IANI', Francesco

IANI', Francesco  

PSICOLOGIA  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 54 (tempo di esecuzione: 0.044 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Action and posture influence the retrieval of memory for objects 2023 Limata, Teresa; Bucciarelli, Monica; Schmidt, Susanna; Tinti, Carla; Ras, Ivan Nabil; Iani', Francesco
Apprendere attraverso il corpo 2019 Ianì Francesco
Can Thinking Strategies Improve Understanding of Machine Learning? 2024 Matteo Baldoni, Cristina Baroglio, Monica Bucciarelli, Sara Capecchi, Leonardo Castellani, Elena Gandolfi, Francesco Iani', Elisa Marengo, Roberto Micalizio
Children's kinematic false memories 2020 Ianì, Francesco; Limata, Teresa; Bucciarelli, Monica; Mazzoni, Giuliana
Concetti chiave in psicologia dell'apprendimento 2017 Ianì, F.; Enrici, I.
Does Any AI-based Activity Contribute to Develop AI Conception? A Case Study with Italian Fifth and Sixth Grade Classes 2024 Matteo Baldoni, Cristina Baroglio, Monica Bucciarelli, Sara Capecchi, Elena Gandolfi, Cristina Gena, Francesco Iani', Elisa Marengo, Roberto Micalizio, Amon Rapp, Ivan Nabil Ras
Does Peer Tutoring Have Negative Effects? An Investigation and Intervention on Tutors’ Implicit Theories and Beliefs of Intelligence 2024 ELENA GANDOLFI; TERESA LIMATA; ROBERTO FAVATA'; FRANCESCO IANI'
Effetti di embodiment durante la comprensione di informazioni linguistiche: il ruolo delle differenze culturali In corso di stampa Francesco Iani'; Cosimo Tuena; Claudia Repetto
Embodied cognition: So flexible as to be “disembodied”? 2021 Iani Francesco
Embodied cognition: Una rivoluzione a metà? 2022 Iani'
Embodied memories: Reviewing the role of the body in memory processes 2019 Ianì F.
Embodied Memory 2023 Francesco Iani
EmpAI: l’Intelligenza Artificiale imparata in modo naturale 2021 Matteo Baldoni, Cristina Baroglio, Monica Bucciarelli, Sara Capecchi, Elena Gandolfi, Cristina Gena, Francesco Ianì, Elisa MArengo, Roberto Micalizio, Amon Rapp
Empowering AI competences in children: A training program based on simple playful activities 2021 Matteo Baldoni, Cristina Baroglio, Monica Bucciarelli, Sara Capecchi, Elena Gandolfi, Cristina Gena, Francesco Ianì, Elisa Marengo, Roberto Micalizio, Amon Rapp
Empowering AI Competences in Children: The First Turning Point 2023 Matteo Baldoni, Cristina Baroglio, Monica Bucciarelli, Elena Gandolfi, Francesco Iani', Elisa MArengo, Ivan Nabil Ras
Explicit and implicit memory for the QWERTY keyboard: the role of motor simulation and deictic gestures 2024 Iani', Francesco; Stockner, Mara; Mazzoni, Giuliana
Exploring the Discrepancy between Explicit and Implicit Keyboard Memory: The Role of Linguistic and Sensorimotor Context 2024 Stockner, M., Mazzoni, G., Iani', F.
False memorie derivanti dalla costruzione di modelli mentali cinematici 2018 Francesco Ianì, Marco Formichella, Monica Bucciarelli, Giuliana Mazzoni
False Memories of Actions: When Motor Simulation is Deceptive In corso di stampa Teresa Limata; Mara Stockner; Danilo Mitaritonna; Giuliana Mazzoni; Monica Bucciarelli; Francesco Iani'
False memories or false assumptions?|FALSI rICorDI o FALSI ASSUNTI? 2022 Iani'