PERAZZONE, Anna
PERAZZONE, Anna
SCIENZE DELLA VITA E BIOLOGIA DEI SISTEMI
A comparative analysis of various teaching approaches and different learning situations about “ecosistem”, a core concept in natural science's education.
2002-01-01 E. CAMINO ; A. PERAZZONE; F. BERTOLINO; C. VELLANO
An interactive course for student teachers: some cues on biology knowledge and teaching models
2001-01-01 E. CAMINO; E. CASASSA; A. PERAZZONE
Controversial scientific issues: the analysis of an educational approach.
1999-01-01 E. CAMINO ; A. PERAZZONE ; F. BERTOLINO; L. IGUERA
Dal golem di argilla agli haiku in Natura, alla ricerca di una nuova identità ecologica.
2016-01-01 Marco, DAVIDE TONON; Perazzone, Anna; Andrea, Careto
Educating by the natural contest: a formative experience with training primary teachers
2006-01-01 M.D. TONON; A. PERAZZONE; A. PROVERA
Environmental education and controversial scientific questions: an “experimental” updating course.
2001-01-01 A. Perazzone; L. Iguera; F. Bertolino; E. Camino; C. Calcagno
Evaluating the effectiveness of geoscience education in the field: the Tourinstones experience.
2021-01-01 Francesca Lozar; Anna d'Atri; Anna Perazzone; Marco Davide Tonon; Ilaria Stella
If in the park .... Conflicts in protected areas
2006-01-01 M. ANGELOTTI ; A. PERAZZONE; F. BERTOLINO; E. GOBBI; L. GIUNTI
Il concetto di sostenibilità e l’integrazione dei saperi
2009-01-01 A. PERAZZONE
L'emozione delle forme. Laboratori didattici per insegnanti in formazione
2016-01-01 Tonon, Marco Davide; Caretto, Andrea; Perazzone, Anna
L’educazione ambientale come dimensione dell’educazione globale
2004-01-01 A. PERAZZONE
L’orientation des enseignants de mathematiques et sciences sur les modèles constructivistes et transmissivistes d'enseignement. Les résultats de la recherche Prisma sur les enseignants valdòtains des niveaux primaire et secondaire
2015-01-01 Zanetti, M. A.; Graziani, S.; Parma, A.; Bertolino, F.; Perazzone, A
Role playing in science: a tool for a nonviolent approach to environmental conflicts
2001-01-01 L. COLUCCI GRAY; E. CAMINO ; A. PERAZZONE
Rural environments in children’s picturebooks: Playing with errors and stereotypes to reflect on our ecological identity
2017-01-01 Bertolino, F.; Perazzone, Anna
Some obstacles on the path to sustainable education
2007-01-01 D. MARCHETTI; E. CAMINO; A. PERAZZONE
Storie di alberi: simboli, risorse, piccoli universi. Poster e comunicazione presentata al convegno "Memorie della scuola. Fonti materiali e immateriali per lo studio della scuola, della lingua, della società". Progetto CoDiSV (COrpus Digitale delle Scritture scolastiche d’ambito Valdostano), Università della Valle d'Aosta venerdì 19 giugno 2009
2009-01-01 M. ANGELOTTI; F. BERTOLINO; D. DI ROCCO; A.PERAZZONE
The exploration of invisible world: an adventure of sight and mind
2002-01-01 CASASSA E; BERTOLINO F; IGUERA L; CAMINO E; MARCHETTI D; A. PERAZZONE
The first vegetable garden. Four professionals among the pages of nonfiction picturebooks
2019-01-01 Bertolino Fabrizio, Bertoncini Emilio, Perazzone Anna, Vicetti Sara.
University training for future primari school teachers: environmental education is introduced, at last!
2001-01-01 A. PERAZZONE; F. BERTOLINO ; E. CAMINO; S. GHILARDI
Verticale si, ... ma come la tela del ragno
2004-01-01 A. PERAZZONE