RONCAROLO, Franca
RONCAROLO, Franca
CULTURE, POLITICA E SOCIETA'
"And the winner is…": Competing for votes in the print and broadcast media
2008-01-01 F. RONCAROLO
A Crisis in the Mirror. Old and New Elements in the Change of Italian Political Communication
2002-01-01 F. RONCAROLO
A monte della campagna elettorale: Europa e politiche pubbliche nei quotidiani di tre paesi mediterranei
2015-01-01 Roncarolo, Franca
A strategic but, as yet, little established sector. The offer of political and public communications studies after the ministerial decree 270/2004
2009-01-01 F. Amoretti; F. Roncarolo
A WOMAN AT THE QUIRINAL THANKS; BUT NOT THANKS. THE SOCIAL CONSTRUCTION OF WOMEN POLITICAL AGENDA IN THE ITALIAN PRESIDENTIAL ELECTION
2000-01-01 F. RONCAROLO
Adesso basta! La posta in gioco delle elezioni 2013 fra ciclo elettorale e protesta antipartitica
2014-01-01 Roncarolo, Franca
Cambiamento politico, campagne elettorali e media: la lezione delle amministrative 2011
2012-01-01 Franca Roncarolo
Campagna elettorale sui media
2013-01-01 G. Legnante; P. Mancini; P. Mazzoleni; F. Roncarolo
Campaigning and Governing. An Analysis of Berlusconi’s Rhetorical Leadership
2005-01-01 F. RONCAROLO
Candidates in a negative light. The 2013 Italian Election Campaign in the Media
2013-01-01 G. Bobba; G. Legnante; F. Roncarolo; A. Seddone
Conclusioni
1996-01-01 Serenella Besio; Franca Roncarolo
Conclusioni. Fu vera svolta? Luci e ombre di un quadro in movimento
2023-01-01 Franca Roncarolo; Cristiano Vezzoni
Controllare i media. Il presidente americano e gli apparati nelle campagne di comunicazione permanente
1994-01-01 F. RONCAROLO
Dalla sottovalutazione alla rissa: la campagna a Torino
1997-01-01 Franca Roncarolo
Emozioni e politica alla prova dell’urna: spunti per un’agenda di ricerca
2018-01-01 Franca Roncarolo
European versus Domestic Politics: Media Negativity during the 2019 European Elections Campaign in Italy
2019-01-01 Antonella Seddone; Giuliano Bobba; Franca Roncarolo
Fra autoreferenzialità e guerriglia mediale. La campagna elettorale 2001 nella stampa quotidiana
2002-01-01 F. RONCAROLO
Fra autoreferenzialità e guerriglia mediale. La campagna elettorale 2001 nella stampa quotidiana
2002-01-01 Franca Roncarolo
Giorgia Meloni in the spotlight. Mobilization and competition strategies in the 2022 Italian election campaign on Facebook
2023-01-01 Martella A.; Roncarolo F.
How Do «Easy» and «Tough» Media Shape Candidates' Evaluation?
2021-01-01 Mancosu M.; Seddone A.; Bobba G.; Cremonesi C.; Mancini P.; Roncarolo F.; Legnante G.