TINTI, Carla

TINTI, Carla  

PSICOLOGIA  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 63 (tempo di esecuzione: 0.025 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
A modality-independent proto-organization of human multisensory areas 2023 Setti, Francesca; Handjaras, Giacomo; Bottari, Davide; Leo, Andrea; Diano, Matteo; Bruno, Valentina; Tinti, Carla; Cecchetti, Luca; Garbarini, Francesca; Pietrini, Pietro; Ricciardi, Emiliano
Academic Achievement and satisfaction among University students with specific learning disabilities: The roles of soft skills and study-related factors. 2023 CASALI, NICOLE; Meneghetti, Chiara; Tinti, Carla; Re, Anna; Sini, Barbara ; Passolunghi, Maria; Valenti, Antonella; Montesano, Lorena; Pellegrino, Gerardo; CARRETTI, BARBARA
Action and posture influence the retrieval of memory for objects 2023 Limata, Teresa; Bucciarelli, Monica; Schmidt, Susanna; Tinti, Carla; Ras, Ivan Nabil; Iani', Francesco
Allocentric and contra-aligned spatial representations of a town environment in blind people 2017 Chiesa, Silvia; Schmidt, Susanna; Tinti, Carla; Cornoldi, Cesare
Analisi degli errori del test COTT sulla comprensione da ascolto utilizzato nei progetti di screening 2013 M. Frinco; E. M. Sironi; A. Marchesini; S. Napolitano; B. Sini; C. Tinti
Anticipatory action planning in blind and sighted individuals 2017 Cavallo, Andrea; Ansuini, Caterina; Gori, Monica; Tinti, Carla; Tonelli, Alessia; Becchio, Cristina
Appraisals, Emotions and Emotion Regulation: AnIntegrative Approach 2010 Schmidt S.; Tinti C.; Levine J. L.; Testa S.
Are there indelible images beyond the false memories?|OLTRE IL FALSO RICORDO IMMAGINI INDELEBILI? 2022 Frinco R.; Schmidt S.; Tinti C.
Atteggiamento strategico e motivazione. 1999 DINETTI D.; TINTI C.
Blind individuals show pseudoneglect in bisecting numerical Intervals 2011 Cattaneo Z.; Fantino M.; Silvanto J.; Tinti C.; Vecchi T.
Cotoletto: uno strumento per rispondere alle esigenze di screening precoce 2014 M. Druetta; C. Tinti; B. Sini; M. Frinco; E. M. Sironi
Crossmodal interaction between the mental number line and peripersonal haptic space representation in sighted and blind individuals 2010 Cattaneo Z.; Fantino M.; Tinti C.; Silvanto J.; Vecchi T.
Developing spatial knowledge in the absence of vision: allocentric and egocentric representations generated by blind people when supported by auditory cues 2010 Latini Corazzini L.; Tinti C.; Schmidt S.; Mirandola C.; Cornoldi C.
Dieci o quindici subtest per l’analisi dei profili di funzionamento intellettivo nei BES? 2014 M. Frinco; E. M. Sironi; B. Sini; C. Tinti
DISGUST FACIAL EXPRESSIONS IN CONGENITALLY BLIND CHILDREN. EMOTION RESEARCHER: NASTY EMOTIONS. 2002 GALATI D.; SINI B.; SCHMIDT S.; TINTI C.; MICELI R.
Distinct processes shape flashbulb and event memories 2014 Carla Tinti;Susanna Schmidt;Silvia Testa;Linda J. Levine
Emotional experience in Italy, Spain, and Cuba: A cross-cultural comparison 2005 GALATI D.; SCHMIDT S.; SINI B. ; TINTI C.; MANZANO M.; ROCA M.; ESTAUN FERRER S.
Flashbulb memory: referring back to Brown and Kulik’s definition 2020 Muzzulini, B., Tinti, C., Conway, M., Testa, S., Schmidt, S.
Formare ala comunicazione. Uno strumento di crescita nelle relazioni interpersonali. 2002 Mauri A.; Tinti C.
Il gruppo ed elementi che possono facilitare la comunicazione quando si lavora in gruppo. 1999 TINTI C.; DINETTI D.