SABENA, Cristina

SABENA, Cristina  

FILOSOFIA E SCIENZE DELL'EDUCAZIONE  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 117 (tempo di esecuzione: 0.033 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
A, B, or C? Exploiting polls as a formative assessment tool for mathematics in a connected classroom environment 2017 A. Cusi, F. Morselli, C. Sabena
Analysis of argumentation processes in strategic interaction problems 2014 F. Martignone; C. Sabena
Analytic-Structural Functions of Gestures in Mathematical Argumentation Processes 2014 Arzarello, Ferdinando; Sabena, Cristina
Are we talking about graphs or tracks? Potentials and limits of ‘blending signs’ 2010 C. Sabena
Body and signs: A multimodal semiotic approach to teaching-learning processes in early Calculus 2007 C. Sabena
Complementary Networking: enriching understanding 2010 Arzarello F.; Bikner A.; Sabena C.
Conferenze e seminari dell' Associazione Subalpina Mathesis 2017 Livia Giacardi, Cristina Sabena, M. Mosca
Conferenze e Seminari dell'Associazione Subalpina Mathesis 2018-2019 2019 Luciano Erika, Oggero Marco, Sabena Cristina
Conferenze e Seminari dell'Associazione Subalpina Mathesis 2019-2020 2020 Luciano Erika; Oggero Marco; Sabena Cristina
Conferenze e Seminari dell’Associazione Subalpina Mathesis 2017-18. 2018 Livia Giacardi, Cristina Sabena, Marco Oggero
Corps, symbole et artefact: Trois dimensions de l’objectivation du savoir 2005 C. Bardini; C. Sabena; L. Radford
La costruzione del significato di integrale. Parte B 2004 O. Robutti; C. Sabena
Crucial events in pre-service primary teachers’ mathematical experience 2015 Coppola, C.; Di Martino, P.; Pacelli, T.; Sabena, C.
Da dove viene la matematica. Come la mente embodied dà origine alla matematica 2005 O. Robutti; F. Ferrara; C. Sabena
Description of the data: Introducting the session of Carlo, Giovanni and the exponential function 2014 C. Sabena
Designing and analysing the role of digital resources in supporting formative assessment processes in the classroom: the helping worksheets 2017 A. Cusi, F. Morselli, C. Sabena
The development of a semiotic framework to analyze teaching and learning processes: Examples in pre- and post-algebraic contexts 2012 Sabena, C.; Robutti, O.; Ferrara, F.; Arzarello, F.
Di dadi, di maghi e di probabilità. Lo sviluppo del linguaggio matematico a partire da contesti laboratoriali 2021 Sabena, C., Soldano, C.
Different perspectives on computer-based graphs and their meaning 2006 F. Ferrara; O. Robutti; C. Sabena
Disclosure of mathematical relationships with a digital tool: a three layer-model of meaning 2020 Swidan O., Sabena C., Arzarello F.