A record linkage method is applied to associate questionnaires filled by the same student following different courses in biennial surveys on University teaching. Here more than two records can be associated with the same individual, both in a single survey and in successive ones. The differences from standard methods are assessed and a solution is applied to the surveys conducted at the Political Science Faculty in Turin.
Titolo: | La valutazione della didattica in università: abbinamento di basi di dati per più indagini nel caso torinese | |
Autori Riconosciuti: | ||
Autori: | A. SCAGNI | |
Data di pubblicazione: | 2001 | |
Abstract: | A record linkage method is applied to associate questionnaires filled by the same student following different courses in biennial surveys on University teaching. Here more than two records can be associated with the same individual, both in a single survey and in successive ones. The differences from standard methods are assessed and a solution is applied to the surveys conducted at the Political Science Faculty in Turin. | |
Editore: | Ecra - Edizioni del Credito Cooperativo | |
Titolo del libro: | Atti del Convegno Intermedio SIS 2001 “Processi e metodi statistici di valutazione” | |
Pagina iniziale: | 353 | |
Pagina finale: | 356 | |
Nome del convegno: | Processi e metodi statistici di valutazione | |
Luogo del convegno: | Roma | |
Anno del convegno: | giugno 2001 | |
Parole Chiave: | record linkage; teaching performance evaluation; opinion surveys | |
Appare nelle tipologie: | 04A-Conference paper in volume |
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.