SOLDANO, Carlotta

SOLDANO, Carlotta  

FILOSOFIA E SCIENZE DELL'EDUCAZIONE  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 24 (tempo di esecuzione: 0.022 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Apprendere con la logica dell’indagine: attività di gioco-indagine all’interno di ambienti di geometria dinamica 2019 Soldano, C.
Approaching Proof in the Classroom Through the Logic of Inquiry 2019 Arzarello, F., Soldano, C.
Approaching Secondary School Geometry Through the Logic of Inquiry within Technological Environments 2018 Soldano, C.; Arzarello, F.
Augmented Reality-Rich Environment: Designing for Mathematics Education 2023 Swidan, O., Fried, M. N., Schacht, F., Soldano, C., Jaber, O.
Centro competenze didattica della matematica (2018-…). Piattaforma Matematicando. SUPSI. https://www.matematicando.supsi.ch 2022 Soldano, C.
Da Peirce a Hintikka (senza dimenticare Dewey): la logica dell’indagine in classe. 2019 Arzarello, F., Soldano, C.
Di dadi, di maghi e di probabilità. Lo sviluppo del linguaggio matematico a partire da contesti laboratoriali 2021 Sabena, C., Soldano, C.
Enhancing reflection on the critical attributes of the figures: the height challenge game 2022 Soldano, C.; Sabena, C.
Exploring non-prototypical configurations of equivalent areas through inquiring-game activities within DGE 2019 Soldano, C., Sabena, C.
Fostering critical thinking in primary school within dynamic geometry environments 2019 C. Soldano, C. Sabena
From figural to theoretical control (and back): a first proposal for framing the interplay between different controls 2022 Miragliotta, E.; Soldano, C.
Game approach with the use of technology: a possible way to enhance mathematical thinking 2015 Soldano, C., Arzarello, F., Robutti, O.
Gestures in Mathematics Thinking and Learning 2022 Robutti, O.; Sabena, C.; Krause, C.; Soldano, C.; Arzarello, F.
Learning with the logic of inquiry: game-activities inside Dynamic Geometry Environments 2017 Soldano, C., Arzarello, F.
Learning with touchscreen devices: game strategies to improve geometric thinking 2016 Soldano, C., Arzarello, F.
L’apprendimento attraverso la ‘logica della ricerca’: un’analisi di attività-gioco di geometria elementare all’interno di ambienti di geometria dinamica 2017 Soldano, C., Manzone, D.
L’approccio della logica dell’indagine attraverso attività esplorative in GeoGebra 2018 Soldano, C.
PLAYING WITH GEOMETRY: AN EDUCATIONAL INQUIRY GAME ACTIVITY 2018 Luz, Y., Soldano, C.
Rethinking reflectional symmetry through Beebots 2023 Ferrari, G., Soldano, C.
Semiotic potential of inquiring-game activities 2019 Soldano, C., Sabena, C.