PASTA, TIZIANA

PASTA, TIZIANA  

FILOSOFIA E SCIENZE DELL'EDUCAZIONE  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 32 (tempo di esecuzione: 0.023 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Association between teacher-child relationship and symptoms/strenghts in children with behavior disorders 2013 L. E. Prino; R. Quaglia; F. G. Gastaldi; C. Longobardi; T. Pasta
Association between teacher-child relationship and symptoms/strenghts in children with behavior disorders 2013 L. E. Prino; R. Quaglia; F. G. Gastaldi; C. Longobardi; T. Pasta
Attention deficit and hyperactivity in the classroom: Assessing children’s perception through their drawings 2012 T. Pasta; R. Quaglia; F. G. Gastaldi
Contributo alla validazione italiana del Classroom Assessment Scoring System (CLASS) 2013 Claudio Longobardi; Tiziana Pasta; Michele Settanni; Laura Elvira Prino; Francesca Giovanna Gastaldi
Contributo alla validazione italiana dello Young Children's Appraisals of Teacher Support (Y-CATS) 2013 Laura Elvira Prino; Michele Settanni; Tiziana Pasta; Francesca Giovanna Gastaldi; Claudio Longobardi
Contributo all’adattamento italiano della scala di identificazione delle pratiche educative familiari (PEF) 2010 F.G. Gastaldi; C. Longobardi; T. Pasta; E. Sclavo
Difficoltà di attenzione e iperattività in classe: la relazione con l'insegnante e con i pari 2013 Pasta T.; Gastaldi F.G.; Prino L.E.; Longobardi C.; Quaglia R.
Difficoltà di attenzione e iperattività in classe: la relazione con l'insegnante e con i pari 2013 Pasta T.; Gastaldi F.G.; Prino L.E.; Longobardi C.; Quaglia R.
Effect of attribution style in disabled children's learning and teacher-child interaction 2013 T. Pasta; M. Mendola; C. Longobardi; L.E. Prino; F.G. Gastaldi
Effect of attribution style in learning disabled children’s and teacher-child interaction 2013 T. Pasta; M. Mendola; C. Longobardi; L. E. Prino; F. G. Gastaldi
Emotional development in late childhood: interaction between socio-relational and self-regulation factors in pupils of primary school 2012 F.G. Gastaldi; C. Longobardi; T. Pasta; R. Quaglia
Examining student-teacher relationship from students’ point of view: Italian adaptation and validation of the young children’s appraisal of teacher support questionnaire 2016 Longobardi, C; Gastaldi, F.G.M.; Prino, L.E.; Pasta, T.; Settanni, M.
From their point of view: Identifying socio-behavioral profiles of primary school pupils based on peer group perception 2018 Prino, Laura E.; Pasta, Tiziana; Longobardi, Claudio*; Marengo, Davide; Settanni, Michele
Il disegno della classe come strumento di comunicazione del disagio scolastico dell'alunno con difficoltà di attenzione e iperattività 2012 T. Pasta; R. Quaglia; F.G. Gastaldi
Measuring Quality of Classroom Interactions in Italian Primary School: Structural Validity of the CLASS K–3 2020 Longobardi, Claudio; Pasta, Tiziana; Marengo, Davide*; Prino, Laura Elvira; Settanni, Michele
Measuring the influence of stress and burnout in teacher-child relationship 2014 Francesca Giovanna Gastaldi; Tiziana Pasta; Claudio Longobardi; Laura Elvira Prino; Rocco Quaglia
Measuring the influence of stress and burnout in teacher-child relationship 2013 C. Longobardi; R. Quaglia; F. G. Gastaldi; L. E. Prino; T. Pasta
Measuring the quality of teacher-child interaction in autistic disorder 2013 C. Longobardi; L. E. Prino; T. Pasta; F. G. Gastaldi; R. Quaglia
Measuring the quality of teacher-child interaction in autistic disorder 2012 Longobardi C.; Prino L.E.; Pasta T.; Gastaldi F.G.; Quaglia R.
Measuring the student-teacher relationship using children's drawings in an Italian elementary school 2017 Longobardi, Claudio; Pasta, Tiziana; Gastaldi, Francesca G.; Prino, Laura E.