Sfoglia per Autore  

Opzioni
Mostrati risultati da 1 a 20 di 96
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Il ruolo del contesto a supporto del gioco all'aperto. Le esperienze italo-irlandesi in tempi di pandemia. 2023 Bulgarelli Daniela; Bianquin Nicole
Outdoor play of children with and without disabilities. Insights from the Covid-19 pandemic in Ireland and Italy 2023 Bulgarelli D.; Bianquin N.; Barron C.; Emmett M.-J.
Il diritto al gioco: il ruolo dei giocattoli nel promuovere opportunità di gioco per tutti 2023 Nicole Bianquin; Daniela Bulgarelli
Psychosexual Education Interventions for Autistic Youth and Adults—A Systematic Review 2023 Ragaglia, Beatrice; Caputi, Marcella; Bulgarelli, Daniela
A casa o al nido? Effetti delle prime esperienze sociali sullo sviluppo della Teoria della Mente in età prescolare 2022 Paola Molina; Daniela Bulgarelli
Il gioco inclusivo nei servizi 0-6. Influenze e traiettorie dal progetto LUDI "Play for Children with Disabilities" 2022 Nicole Bianquin, Daniela Bulgarelli, Serenella Besio
Pretend play and embodied language: The case of deaf children 2022 Celo Pietro; Bulgarelli Daniela
Nido d’infanzia e progettazione educativa individualizzata. Progettare l’inclusione attraverso il PEI su base ICF 2022 Nicole Bianquin; Daniela Bulgarelli
Observation Projet 2022 Bulgarelli Daniela
Play for the sake of play for children with disabilities: insights and trajectories from LUDI project 2022 Bianquin Nicole, Bulgarelli Daniela, Besio Serenella
Parent, child, and environmental predictors of vegetable consumption in Italian, Polish, and British preschoolers 2022 Masento N.A.; Dulay K.M.; Harvey K.; Bulgarelli D.; Caputi M.; Cerrato G.; Molina P.; Wojtkowska K.; Pruszczak D.; Barlinska J.; Messer D.; Houston-Price C.
Theory of Mind Development in Italian Children with Specific Language Impairment and Autism Spectrum Disorder: Delay, Deficit, or Neither? 2022 Bulgarelli D.; Testa S.; Molina P.
Nonlinearities in theory-of-mind development: New evidence from Dutch and Italian boys and girls 2022 Blijd-Hoogewys E.M.A.; Bulgarelli D.; Molina P.; van Geert P.L.C.
Home-based interventions targeting vegetable intake and liking among preschoolers: A systematic review 2022 Marcella Caputi, Daniela Bulgarelli, Giuseppina Cerrato, Paola Molina
33. Social cognition and its main correlates in childhood 2022 Daniela Bulgarelli, Anne Henning, Evelyn Bertin
Mangiamo le verdure? La lettura di e-book per favorire l’alimentazione sana nei bambini prescolari 2021 Bulgarelli Daniela; Caputi Marcella; Cerrato Giuseppina; Fanelli Mauro; Petrocca Serafina; Molina Paola
See & Eat! Using E-books to Promote Vegetable Eating Among Preschoolers: Findings From an Italian Sample 2021 Marcella Caputi, Katrina May Dulay, Daniela Bulgarelli, Carmel Houston-Price, Giuseppina Cerrato, Mauro Fanelli, Natalie A. Masento, Paola Molina
Indoor play during a global pandemic: commonalities and diversities during a unique snapshot in time 2021 Barron, Carol; Emmett, Mary Jane; Patte, Michael M.; Higham, Sue; Bulgarelli, Daniela
Évaluer la compréhension des émotions et des états mentaux dans le développement typique et atypique : résultats de deux nouveaux outils 2021 Molina, Paola; Testa, Silvia; Bulgarelli, Daniela
8 Inclusive Play and Disability in Early Childhood Education and Care Services. The Experiences of Italian Practitioners 2020 Daniela Bulgarelli
Mostrati risultati da 1 a 20 di 96
Legenda icone

  •  file ad accesso aperto
  •  file disponibili sulla rete interna
  •  file disponibili agli utenti autorizzati
  •  file disponibili solo agli amministratori
  •  file sotto embargo
  •  nessun file disponibile