This paper aims to show how off–screen in the cinema was able to break its subject area and extend its scope by involving the entire universe of moving–images creating devices of Agency directed not only to the viewers but to the same images.

Ai margini del desiderio. Quattro passi nel fuoricampo cinematografico

DE MARIA, Gian Marco
2014-01-01

Abstract

This paper aims to show how off–screen in the cinema was able to break its subject area and extend its scope by involving the entire universe of moving–images creating devices of Agency directed not only to the viewers but to the same images.
2014
17-18
257
270
http://www.aracneeditrice.it
Teoria ed Estetica del Linguaggio Cinematografico
De Maria Gian, Marco
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Fuoricampo.cinematografico pdf.pdf

Accesso riservato

Descrizione: Articolo principale
Tipo di file: PDF EDITORIALE
Dimensione 208.92 kB
Formato Adobe PDF
208.92 kB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/2318/1506668
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus 0
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact