Sfoglia per Autore
The contribution of parents in the evaluation of children’s early communication competence
2012-01-01 P. Molina; D. Bulgarelli
The SAS (Sviluppo Abilità Sociali) training: Validation of a new training for social abilities development in children with autism
2012-01-01 D. Bulgarelli; P. Molina; E. Rossini; E. Thommen;
La standardizzazione italiana del test ToM Storybooks: dati preliminari
2012-01-01 P. Molina; D. Bulgarelli
Valutare la cognizione sociale e la competenza emotiva nello sviluppo tipico e atipico
2013-01-01 Bulgarelli D.; Sala M.N.; Molina P.
Il metodo SAS. Sviluppo Abilità Sociali. Primi dati di validazione su un campione di bambini con autismo.
2013-01-01 Bulgarelli D.; Rossini-Drecq E.; Arduino M.; Cattelan C.; Di Fulvio A.; Rezzonico K.; Rudelli N.; Salonome E.; Thommen E.; Molina P.;
L’osservazione dalla ricerca alla professione: l’uso dell’Observation-Projet per la formazione al nido
2013-01-01 P. Molina; M. Marotta; D. Bulgarelli;
La cognition sociale chez l’enfant autiste: les particularités de son développment, son implication sur la partecipation sociale et sa prise en charge en ergothérapie
2013-01-01 Rossini E., Cattelan C., Di Fulvio A., Rudelli N., Bulgarelli D., Thommen E.
La comunicazione nella prima infanzia: l’importanza del contesto
2013-01-01 D. Bulgarelli; M. Marotta; P. Molina
Il Questionario sulla Comunicazione Sociale Precoce come strumento di dialogo tra nido e famiglia.
2013-01-01 Bulgarelli D.; Marotta M.; Molina P.;
Teoria della Mente nei bambini con Disturbo Specifico di linguaggio: una questione di competenza o di performance?
2013-01-01 Bulgarelli D.; Molina P.;
Observer dans la recherche et à la crèche: conditions pour l'efficacité des interventions de formation.
2014-01-01 Molina, Paola; Marotta, Monica; Bulgarelli, Daniela
Emotion understanding: A cross-cultural comparison between Italian and German preschoolers
2014-01-01 Molina P.; Bulgarelli D.; Henning A.; Aschersleben G.
Andare al nido fa bene? Uno studio sul linguaggio dei bambini che hanno avuto diverse esperienze di accudimento nei primi tre anni di vita
2015-01-01 Molina, P.; Bulgarelli, D.
Early childcare, maternal education and family origins: differences in cognitive and linguistic outcomes throughout childhood
2015-01-01 Bulgarelli, D.; Molina, P.
Factorial structure of the ‘ToM Storybooks’: A test evaluating multiple components of Theory of Mind
2015-01-01 Bulgarelli, D.; Testa, S.; Molina, P.;
Social cognition in preschoolers: effect of early experience and individual differences
2016-01-01 Bulgarelli, D.; Molina, P.
Observation-Projet: a professional tool for caregivers. Two experiences in Italian day cares.
2016-01-01 Molina P.; Marotta M.; Bulgarelli D.;
Early childcare, maternal education and family origins: differences in cognitive and linguistic outcomes throughout childhood
2016-01-01 Bulgarelli, Daniela; Molina, Paola
Evaluating early communicative development
2016-01-01 Molina P, 15. .; Guidetti, M.; Thommen, E.; Sala, M.N.; Bulgarelli, D.; Ongari, B.; Schadee, H.; Berland, A.; Cochard, N.; Barone, P.; Deguine, O.; Rossini, E.; Di Fulvio, A.; Rudelli, N.; Cattelan, C.; Zecchin, M.; Molteni, M
Is play easier for children with physical impairment with mainstream robots? Accessibility issues and playfulness
2016-01-01 Serenella Besio; Andrea Bonarini; Daniela Bulgarelli; Marco Carnesecchi; Carlo Riva; Fabio Veronese
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile