MARASSO, DANILO
MARASSO, DANILO
SCIENZE MEDICHE
Attività motoria nella scuola primaria. Parallelo tra due strumenti di osservazione sistematica
2010-01-01 Marasso D.; Magno F.; Bardaglio G.; Gemelli F.; Musella G.; Rabaglietti E.
Effectiveness of physical activity interventions: the presence of individual differences during childhood
2011-01-01 Marasso D.; Magno F.; Bardaglio G.; Ciairano S.
Eight-balance-test: repeatability and reliability of a specific test to assess dynamic balance in children
2010-01-01 Musella G.; Gemelli F.; Rabaglietti E.; Gollin M.; Nebiolo S.; Bardaglio G.; Pojer L.; Magno F.; Marasso D.
L'adattamento psicosociale e il ruolo della condizione ponderale nella media fanciullezza
2010-01-01 Zucchetti G.; Durando F.; Vacirca M.F.; Rabaglietti E.; Marasso D.; Magistro D.; Magno F.; Nebiolo S.; Bardaglio G.
Monitoraggio della condizione ponderale in bambini dai 6 agli 11 anni dal 2009 ad oggi.
2011-01-01 Musella G.; Marasso D.; Bardaglio G.; Magno F.; Nebiolo S.; Rabaglietti E.
Motor ability and eating behaviours in primary school children
2010-01-01 Musella G.; Gemelli F.; Rabaglietti E.; Vacirca M.F.; Bardaglio G.; Magno F.; Marasso D.; Magistro D.; Longhitano G.; Zucchetti G.
Movement and cognition: age differences and relations among decision making, motor skills and abilities in childhood
2012-01-01 Marasso D.; Bardaglio G.; Musella G.; Ciairano S.
Physical education in primary school: the importance of cognition in motor learning
2010-01-01 Bardaglio G.; Magno F.; Marasso D.; Gemelli F.; Musella G.; Rabaglietti E.
Preliminary validation of the Eight Balance Test
2013-01-01 F. Magno; G. Bardaglio; D. Marasso; G. Musella
Relation between perceived athletic competence and actual motor competence in childhood
2011-01-01 Magno F.; Marasso D.; Nebiolo S.; Bardaglio G.; Musella G.; Rabaglietti E
Relationship between dynamic balance, as measured by the Eight Balance Test, BMI and age, in the middle childhood
2012-01-01 Magno F.; Bardaglio G.; Marasso D.; Musella G.; Rabaglietti E.; Ciairano S.
The effect of a physical education program focused on acrobatic and balance skills in a High School of Piedmont.
2015-01-01 Brustio P.R.; Marasso D.; Magistro D.; Magno F.; Pavignano C.; Bardaglio G.
The effect of the “Macolin school model” on cognitive and motor components in an Italian context
2013-01-01 G. Bardaglio; D. Marasso; F. Magno; E. Vidali; G. Musella
The influence of a school-based physical activity intervention on dynamic balance.
2011-01-01 Magno F.; Marasso D.; Bardaglio G.; Rabaglietti E.; Musella G.; Attolico C.
The project “un km al giorno”: implementing 10-minutes of classroom activity breaks, directed by teachers, on a daily basis.
2016-01-01 Moisè P.; Boccia, G.; Miglio, F.; Parente, M.G.; Brustio, P.R.; Marasso, D.; Olla, G.; Bertello, G.; Schena, F.; & Rainoldi, A.
The relationship among motor skills, response orientation and Decision Making: a mediation hypothesis in a primary school setting
2013-01-01 D. Marasso; G. Bardaglio; F. Magno; G. Musella
The relationship between gross motor skills and math achievement during childhood: mediation effect of ADHD symptoms.
2012-01-01 Bardaglio G.; Marasso D.; Magno F.; Rabaglietti E.; Zucchetti G.; Ciairano S.
Visione in azione nel basket: differenze nel comportamento visivo tra atleti disabili e normodotati.
2014-01-01 R. Pascarella; F. Bo; D. Marasso; M. Trizio