The space in geography, physics and mathematics. A bridge concept for interdisciplinary teaching? The paper analyzed the concept of space in mathematics, physics and geography, trying to identify differences and continuity between the different disciplines. This analysis paves the way to a reflection on the concept of space as a basis for developing interdisciplinary learning paths.

Lo spazio in geografia, fisica e matematica. Un concetto ponte per didattiche interdisciplinari?

GIORDA, Cristiano;LEONE, Matteo;SABENA, Cristina
2014-01-01

Abstract

The space in geography, physics and mathematics. A bridge concept for interdisciplinary teaching? The paper analyzed the concept of space in mathematics, physics and geography, trying to identify differences and continuity between the different disciplines. This analysis paves the way to a reflection on the concept of space as a basis for developing interdisciplinary learning paths.
2014
LVIV (XIV)
3 maggio/giugno
10
15
Spazio; Didattica della fisica; Didattica della matematica; Didattica della geografia
C. Giorda; M. Leone; F. Morselli; C. Sabena
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Lo spazio in geografia, fisica e matematica.pdf

Accesso aperto

Descrizione: Articolo principale
Tipo di file: POSTPRINT (VERSIONE FINALE DELL’AUTORE)
Dimensione 128.53 kB
Formato Adobe PDF
128.53 kB Adobe PDF Visualizza/Apri

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/2318/150542
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact