Sfoglia per Autore
Per una educazione inclusiva alla matematica
2023-01-01 Robotti, E.; Sabena, C.; Soldano, C.
Technology in Primary and Secondary School to Teach and Learn Mathematics in the Last Decades
2023-01-01 Bini, G.; Panero, M.; Soldano, C.
Rethinking reflectional symmetry through Beebots
2023-01-01 Ferrari, G., Soldano, C.
Augmented Reality-Rich Environment: Designing for Mathematics Education
2023-01-01 Swidan, O., Fried, M. N., Schacht, F., Soldano, C., Jaber, O.
“Ti sfido in altezza”: da un gioco-indagine in ambiente di geometria dinamica alla discussione di attributi critici delle figure
2023-01-01 Soldano, C., Sabena, C.
Gestures in Mathematics Thinking and Learning
2022-01-01 Robutti, O.; Sabena, C.; Krause, C.; Soldano, C.; Arzarello, F.
Centro competenze didattica della matematica (2018-…). Piattaforma Matematicando. SUPSI. https://www.matematicando.supsi.ch
2022-01-01 Soldano, C.
From figural to theoretical control (and back): a first proposal for framing the interplay between different controls
2022-01-01 Miragliotta, E.; Soldano, C.
Enhancing reflection on the critical attributes of the figures: the height challenge game
2022-01-01 Soldano, C.; Sabena, C.
Di dadi, di maghi e di probabilità. Lo sviluppo del linguaggio matematico a partire da contesti laboratoriali
2021-01-01 Sabena, C., Soldano, C.
The logic of inquiry when using augmented reality
2020-01-01 Soldano, C.
Fostering critical thinking in primary school within dynamic geometry environments
2019-01-01 C. Soldano, C. Sabena
Semiotic potential of inquiring-game activities
2019-01-01 Soldano, C., Sabena, C.
Approaching Proof in the Classroom Through the Logic of Inquiry
2019-01-01 Arzarello, F., Soldano, C.
Technology-based inquiry in geometry: semantic games through the lens of variation
2019-01-01 Soldano, C., Luz, Y., Arzarello, F. , Yerushalmy, M.
Exploring non-prototypical configurations of equivalent areas through inquiring-game activities within DGE
2019-01-01 Soldano, C., Sabena, C.
Da Peirce a Hintikka (senza dimenticare Dewey): la logica dell’indagine in classe.
2019-01-01 Arzarello, F., Soldano, C.
Un gioco indagine per scoprire teoremi di geometria
2019-01-01 Soldano, C., Di Caprio, G.
Apprendere con la logica dell’indagine: attività di gioco-indagine all’interno di ambienti di geometria dinamica
2019-01-01 Soldano, C.
L’approccio della logica dell’indagine attraverso attività esplorative in GeoGebra
2018-01-01 Soldano, C.
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile