VENDRAME, Mara

VENDRAME, Mara  

FILOSOFIA E SCIENZE DELL'EDUCAZIONE  

Mostra records
Risultati 1 - 12 di 12 (tempo di esecuzione: 0.027 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
"I see what you mean": Oral deaf individuals benefit from speaker's gesturing 2010 Mara Vendrame; Ilaria Cutica; Monica Bucciarelli
ATLAS Project: Forecast in Italian Sign Language and Annotation of Corpora 2010 Vendrame M; Tiotto G.
Co-speech gestures and discourse comprehension: a useful support for oral deaf people? 2008 Vendrame M; Cutica I; Bucciarelli M.
Deep Natural Language Processing for Italian Sign Language Translation 2013 Alessandro Mazzei; Leonardo Lesmo; Cristina Battaglino; Mara Vendrame; Monica Bucciarelli
Discourse comprehension by oral deaf individuals: the role of spontaneous gestures accompanying discourse. 2007 Vendrame M; Cutica I; Bucciarelli M.
Learning by models from texts and from videos: where deafs differ from hearings. 2009 Vendrame M.; Cutica I.; Bucciarelli M.
Learning by Videos: Peculiarities of Being Deaf Individuals. 2010 Vendrame M; Cutica I; Bucciarelli M.
Learning from Documentaries in Signing Deaf Individuals: Subtitles in Written Sign Language Improve Comprehension. 2012 Vendrame M.; Cutica I.; Bucciarelli M.
Lettura labiale e difficoltà di comprensione nei sordi oralisti: Il potere del gesticolare spontaneo. 2007 Vendrame M; Cutica I; Bucciarelli M.
Processi Pedagogici e Sordità. Ipotesi di interventi autenticamente educativi. 2014 Pea F.; Sebastiani M.M.; Valenzano E.; Vendrame M.
Sordità e comprensione del discorso: metodi comunicativi a confronto. 2009 Vendrame M; Bucciarelli M
Una versione scritta della Lingua Italiana dei Segni: Un metodo per incrementare la comprensione del testo scritto in persone sorde segnanti. 2011 Vendrame M.; Cutica I.; Bucciarelli M.