Sfoglia per Autore TALARICO, Melania
Tecnologie emergenti per orientare gli studenti in contesti internazionali di formazione universitaria
2024-01-01 Rosa bellacicco, Manuela Repetto, Melania Talarico
Storytelling e linguaggi visuali per le escape room
2024-01-01 Melania Talarico
Il Digcomp e le competenze digitali per la progettazione di giochi
2024-01-01 Manuela Repetto, Melania Talarico
Key issues and pedagogical implications in the design of Digital Educational Escape rooms
2023-01-01 Manuela Repetto, Barbara Bruschi, Melania Talarico
A framework on media-educational initiatives to contrast online hate speech
2023-01-01 Barbara Bruschi, Manuela repetto, Melania Talarico
Realtà virtuale ed Escape room: un’esperienza con i bambini e le bambine della scuola primaria
2023-01-01 Fabiola Camandona, Melania Talarico
Homo digitalis? The new challenges for the development of critical thinking and judgement capacity
2023-01-01 Manuela Repetto, Melania Talarico
La didattica universitaria gamificata: un modello di valutazione partecipata
2023-01-01 Barbara Bruschi, Manuela Repetto, Melania Talarico
Virtual reality and game-based learning: a project with primary school students
2023-01-01 Giorgio Borla, Barbara Bruschi, Fabiola Camandona, Lorenzo Denicolai, Antonio Falco, Manuela Repetto, Melania Talarico
Transitions and Perspectives for the Adoption of the Blended Approach in Higher Education.
2022-01-01 Bruschi B., Repetto M., Talarico M.
Learning environmental sustainability through digital escape rooms
2022-01-01 E. Cagno, L. Rivoira, M. Repetto, D. Acquadro Maran, G. Volpi, E. Laurenti, S. Berto, M. Sismondi, M. Stocco, A. Brizio, M. Talarico, A. Bianco Prevot
A learning design framework based on UDL principles to develop maker projects for pre-service teacher and educator training
2022-01-01 Manuela Repetto; Barbara Bruschi; Melania Talarico
Digital storytelling with high school students in the SILVER project
2022-01-01 Melania Talarico, Barbara Bruschi, Manuela Repetto
Microcredential e lifelong learning: una riflessione pedagogica
2022-01-01 Barbara Bruschi, Manuela Repetto, Melania Talarico
Game – based learning in didattica: progettare escape room con gli studenti universitari
2022-01-01 Barbara Bruschi, Manuela Repetto, Melania Talarico
Digital storytelling e civic engagement nella formazione permanente
2021-01-01 Manuela Repetto, Melania Talarico
Interagire a distanza per insegnare la relazione. Un approccio alla DAD nel corso di Laurea in Medicina
2021-01-01 Melania Talarico, Barbara Bruschi, Paolo Leombruni
Modelli progettuali, metodi e tecnologie: contaminazioni e innovazione
2021-01-01 Manuela Repetto; Melania Talarico
Digital-storytelling in health context: innovative approaches to improve patients and caregivers' therapeutic literacy and adherence
2021-01-01 Sabrina Grigolo; Manuela Repetto; Melania Talarico; Simona Tirocchi; Sara Croce; Clara Cena; Lisa Iannacci-Manasia; Barbara Bruschi
Una grammatica per il digital storytelling
2021-01-01 Melania Talarico
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile