Spinelli; L. Arati; P. Molina
La distinzione fra fisico e mentale in età prescolare e scolare: alcuni dati dal test Tom Storybooks 2008 P. MOLINA; D. BULGARELLI
Andamento di sviluppo nelle risposte dei bambini al TEC e al ToM Storybooks: uno studio di validità concorrente 2008 P. MOLINA; D. BULGARELLI; L. ARATI
Teoria della Mente ed empatia in età prescolare 2008 Daniela Bulgarelli
Il questionario QCSP nella formazione degli educatori 2008 Molina, P., Arati, L., Bulgarelli, D., Siena, C., Spinelli, S.
Il TOM Storybooks (van Geert, Hoogewys, Loth, Serra, 1998) per la valutazione della comprensione della mente nei bambini (3-11 anni) 2007 P. MOLINA; D. BULGARELLI; F. GIANOTTI; E.M.A. BLIJD- HOOGEWYS
Developmental trend of children's responses to tec and to tom-storybooks: a study on concurrent validity 2007 P. MOLINA; D. BULGARELLI; L. ARATI; F. GIANOTTI; F. CATTICH; L. GALIZIA; E. BLIJD-HOOGWEISS
Riconoscimento di sé, Teoria della Mente e metacognizione: la prova della macchia come prima manifestazione delle competenze metacognitive? 2007 P. MOLINA; D. BULGARELLI
L’utilisation du questionnaire SCSP dans la formation des éducatrices pour l’accueil et la prise en charge des enfants à risques dans les crèches 2007 P. MOLINA; D. BULGARELLI; P. MARSAN, S. SPINELLI; O. ALBANESE; C. ANTONIOTTI; L. ARATI; E. FARINA; R. GARBO
L’andamento di sviluppo nelle risposte dei bambini al TEC e al ToM Storybooks: uno studio di validità concorrente 2007 Daniela Bulgarelli; Laura Arati
Ricerca in Laboratorio e al Nido: il riconoscimento di sé 2006 P. MOLINA; D. BULGARELLI
Il riconoscimento di sé e la competenza linguistica nel secondo anno di vita 2006 Daniela Bulgarelli
Faire semblant de pleurer. L’utilisation de l'échelle ECSP pour l'évaluation de la réponse empathique dans la petite enfance 2003 Molina Paola; Bulgarelli Daniela
Mostrati risultati da 1 a 98 di 98
Legenda icone

  •  file ad accesso aperto
  •  file disponibili sulla rete interna
  •  file disponibili agli utenti autorizzati
  •  file disponibili solo agli amministratori
  •  file sotto embargo
  •  nessun file disponibile