Sfoglia per Autore
Contributo all’adattamento italiano della scala di identificazione delle pratiche educative familiari (PEF)
2010-01-01 F.G. Gastaldi; C. Longobardi; T. Pasta; E. Sclavo
The reflexive training setting and trajectory equifinality model: investigating psychic function in a social-cultural light
2010-01-01 Gastaldi F.G.; Longobardi C.; Pasta T.; Sclavo E.
The inclusion of autistic children in the classroom: study of Italian and Portuguese realities
2010-01-01 G.D. Santos; C. Longobardi; T. Pasta; S.B. Sardinha; F.G. Gastaldi
Sviluppo emotivo nella seconda infanzia: interazioni tra fattori sociorelazionali e capacità autoregolative in allievi della scuola primaria
2012-01-01 F.G. Gastaldi; T. Pasta; R. Quaglia
Attention deficit and hyperactivity in the classroom: Assessing children’s perception through their drawings
2012-01-01 T. Pasta; R. Quaglia; F. G. Gastaldi
Il disegno della classe come strumento di comunicazione del disagio scolastico dell'alunno con difficoltà di attenzione e iperattività
2012-01-01 T. Pasta; R. Quaglia; F.G. Gastaldi
Measuring the quality of teacher-child interaction in autistic disorder
2012-01-01 Longobardi C.; Prino L.E.; Pasta T.; Gastaldi F.G.; Quaglia R.
Emotional development in late childhood: interaction between socio-relational and self-regulation factors in pupils of primary school
2012-01-01 F.G. Gastaldi; C. Longobardi; T. Pasta; R. Quaglia
Measuring the influence of stress and burnout in teacher-child relationship
2013-01-01 C. Longobardi; R. Quaglia; F. G. Gastaldi; L. E. Prino; T. Pasta
Association between teacher-child relationship and symptoms/strenghts in children with behavior disorders
2013-01-01 L. E. Prino; R. Quaglia; F. G. Gastaldi; C. Longobardi; T. Pasta
Difficoltà di attenzione e iperattività in classe: la relazione con l'insegnante e con i pari
2013-01-01 Pasta T.; Gastaldi F.G.; Prino L.E.; Longobardi C.; Quaglia R.
Effect of attribution style in disabled children's learning and teacher-child interaction
2013-01-01 T. Pasta; M. Mendola; C. Longobardi; L.E. Prino; F.G. Gastaldi
Difficoltà di attenzione e iperattività in classe: la relazione con l'insegnante e con i pari
2013-01-01 Pasta T.; Gastaldi F.G.; Prino L.E.; Longobardi C.; Quaglia R.
Effect of attribution style in learning disabled children’s and teacher-child interaction
2013-01-01 T. Pasta; M. Mendola; C. Longobardi; L. E. Prino; F. G. Gastaldi
Teacher gender differences in teacher-child interaction
2013-01-01 R. Quaglia; F. G. Gastaldi; L. E. Prino; T. Pasta; C. Longobardi
Measuring the quality of teacher-child interaction in autistic disorder
2013-01-01 C. Longobardi; L. E. Prino; T. Pasta; F. G. Gastaldi; R. Quaglia
Teacher gender differences in teacher-child interaction
2013-01-01 R. Quaglia; F. G. Gastaldi; L. E. Prino; T. Pasta; C. Longobardi
Teachers’ Perception of the Relationship With Pupils Having Specific Learning Disabilities
2013-01-01 Pasta T.; Mendola M.; Prino L.E.; Longobardi C.; Gastaldi F.G.
Association between teacher-child relationship and symptoms/strenghts in children with behavior disorders
2013-01-01 L. E. Prino; R. Quaglia; F. G. Gastaldi; C. Longobardi; T. Pasta
Contributo alla validazione italiana dello Young Children's Appraisals of Teacher Support (Y-CATS)
2013-01-01 Laura Elvira Prino; Michele Settanni; Tiziana Pasta; Francesca Giovanna Gastaldi; Claudio Longobardi
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile