Sfoglia per Autore
Processi cognitivi e apprendimento della chimica: uno studio pilota sulla popolazione universitaria a sviluppo tipico
2024-01-01 Francesca De Vita; Bufalino Stefania; Ghibaudi Elena; Lombardo Renato; Maggio Antonella; Re Anna Maria; Sini Barbara
L'autoregolazione in età prescolare. Una guida per sostenere lo sviluppo per educatori e insegnanti.
2024-01-01 Viterbori Paola; Re Anna Maria; Usai Maria Carmen
Academic Achievement and satisfaction among University students with specific learning disabilities: The roles of soft skills and study-related factors.
2024-01-01 CASALI, NICOLE; Meneghetti, Chiara; Tinti, Carla; Re, Anna; Sini, Barbara ; Passolunghi, Maria; Valenti, Antonella; Montesano, Lorena; Pellegrino, Gerardo; CARRETTI, BARBARA
Slowness in writing numbers in words and in digits among children with a specific learning disorder (SLD) and typically developing (TD)
2024-01-01 De Vita, Francesca; Cornoldi, Cesare; Re, Anna Maria
Disturbo da Deficit di Attenzione Iperattività
2023-01-01 Marzocchi G.M.; Re A.M.; Cornoldi C.
Copy Skills and Writing Abilities in Children With and Without Specific Learning Disabilities
2023-01-01 Anna Maria Re; Francesca De Vita; Cesare Cornoldi; Susanna Schmidt
UNA FUNZIONE FONDAMENTALE DELL’INIBIZIONE: EVITARE IL SOVRACCARICO DELLA MEMORIA DI LAVORO
2023-01-01 Anna Maria Re; Cesare Cornoldi
Abilità di copia di un testo in bambini con difficoltà ortografiche
2023-01-01 De Vita F., Re A.M.
Universal and Specific Services for University Students with Specific Learning Disabilities: The Relation to Study Approach, Academic Achievement, and Satisfaction
2023-01-01 Pellegrino, G; Casali, N; Meneghetti, C; Tinti, C; Re, AM; Sini, B; Passolunghi, MC; Valenti, A; Montesano, L; Carretti, B
The progressive redrafting of the use of diagnostic categories in neurodevelopment disorders: Some reflections starting with the intervention of Antonietti, Borgatti, and Giorgetti
2022-01-01 Re, AM; Cornoldi, C; Toffalini, E
Batteria per la Valutazione clinica della Scrittura e della Competenza Ortografica - BVSCO-3
2022-01-01 Cornoldi C.; Ferrara R; Re AM
Il progressivo ridimensionamento dell’uso di categorie diagnostiche nei disturbi del neurosviluppo: alcune riflessioni a partire dall’intervento di Antonietti, Borgatti e Giorgetti
2022-01-01 Anna Maria Re, Cesare Cornoldi, Enrico Toffalini
BIA-R. Batteria italiana per l'ADHD-Revised. Nuova ediz
2021-01-01 Marzocchi, Gian Marco; Re, Anna M.; Cornoldi, Cesare
Teachers and Learning Disabilities: From knowledge to the use of tools|GLI INSEGNANTI E I DISTURBI SPECIFICI DELL’APPRENDIMENTO: DALLE CONOSCENZE ALL’UTILIZZO DEGLI STRUMENTI
2021-01-01 Re A. M.; Ciccolella A.; Miglietta A.
The role of working memory on writing processes.
2021-01-01 De Vita F., Schmidt S., Tinti C., Re A.M.
BEEsc Batería para la Evaluación de la Escritura
2020-01-01 Abusamra, V.,Miranda, A., Cartoceti, R., Difalcis, M., Re, A. M., Cornoldi, C.
Primi dati relativi alla prestazione alla batteria LSC-SUA di adulti non universitari di età compresa fra i 18 e i 66 anni
2020-01-01 Sironi, E.M., Frinco, M., Re, A.M., Casadio,M., Montesano, L.
The intelligence of genius|L’INTELLIGENZA DEL GENIO
2020-01-01 Tinti C.; Re A.M.
Understanding ADHD: A guide to symptoms, management and treatment.
2020-01-01 Anna Maria Re; Agnese Capodieci
Response to a Specific and Digitally Supported Training at Home for Students With Mathematical Difficulties
2020-01-01 Re A.M.; Benavides-Varela S.; Pedron M.; De Gennaro M.A.; Lucangeli D.
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile