VIASSONE, Milena
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 4.650
NA - Nord America 3.268
AS - Asia 1.714
AF - Africa 72
OC - Oceania 44
SA - Sud America 36
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 7
Totale 9.791
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 3.226
IT - Italia 2.788
JP - Giappone 473
FR - Francia 400
IE - Irlanda 383
CN - Cina 342
DE - Germania 199
SG - Singapore 199
FI - Finlandia 190
GB - Regno Unito 167
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 121
KR - Corea 105
SE - Svezia 94
VN - Vietnam 85
IN - India 79
PL - Polonia 74
ID - Indonesia 64
NL - Olanda 63
UA - Ucraina 61
PH - Filippine 51
MY - Malesia 48
ES - Italia 38
AU - Australia 30
CA - Canada 30
PT - Portogallo 30
TR - Turchia 29
BE - Belgio 23
CH - Svizzera 23
TH - Thailandia 23
RO - Romania 22
BR - Brasile 21
IR - Iran 19
PK - Pakistan 19
AT - Austria 15
RU - Federazione Russa 14
NZ - Nuova Zelanda 13
GR - Grecia 12
HK - Hong Kong 10
HR - Croazia 10
MA - Marocco 10
MX - Messico 10
PE - Perù 10
EG - Egitto 8
ZA - Sudafrica 8
LT - Lituania 7
TW - Taiwan 7
CY - Cipro 6
DZ - Algeria 6
HU - Ungheria 6
NO - Norvegia 6
TN - Tunisia 6
AE - Emirati Arabi Uniti 5
BD - Bangladesh 5
BN - Brunei Darussalam 5
DK - Danimarca 5
EU - Europa 5
GH - Ghana 5
IL - Israele 5
NG - Nigeria 5
SI - Slovenia 5
ET - Etiopia 4
KE - Kenya 4
RS - Serbia 4
SA - Arabia Saudita 4
ZM - Zambia 4
BG - Bulgaria 3
BT - Bhutan 3
BW - Botswana 3
CL - Cile 3
LK - Sri Lanka 3
LY - Libia 3
A1 - Anonimo 2
CI - Costa d'Avorio 2
CZ - Repubblica Ceca 2
EE - Estonia 2
KZ - Kazakistan 2
ZW - Zimbabwe 2
AL - Albania 1
CO - Colombia 1
CU - Cuba 1
EC - Ecuador 1
IQ - Iraq 1
JE - Jersey 1
LB - Libano 1
LV - Lettonia 1
ME - Montenegro 1
MU - Mauritius 1
PF - Polinesia Francese 1
PR - Porto Rico 1
TG - Togo 1
Totale 9.791
Città #
Chandler 492
Tokyo 464
Torino 403
Dublin 379
Beijing 229
Villeurbanne 189
Santa Clara 144
Milan 141
Singapore 139
Houston 136
Medford 131
Turin 129
Princeton 127
Macao 117
Ann Arbor 112
Columbus 105
Rome 91
Ashburn 84
Wilmington 75
Redwood City 69
Jacksonville 62
Warsaw 60
Fairfield 51
Dearborn 45
Pisa 41
Dallas 40
Jakarta 39
Dong Ket 36
Boston 35
Nyköping 34
Naples 31
Verona 29
Moncalieri 28
Woodbridge 28
New York 25
Novara 25
Seattle 25
Cergy 24
Boardman 23
Palermo 22
Florence 21
Palazzo Canavese 21
Ho Chi Minh City 18
Norwalk 18
Amsterdam 17
Bari 17
Cambridge 17
Toronto 16
Bologna 15
Catania 15
Hangzhou 15
Napoli 15
Rosny-sous-bois 15
Guangzhou 14
Hefei 14
Helsinki 14
Lyon 14
Brisbane 13
Romano 13
Gallarate 12
Genova 12
Kuala Lumpur 12
London 12
Padova 12
Quezon City 12
Siegen 12
Brussels 11
Cattolica 11
Pescara 11
Taranto 11
Leicester 10
Mountain View 10
Nanjing 10
Ruvo Di Puglia 10
Anzio 9
Forlì 9
Gurgaon 9
Hanoi 9
Latina 9
Munich 9
Parma 9
Petaling Jaya 9
Saluzzo 9
Segrate 9
Trento 9
Bangkok 8
Lisbon 8
Mexico 8
Orbassano 8
Paris 8
Salerno 8
Tréntola-ducenta 8
Wageningen 8
Brusasco 7
Leeds 7
Melbourne 7
Rivoli 7
Southwark 7
Trieste 7
Udine 7
Totale 5.141
Nome #
Consumers’ perception of Augmented Reality: An application to the “Made in Italy” brand 861
La gestione del vantaggio competitivo territoriale in un contesto di apertura internazionale 462
HOW CAN CUSTOMER EDUCATION IN THE COFFEE SECTOR INCREASE CUSTOMER SATISFACTION? 440
Neuromarketing in Customer Behaviour—Customers' Diencephalic and Mid-Brain Implications in Purchase Dynamics 318
The role and potential of social networks sites in tertiary education 252
Analisi e modelli per la misura della relazione tra attrattività regionale e regional brand: il caso italiano 242
Il turismo montano come vantaggio competitivo territoriale 222
The relationship between wine sector and regional competitiveness 210
Consumers’ expectation of innovation in traditional points of sale: an explorative study 207
Value co-creation in the beverage and food industry 179
IL RUOLO DEL CONTROLLER NELL’ERA DIGITALE: UN CASO DI SUCCESSO 177
Demand pull and technology push perspective in technology-based innovations for the points of sale: The retailers evaluation 153
“Anziani e disabili. Analisi del sistema socio-assistenziale piemontese e prospettive di sviluppo” (capitoli attribuiti a Viassone M.: 1. La distribuzione geografica dell’offerta di servizi socio-assistenziali piemontesi, 2. Vecchiaia e disabilità: composizione della popolazione piemontese, 3. Tipologia di servizio, 4. Patenti di disabilità, 5. Tipologia di utente dei servizi socio-assistenziali, 6. Personale, 7. Presidi, 8. Le cooperative sociali, 9. Il servizio socio-assistenziale: analisi comparativa con regioni italiane ed estere, 10. Verso un modello di valutazione delle performance del sistema socio-assistenziale piemontese: lo schema di riferimento, 11. Il livello di apprendimento del sistema socio-assistenziale piemontese, 12. Prospettiva economico-finanziaria, 13. L’analisi SWOT del sistema socio-assistenziale piemontese, 15. Congiuntura 2007-2008). Rapporto di ricerca effettuato in collaborazione con il CRESAM e sponsorizzato dalla Fondazione CRT 151
Finanza aziendale internazionale. La gestione finanziaria dell’impresa multinazionale 148
Mobile augmented reality as an internationalization tool in the “Made In Italy” food and beverage industry 144
Competere nell'era dei servizi: modelli, misure e strategie 130
Il circolo virtuoso a sostegno della competitività della destinazione turistica 122
Misurazione del livello di internazionalizzazione delle Regioni italiane 117
A descriptive framework for an excellent social accountability 116
A NEW CONCEPTUAL MODEL FOR THE HOTEL INDUSTRY: SUSTAINABILITY VS OPEN INNOVATION 113
"Codice QR" : una risposta innovativa per la comunicazione e soddisfazione del cliente 112
A benchmarking model for sustainable tourist destinations 112
Donne e management: una questione di opportunità 111
Towards the digital business model: A holistic overview from an SME 101
The Competitiveness of the Italian Manufacturing Industry: an Attempt of Measurement 99
How to become a benchmark sustainable tourist destination? A descriptive model 97
Managing technological innovation in the sports industry: a challenge for retail management 97
The Shift Towards a Digital Business Model: A Strategic Decision for the Female Entrepreneur. 95
Is my smartphone a self-extension of my body? An analysis of ownership perception and extended self using augmented reality 94
Regional competitive drivers definition and measurement in a context of international opening: a comparative application to Piedmont and to PACA (Provence Alpes Côte d'Azur) regions (tesi di Dottorato - in lingua inglese) 93
Digging knowledge about consumers’ emotions during a make-up virtual purchase 93
Il Bilancio Socio-Economico di area del Piemonte Sud-Occidentale. Volume I-Province di Alessandria, Asti e Cuneo 91
Engaging consumers on new integrated multichannel retail settings: Challenges for retailers 90
Exploring the relationship between customer education and customer satisfaction 89
The measure of a destination image: the case of Turin 88
Creating an innovative Social Assistential Performance Management System: Beyond the Economic-Financial Perspective: Empirical Research Findings 88
Consumer perception of computer-mediated communication in a social network 87
Has COVID-19 pushed digitalisation in SMEs? The role of entrepreneurial orientation 85
What image for ethical food? 84
When wine meets territory: The Italian scenario 82
Young Customers' Perception of the Quality of M-banking Services 82
The development of sustainable tourism through market-based sources of innovation in the "albergo diffuso" 81
A New Frontier in the Satisfaction of the Cultural Tourist: the QR Code 76
The dark side of retailers regarding digital growth strategies: an exploratory study on augmented reality perception 76
La competitività territoriale: aspetti definitori 75
Communication for educational purposes throughout Social Network Sites 75
The path of sustainability starts from benchmark destinations 75
An exploratory study of the tourist-computer interaction: the role of web site usability on hotel quality perception 74
Approfondimento: applicazione di modelli e misure di competitività territoriale 74
A local competitive index to face global challenges: the case of Italian Provinces 69
Regional competitiveness Index. Une application comparative aux régions Piémont et PACA. Pubblicazione premiata in occasione della IX edizione del premio annuale “Luciana Falotico". Pubblicata da: Grafiche Amadeo, Imperia 66
Metaverse and the fashion industry: A systematic literature review 64
On the choice of a mountain tourist destination. The evaluation of drivers by young people 64
La gestione dei mercati finanziari internazionali 63
Does the stakeholder engagement result in new drinks? Evidence from family owned SMEs 63
Il turismo gastronomico a sostegno del vantaggio competitivo territoriale 62
THE MEASURE OF CULTURAL TOURIST DESTINATION SUSTAINABILITY 60
Crisi d'impresa e processi di turnaround 57
How to increase regional competitiveness in a context of international opening? 56
Vecchie e nuove prospettive di sviluppo del turismo in Italia 56
Innovation management for retailing: From clients’ to sellers’ perspective for competing 55
Measuring Local Tourism Attractiveness: The Case of Italy 54
Il ruolo economico del turismo culturale nella regione transfrontaliera 54
Investigating The Influence Of Gender And Religiosity On Attitudes Towards Business Ethics 54
Il livello di internazionalizzazione nelle zone di frontiera 53
Ethical Food as a Differentiation Factor for Tourist Destinations: The Case of “Slow Food” 53
Rethinking target’s private equity process in turnaround situations 52
Il Total Quality Management 50
Perché alcune BSC hanno successo mentre altre falliscono? 48
Does product involvement drive consumer flow state in the AR environment? A study on behavioural responses 47
Creazione di valore attraverso il circolo virtuoso Imprese-Università-Istituzioni-Territorio Scritti in onore di Giuseppe Tardivo Volume I Contributi accademici Volume II Contributi istituzionali 47
Investigating the level of internationalization of the border areas: the Euroregion Cuneo-Imperia-Nizza 47
Managing cultural diversity in international business: the case of an Italian consulting company for Computer Science on the Polish market 47
How attractive are Italian regions for foreign investment? Methodological Approach 46
The identification of a performance indicator for the costruction sector: the case of the province of Cuneo 46
Una specificita’ del sistema produttivo cuneese: “il modello imprenditoriale familiare” 46
Il Circolo Virtuoso tra Regional Brand e Attrattivita’ Regionale: Prime Evidenze dalle Regioni Italiane 45
L'outsourcing 45
Towards a benchmark of social accountability and reporting: the Italian experience 44
La misurazione delle performance del servizio ristorativo “young oriented” 43
Le operazioni di Merger & Acquisition 43
Tourist Destinations Positioning: From Indexes to Managerial Implications 43
PROFESSIONE CONTROLLER: UN’OPPORTUNITÀ DA COGLIERE PER L’ESERCITO ROSA 43
On the advantages and disadvantages of SMEs internationalisation. The case of two industrialised countries: India and China, Paper discusso in occasione della 31st EIBA Annual Conference "Landscapes and Mindscapes in a Globalized World", Oslo, 11-13 Dicembre 42
Il ruolo del territorio e della territorialità nello sviluppo locale sostenibile 42
La ricerca di nuovi mercati come soluzione innovativa per superare la crisi: l’esperienza delle PMI italiane 40
Does a Correlation Between Provincial and District Competitiveness Exist?The Study of Italian Areas 40
How does the brick face the global financial crisis? 40
“Il settore edile nella Provincia di Cuneo: l’andamento e gli effetti sul tessuto imprenditoriale locale” (Capitoli attribuiti a Viassone M.: 3. Analisi SWOT del settore edile cuneese, 6. Formazione, 7. I finanziamenti al settore edile cuneese) 40
Le regioni italiane tra valorizzazione del brand e attrattività 40
Mobile Banking al servizio del cliente 40
Does a Correlation Between Provincial and District Competitiveness Exist? The Study of Italian Areas 39
How can citizens develop and evaluate local tourist services? The case of the province of Cuneo (Italy) 39
Towards an innovative provincial model of measure of performances and competitiveness: a ranking of Italian provinces 38
Misura e management della competitività di una destinaziona turistica montana: il caso della provincia di Cuneo 38
Towards a benchmark in the innovation of the retail channel 38
The measurement of competitiveness of the Italian manufacturing industry, 38
Measuring the image of Ethical Food 36
What makes Piedmont catching up? 35
Una specificità del sistema produttivo cuneese: “il modello imprenditoriale familiare” 35
Totale 9.785
Categoria #
all - tutte 24.429
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 6.905
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 31.334


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020709 0 0 0 0 62 68 96 76 90 142 101 74
2020/20211.046 95 31 76 60 85 82 184 51 113 85 77 107
2021/20221.276 58 56 55 141 52 101 79 75 96 49 215 299
2022/20231.867 200 114 82 171 152 418 193 144 181 59 89 64
2023/20241.587 116 142 87 58 59 100 621 58 41 87 73 145
2024/2025787 66 120 95 213 293 0 0 0 0 0 0 0
Totale 10.216