Sfoglia per Autore
Attività motoria nella scuola primaria. Parallelo tra due strumenti di osservazione sistematica
2010-01-01 Marasso D.; Magno F.; Bardaglio G.; Gemelli F.; Musella G.; Rabaglietti E.
Eight-balance-test: repeatability and reliability of a specific test to assess dynamic balance in children
2010-01-01 Musella G.; Gemelli F.; Rabaglietti E.; Gollin M.; Nebiolo S.; Bardaglio G.; Pojer L.; Magno F.; Marasso D.
Motor ability and eating behaviours in primary school children
2010-01-01 Musella G.; Gemelli F.; Rabaglietti E.; Vacirca M.F.; Bardaglio G.; Magno F.; Marasso D.; Magistro D.; Longhitano G.; Zucchetti G.
L'adattamento psicosociale e il ruolo della condizione ponderale nella media fanciullezza
2010-01-01 Zucchetti G.; Durando F.; Vacirca M.F.; Rabaglietti E.; Marasso D.; Magistro D.; Magno F.; Nebiolo S.; Bardaglio G.
Physical education in primary school: the importance of cognition in motor learning
2010-01-01 Bardaglio G.; Magno F.; Marasso D.; Gemelli F.; Musella G.; Rabaglietti E.
Relation between perceived athletic competence and actual motor competence in childhood
2011-01-01 Magno F.; Marasso D.; Nebiolo S.; Bardaglio G.; Musella G.; Rabaglietti E
The influence of a school-based physical activity intervention on dynamic balance.
2011-01-01 Magno F.; Marasso D.; Bardaglio G.; Rabaglietti E.; Musella G.; Attolico C.
Effectiveness of physical activity interventions: the presence of individual differences during childhood
2011-01-01 Marasso D.; Magno F.; Bardaglio G.; Ciairano S.
Monitoraggio della condizione ponderale in bambini dai 6 agli 11 anni dal 2009 ad oggi.
2011-01-01 Musella G.; Marasso D.; Bardaglio G.; Magno F.; Nebiolo S.; Rabaglietti E.
Movement and cognition: age differences and relations among decision making, motor skills and abilities in childhood
2012-01-01 Marasso D.; Bardaglio G.; Musella G.; Ciairano S.
The development and Rasch calibration of a scale to measure coordinative motor skills in typically developing children
2012-01-01 Bardaglio G.; Settanni M.; Marasso D.; Musella G.; Ciairano S.
The relationship between gross motor skills and math achievement during childhood: mediation effect of ADHD symptoms.
2012-01-01 Bardaglio G.; Marasso D.; Magno F.; Rabaglietti E.; Zucchetti G.; Ciairano S.
How Important is Physical Activity Training Participation for Children with Higher or Lower Athletic Competence Beliefs?
2012-01-01 Bardaglio G.; Marasso D.; Rabaglietti E.; Ortega E.; Ciairano S.
Relationship between dynamic balance, as measured by the Eight Balance Test, BMI and age, in the middle childhood
2012-01-01 Magno F.; Bardaglio G.; Marasso D.; Musella G.; Rabaglietti E.; Ciairano S.
Equilibrio dinamico misurato con l’Eight Balance Test: relazioni con BMI ed età reale nella media fanciullezza.
2012-01-01 F. Magno; G. Bardaglio;D. Marasso; S.Ciairano; E. Rabaglietti
The relationship among motor skills, response orientation and Decision Making: a mediation hypothesis in a primary school setting
2013-01-01 D. Marasso; G. Bardaglio; F. Magno; G. Musella
Preliminary validation of the Eight Balance Test
2013-01-01 F. Magno; G. Bardaglio; D. Marasso; G. Musella
Promuovere il benessere psicosociale e la pratica dell’attività motoria e sportiva a scuola e nell’extrascuola durante la fanciullezza: il Progetto Scuola in Movimento
2013-01-01 Zucchetti G.; Sacconi B.; Piumatti G.; Bardaglio G.; Marasso D.; Rabaglietti E.
The effect of the “Macolin school model” on cognitive and motor components in an Italian context
2013-01-01 G. Bardaglio; D. Marasso; F. Magno; E. Vidali; G. Musella
Team-teaching in physical education for promoting coordinative motor skills in children: the more you invest the more you get.
2013-01-01 G. Bardaglio; D. Marasso; F. Magno; E. Rabaglietti; S. Ciairano
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile