A survey on teaching Hindi and Indian culture at the University of Torino, focussing on teaching Hindi as a second language. Curriculum, problems and perspectives.

तोरीनो विश्वविद्यालय में भारत-विद्या तथा हिंदी का अध्ययन-अध्यापन /Torīno viśvavidyālay meṃ Bhārat-vidyā tathā hiṃdī kā adyayan-adhyāpan

CONSOLARO, ALESSANDRA
2012-01-01

Abstract

A survey on teaching Hindi and Indian culture at the University of Torino, focussing on teaching Hindi as a second language. Curriculum, problems and perspectives.
2012
विदेशी भाषा के रूप में हिंदी शिक्षण : परिदृश्य /Videśī bhāṣā ke rūp meṃ hiṃdī śikṣaṇ: paridṛsya (L'insegnamento della lingua hindi come lingua straniera: un quadro d'insieme)
Valladolid, Spagna
15-17 marzo 2012
विदेशी भाषा के रूप में हिंदी शिक्षण : परिदृश्य : संगोष्ठी समग्र /Videśī bhāṣā ke rūp meṃ hiṃdī śikṣaṇ: paridṛsyaSaṃgoṣṭhī samagra
Hindi Book Center
14
19
lingua hindi; glottodidattica
CONSOLARO A.
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
2012 paper valladolid.pdf

Accesso aperto

Tipo di file: PDF EDITORIALE
Dimensione 729.33 kB
Formato Adobe PDF
729.33 kB Adobe PDF Visualizza/Apri

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/2318/109931
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact