MARTELLA, Antonio
MARTELLA, Antonio
CULTURE, POLITICA E SOCIETA'
"We hate her . . . and you too": Polarized intersectionality in Italy throughout changing political scenarios
2024-01-01 Martella, A.; Pavan, E.
Define the populist political communication style: the case of Italian political leaders on Twitter
2017-01-01 Bracciale R.; Martella A.
Does populism go viral? How Italian leaders engage citizens through social media
2021-01-01 Bracciale R.; Andretta M.; Martella A.
From super-participants to super-echoed: Participation in the 2018 Italian electoral Twittersphere
2018-01-01 Bracciale R.; Martella A.; Visentin C.
Giorgia Meloni in the spotlight. Mobilization and competition strategies in the 2022 Italian election campaign on Facebook
2023-01-01 Martella A.; Roncarolo F.
Gli algoritmi come costruzione sociale. neutralità, potere e opacità
2018-01-01 Campo, E.; Martella, A.; Ciccarese L.
Guerra in Ucraina L’agenda della stampa italiana su Facebook tra convergenze e divergenze
2024-01-01 Martella A.
I like non sono voti? La campagna sui social nelle europee 2019
2019-01-01 Cepernich, C.; Bracciale, R.; Martella, A.; Crisosto, C.
Italian leaders’ populist communication style in 2018 election campaign
2022-01-01 Martella, A.
Italian top actors during the Covid-19 infodemic on Twitter
2022-01-01 Zola, P.; Cola, G.; Martella, A.; Tesconi, M.
La politica da soggetto a oggetto della narrazione elettorale. Le elezioni politiche 2022 su TikTok in Italia
2024-01-01 Cepernich, Cristopher; Martella, Antonio
Le «tweeting habit» dei media outlet italiani. Strategie di comunicazione in un ecosistema mediale ibrido
2016-01-01 Bracciale, R.; Martella, A.
Leaders’ visual communication styles: between personalisation and populism
2023-01-01 Bracciale, R.; Martella, A.
L’umbrella hashtag di #Toscana15: il network delle elezioni regionali
2017-01-01 BRACCIALE, ROBERTA; MARTELLA, ANTONIO
Populism and emotions: Italian political leaders’ communicative strategies to engage Facebook users
2022-01-01 Martella A.; Bracciale R.
Scrolling Politics. La comunicazione politica alla prova di TikTok
2024-01-01 Antonio Martella
Stili di presenza online dei candidati alla Presidenza della Regione Toscana: verso una normalizzazione della sfera pubblica online?
2017-01-01 BRACCIALE, ROBERTA; MARTELLA, ANTONIO
The release of #SilviaRomano: a case of mediated polarized intersectionality
2021-01-01 Pavan, E.; Martella, A.
TweepFake: About detecting deepfake tweets
2021-01-01 Fagni T.; Falchi F.; Gambini M.; Martella A.; Tesconi M.
Vinci Salvini! Boosting engagement in the 2019 European elections campaign in Italy
2022-01-01 Bracciale, R.; Grisolia, F.; Martella A.; Tesconi, M.