BULGARELLI, Daniela
BULGARELLI, Daniela
PSICOLOGIA
Collaborative Accessible Gameplay with One-Switch Interfaces
2018-01-01 Bulgarelli D.; Corno F.; De Russis L.
Developmental trend of children's responses to tec and to tom-storybooks: a study on concurrent validity
2007-01-01 P. MOLINA; D. BULGARELLI; L. ARATI; F. GIANOTTI; F. CATTICH; L. GALIZIA; E. BLIJD-HOOGWEISS
Evaluating early communicative development
2016-01-01 Molina P, 15. .; Guidetti, M.; Thommen, E.; Sala, M.N.; Bulgarelli, D.; Ongari, B.; Schadee, H.; Berland, A.; Cochard, N.; Barone, P.; Deguine, O.; Rossini, E.; Di Fulvio, A.; Rudelli, N.; Cattelan, C.; Zecchin, M.; Molteni, M
Il Questionario della Comunicazione Sociale Precoce (QCSP) per la valutazione nella prima infanzia
2009-01-01 D. Bulgarelli; P. Marsan; S. Spinelli; L. Arati; P. Molina
Il riconoscimento di sé e la competenza linguistica nel secondo anno di vita
2006-01-01 Daniela Bulgarelli
Il TOM Storybooks (van Geert, Hoogewys, Loth, Serra, 1998) per la valutazione della comprensione della mente nei bambini (3-11 anni)
2007-01-01 P. MOLINA; D. BULGARELLI; F. GIANOTTI; E.M.A. BLIJD- HOOGEWYS
Is play easier for children with physical impairment with mainstream robots? Accessibility issues and playfulness
2016-01-01 Serenella Besio; Andrea Bonarini; Daniela Bulgarelli; Marco Carnesecchi; Carlo Riva; Fabio Veronese
L’andamento di sviluppo nelle risposte dei bambini al TEC e al ToM Storybooks: uno studio di validità concorrente
2007-01-01 Daniela Bulgarelli; Laura Arati
L’utilisation du questionnaire SCSP dans la formation des éducatrices pour l’accueil et la prise en charge des enfants à risques dans les crèches
2007-01-01 P. MOLINA; D. BULGARELLI; P. MARSAN, S. SPINELLI; O. ALBANESE; C. ANTONIOTTI; L. ARATI; E. FARINA; R. GARBO
Mainstream robotic toys and children with physical impairment: what about playfulness?
2016-01-01 Besio, S.; Bonarini, A.; Lynch, H.; Molina, P.; Veronese, F.; Bulgarelli, D.
Observer dans la recherche et à la crèche: conditions pour l'efficacité des interventions de formation.
2014-01-01 Molina, Paola; Marotta, Monica; Bulgarelli, Daniela
Off-the-shelf, robotic toys and physically impaired children: an analysis and suggested improvements
2016-01-01 Veronese, F., Bulgarelli, D. Besio, S., Bianquin, N., & Bonarini
Playfulness: criticità di un costrutto e misurazione nel caso della disabilità
2017-01-01 Daniela Bulgarelli; Nicole Bianquin
Ricerca in Laboratorio e al Nido: il riconoscimento di sé
2006-01-01 P. MOLINA; D. BULGARELLI
Riconoscimento di sé, Teoria della Mente e metacognizione: la prova della macchia come prima manifestazione delle competenze metacognitive?
2007-01-01 P. MOLINA; D. BULGARELLI
Teoria della Mente ed empatia in età prescolare
2008-01-01 Daniela Bulgarelli
The Early Social Communication Questionnaire (QCSP) for development evaluation in early infancy
2010-01-01 P. Molina; D. Bulgarelli; P. Marsan; S. Spinelli; L. Arati
The SAS (Sviluppo Abilità Sociali) training: Validation of a new training for social abilities development in children with autism
2012-01-01 D. Bulgarelli; P. Molina; E. Rossini; E. Thommen;
Évaluer la compréhension des émotions et des états mentaux dans le développement typique et atypique : résultats de deux nouveaux outils
2021-01-01 Molina, Paola; Testa, Silvia; Bulgarelli, Daniela