Sfoglia per Autore  

Opzioni
Mostrati risultati da 1 a 20 di 35
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Being collaborative, being rivals: Playing WiiGraph in the mathematics classroom 2015 Ferrara, F.; Ferrari, G.
Becoming mathematical subjects by playing mathematical instruments: Gibbous lines with WiiGraph 2015 Ferrara, F.; Ferrari, G.
Parlare di tempo e movimento in matematica per introdurre il concetto di funzione 2015 Ferrara, Francesca; Ferrari, Giulia
Grafici e funzioni in movimento: Riflessioni per la didattica della matematica 2015 Ferrara, Francesca; Ferrari, Giulia
Traversing mathematical places 2016 Ferrara, F.; Ferrari, G.
L’uso di tecnologie per la didattica della matematica: Implicazioni, riflessioni ed esempi 2016 Ferrara, F.; Ferrari, G.
La matematica del tempo e del movimento: funzioni, modelli matematici e la Wii. 2016 Ferrara, F.; Ferrari, G.
Moving, comparing, transforming graphs: A bodily approach to functions 2017 Ferrara, F.; Ferrari, G.
The coordinated movement of a learning assemblage: Secondary school students exploring Wiigraphing technology 2017 de Freitas, E.; Ferrara, F.; Ferrari, G.
Agency and assemblage in pattern generalisation: a materialist approach to learning 2017 Ferrara, F.; Ferrari, G.
Diagrams and mathematical events: Encountering spatio-temporal relationships with graphing technology 2017 Ferrara, F.; Ferrari, G.
Thinking in movement and mathematics: A case study 2018 Francesca Ferrara; Giulia Ferrari
Diagrams and tool use: Making a circle with WiiGraph 2018 Ferrari, G., Ferrara, F.
Video data and the learning event: Four case studies 2018 Nemirovsky R.; de Freitas E.; O'brien K.; Kelton M.L.; Ma J.Y.; Ferrara F.; Ferrari G.; Hall R.; Vogelstein L.; Sinclair N.
Pensare in movimento in matematica: uno studio di caso 2019 Ferrari, G.
Body motion and early algebra 2019 Nemirovsky R., Adamuz-Povedano N., Ferrara F., Ferrari G.
Matematica in Movimento: radici, sviluppi e implicazioni di un approccio grafico al concetto di funzione tramite i sensori 2019 Francesca Ferrara, Giulia Ferrari, Ketty Savioli
Assembling mathematical concepts through trans-individual coordinated movements: The role of affect and sympathy 2019 De Freitas E., Ferrara F., Ferrari G.
Mathematical Thinking in Movement 2019 Giulia Ferrari
The coordinated movements of collaborative mathematical tasks: The role of affect in transindividual sympathy 2019 E. de Freitas, F. Ferrara, G. Ferrari
Mostrati risultati da 1 a 20 di 35
Legenda icone

  •  file ad accesso aperto
  •  file disponibili sulla rete interna
  •  file disponibili agli utenti autorizzati
  •  file disponibili solo agli amministratori
  •  file sotto embargo
  •  nessun file disponibile