SALA, MARIA NIVES
SALA, MARIA NIVES
PSICOLOGIA
Analisi della relazione fra meccanismi di difesa e regolazione delle emozioni
2009-01-01 N. Sala; P. Molina; F. Freilone; F. Pons
Compréhension et régulation des émotions à l’école.
2015-01-01 Pons, F.; Giménez-Dasí, M.; Sala, M.N.; Molina, P.; Tornare, E.; Andersen, B.;
Emotion Regulation and Defense Mechanisms
2015-01-01 Maria Nives Sala;Silvia Testa;Francisco Pons;Paola Molina
Emotion regulation strategies in preschool children
2014-01-01 Maria Nives Sala ; Francisco Pons ; Paola Molina ;
Evaluating early communicative development
2016-01-01 Molina P, 15. .; Guidetti, M.; Thommen, E.; Sala, M.N.; Bulgarelli, D.; Ongari, B.; Schadee, H.; Berland, A.; Cochard, N.; Barone, P.; Deguine, O.; Rossini, E.; Di Fulvio, A.; Rudelli, N.; Cattelan, C.; Zecchin, M.; Molteni, M
Measurement invariance of the Emotion Regulation Questionnaire (ERQ). A cross-national validity study
2012-01-01 M.N. Sala; P. Molina; B. Abler; H. Kessler; L. Vanbrabant; R. van de Schoot
The Emotion Regulation Checklist – Italian translation. Validation of parent and teacher versions
2014-01-01 Paola Molina;Maria Nives Sala;Carla Zappulla;Chiara Bonfigliuoli;Valeria Cavioni;Maria Assunta Zanetti;Roberto Baiocco;Fiorenzo Laghi;Susanna Pallini;Simona De Stasio;Daniela Raccanello;Dante Cicchetti
The factor structure of the CA-MIR as evaluated using confirmatory factor analysis
2018-01-01 Testa, S.; Casonato, M.; Sala, M.N.; Molina, P.
The reflective caregiver: an experience of on service training with day care practitioners, based on the use of the observation
2016-01-01 Molina, P.; Sala, M.N.; Marotta, M.; Sassano, B.
Valutare la cognizione sociale e la competenza emotiva nello sviluppo tipico e atipico
2013-01-01 Bulgarelli D.; Sala M.N.; Molina P.
Titolo | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|
Analisi della relazione fra meccanismi di difesa e regolazione delle emozioni | 2009 | N. Sala; P. Molina; F. Freilone; F. Pons | |
Compréhension et régulation des émotions à l’école. | 2015 | Pons, F.; Giménez-Dasí, M.; Sala, M.N.; Molina, P.; Tornare, E.; Andersen, B.; | |
Emotion Regulation and Defense Mechanisms | 2015 | Maria Nives Sala;Silvia Testa;Francisco Pons;Paola Molina | |
Emotion regulation strategies in preschool children | 2014 | Maria Nives Sala ; Francisco Pons ; Paola Molina ; | |
Evaluating early communicative development | 2016 | Molina P, 15. .; Guidetti, M.; Thommen, E.; Sala, M.N.; Bulgarelli, D.; Ongari, B.; Schadee, H.; Berland, A.; Cochard, N.; Barone, P.; Deguine, O.; Rossini, E.; Di Fulvio, A.; Rudelli, N.; Cattelan, C.; Zecchin, M.; Molteni, M | |
Measurement invariance of the Emotion Regulation Questionnaire (ERQ). A cross-national validity study | 2012 | M.N. Sala; P. Molina; B. Abler; H. Kessler; L. Vanbrabant; R. van de Schoot | |
The Emotion Regulation Checklist – Italian translation. Validation of parent and teacher versions | 2014 | Paola Molina;Maria Nives Sala;Carla Zappulla;Chiara Bonfigliuoli;Valeria Cavioni;Maria Assunta Zanetti;Roberto Baiocco;Fiorenzo Laghi;Susanna Pallini;Simona De Stasio;Daniela Raccanello;Dante Cicchetti | |
The factor structure of the CA-MIR as evaluated using confirmatory factor analysis | 2018 | Testa, S.; Casonato, M.; Sala, M.N.; Molina, P. | |
The reflective caregiver: an experience of on service training with day care practitioners, based on the use of the observation | 2016 | Molina, P.; Sala, M.N.; Marotta, M.; Sassano, B. | |
Valutare la cognizione sociale e la competenza emotiva nello sviluppo tipico e atipico | 2013 | Bulgarelli D.; Sala M.N.; Molina P. |