FLORIS, Francesco

FLORIS, Francesco  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 36 (tempo di esecuzione: 0.029 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Adapting STEM Automated Assessment System to Enhance Language Skills 2019 A. Barana, F. Floris, M. Marchisio, C. Marello, M. Pulvirenti, S. Rabellino, M. Sacchet
Adapting STEM Automated Assessment System to Enhance Language Skills 2019 Marina MARCHISIO, Alice BARANA, Francesco FLORIS, Marta PULVIRENTI, Matteo SACCHET, Sergio Rabellino, Carla Marello
Ambienti Digitali per l'Orientamento Formativo nella Scuola Secondaria di Secondo Grado 2021 Francesco Floris, Marina Marchisio, Sergio Rabellino, Matteo Sacchet
Analisi dei processi di pensiero computazionale alla base della creazione di grafici animati per il problem solving 2019 Alice Barana, Alberto Conte, Cecilia Fissore, Francesco Floris, Marina Marchisio
Atti del MoodleMoot Italia 2020 (Online, 26-28 novembre 2020) 2020 Cecilia Fissore, Francesco Floris, Marina Marchisio, Sergio Rabellino
Bridge the gap between high school systems with less than twelve years of schooling and European Universities 2019 Floris, Francesco; Marchisio, Marina; Marello, Carla; Operti, Lorenza
The Creation of Animated Graphs to Develop Computational Thinking and Support STEM Education 2020 Barana, Alice; Conte, Alberto; Fissore, Cecilia; Floris, Francesco; Marchisio, Marina; Sacchet, Matteo
DEVELOPING COMPETENCE ASSESSMENT SYSTEMS IN ELEARNING COMMUNITIES 2018 Alice Barana, Luigi Di Caro, Michele Fioravera, Francesco Floris, Marina Marchisio, Sergio Rabellino
Didattica Online: modello di formazione per docenti di ogni ordine e grado 2021 Fissore, C., Floris, F., Marchisio, M., Rabellino, S., Sacchet, M.
Digital competences for educators in the Italian secondary school: a comparison between DigCompEdu reference framework and the PP&S project experience 2020 Fissore, C., Floris, F., Marchisio, M., Rabellino, S., Sacchet, M.
A Digital Environment for University Guidance: An Analysis of the Academic Results of Students Who Practice Self-Assessment in Orient@mente, an Open Online Platform to Facilitate the Transition from Secondary School to Higher Education 2022 Floris, Francesco; Marchisio, Marina; Rabellino, Sergio; Sacchet, Matteo
Digital Learning Environment Embedded in a Larger Nationwide One: A Case Study of a High School 2021 Fissore, Cecilia; Floris, Francesco; Marchisio, Marina; Rabellino, Sergio
Il Foundation Programme dell’Università di Torino. Disegno, contenuti, obiettivi 2022 Stefano GEUNA;Gianmaria AJANI;Lorenza OPERTI; Carla MARELLO;Roberto CAVALLO PERIN; Laura SCOMPARIN; Francesco FLORIS; Marina MARCHISIO; Sergio RABELLINO;Valentina DE IACOVO;Gaia NAPOLI; Emanuela PATERNA; Erminia ARDISSINO;Marco NOVARINO; Enrico MILETTO; Bruno Giuseppe BARBERIS; Fabio ROMAN;Franco PEIRONE; Maurizio CISI; Ilaria CILIBERTI;Graziella ACQUAVIVA; Alessandra CONSOLARO; Alessandro MENGOZZI; Stefania STAFUTTI; Giulia CARLUCCIO; Liana PÜSCHEL; Alberto RIZZUTI;Giuseppina CERRATO; Mauro FANELLI; Matteo LEONE; Anna PERAZZONE; Marco Davide TONON
Il Foundation Programme online dell’Università di Torino: intenti e primi riscontri 2022 Marello Carla, Marchisio Marina, Floris Francesco
Immersive teacher training experience on the methodology of problem posing and solving in Mathematics 2019 Floris, Francesco; Barana, Alice; Brancaccio, Anna; Conte, Alberto; Fissore, Cecilia; Marchisio, Marina; Pardini, Claudio
La didattica della matematica e YouTube 2015 Robutti, O.; Floris, F.; Magonara, F.; Tallone, C.
Learning Analytics per la valutazione formativa 2019 Marina Marchisio, Alice Barana, Cecilia Fissore, Francesco Floris, Marta Pulvirenti, Sergio Rabellino, Fabio Roman, Matteo Sacchet, Daniela Salusso
Learning Analytics per migliorare la didattica e l’apprendimento online 2019 Marina Marchisio, Alice Barana, Cecilia Fissore, Francesco Floris, Marta Pulvirenti, Sergio Rabellino, Fabio Roman, Matteo Sacchet, Daniela Salusso
Learning analytics to evaluate the effectiveness of higher education student failure prevention 2020 Francesco Floris, Marina Marchisio, Matteo Sacchet, Sergio Rabellino
LESSON LEARNED FROM AN EXPERIENCE OF TEACHING SUPPORT IN HIGHER EDUCATION FOR A DIGITAL TRANSITION IN THE NEW SCENARIO CREATED BY COVID-19 2021 Bruschi B.; Floris F.; Marchisio M.; Sacchet M.