Sfoglia per Autore
La storia di Penelope: gesti, parole e strumenti nell’apprendimento matematico
2006-01-01 B. Villa; L. Bazzini; F. Ferrara; R. Barbero
Acting and interacting with tools to understand Calculus concepts
2006-01-01 F. Ferrara
Different perspectives on computer-based graphs and their meaning
2006-01-01 F. Ferrara; O. Robutti; C. Sabena
Conferenze e Seminari dell'Associazione Subalpina Mathesis 2007-2008
2008-01-01 F. Ferrara; L. Giacardi; M. Mosca
Conferenze e Seminari dell'Associazione Subalpina Mathesis 2008-2009
2009-01-01 F. Ferrara; L. Giacardi; M. Mosca
'The prince and the messenger' story: From a tale to mathematical thinking
2009-01-01 F. Ferrara; L. Bazzini; R. Barbero; P. Laiolo
Mathematical imagination and embodied cognition
2009-01-01 Nemirovsky, Ricardo; Ferrara, Francesca
Why could not a vertical line appear? Imagining to stop time
2009-01-01 F. Ferrara; K. Savioli
Movimento, visualizzazione e costruzione di significato nella scuola primaria
2009-01-01 F. Ferrara; P. Laiolo; D. Paola; K. Savioli
Graphing motion to understand math with children
2009-01-01 F. Ferrara; K. Savioli
Sonar e grafici di movimento per risvegliare le radici del concetto di funzione
2009-01-01 F. Ferrara
Il guanto magico, Mr. x e Mr. z, nel mondo di Cartesiolandia e di Movilandia. Tra movimento e grafici nella scuola primaria
2009-01-01 F. Ferrara; K. Savioli
How students read mathematical representations: An eye tracking study
2009-01-01 C. Andrà; F. Arzarello; F. Ferrara; K. Holmqvist; P. Lindstrom; O. Robutti; C. Sabena
Eye tracking and didactics of mathematics: a possible wedding?
2010-01-01 P. Lindström; C. Andrà; F. Arzarello; F. Ferrara; K. Holmqvist; O. Robutti; C. Sabena
Sketching primary school teachers’ profiles
2010-01-01 C. Andrà; F. Arzarello; L. Bazzini; F. Ferrara; D. Merlo; C. Sabena; K. Savioli; B. Villa
Reading mathematical texts: a question of time
2010-01-01 C. Andrà; F. Arzarello; F. Ferrara; K. Holmqvist; P. Lindström; O. Robutti; C. Sabena
Analysing children’s understanding from a semiotic stance
2010-01-01 K. Savioli; F. Ferrara; L. Bazzini
Acquiring a sense of motion: toward the concept of function at primary school
2010-01-01 F. Ferrara; K. Savioli
Movimento, visualizzazione e costruzione di significato nella scuola secondaria di secondo grado
2010-01-01 F. Ferrara; P. Laiolo; D. Paola; K. Savioli
Matematica in Movimento: Esperienze di laboratorio matematico nella scuola primaria
2010-01-01 F. Ferrara
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile