GASTALDI, Francesca Giovanna
GASTALDI, Francesca Giovanna
FILOSOFIA E SCIENZE DELL'EDUCAZIONE
Assessing Children's fears with regard to specific developmental perspectives: the path test
2009-01-01 F. G. GASTALDI; R. QUAGLIA
Association between teacher-child relationship and symptoms/strenghts in children with behavior disorders
2013-01-01 L. E. Prino; R. Quaglia; F. G. Gastaldi; C. Longobardi; T. Pasta
Association between teacher-child relationship and symptoms/strenghts in children with behavior disorders
2013-01-01 L. E. Prino; R. Quaglia; F. G. Gastaldi; C. Longobardi; T. Pasta
Attention deficit and hyperactivity in the classroom: Assessing children’s perception through their drawings
2012-01-01 T. Pasta; R. Quaglia; F. G. Gastaldi
Attributional style of children with and without specific learning disability
2013-01-01 Pasta T.; Mendola M.; Longobardi C.; Prino L.E.; Gastaldi F.G.M.
CHILDREN EXPOSED TO TELEVISION PROGRAMS: FEAR, ANXIETY AND PERCEPTION OF SOCIETAL AND PERSONAL RISK
2024-01-01 Gastaldi F.G.M.; Longobardi C.; Fabris M.A.; Mastrokoukou S.
Competenze sociali e sviluppo psicomotorio:uno studio su bambini in età prescolare
2012-01-01 F.G. Gastaldi; R. Quaglia
Comportamenti problematici degli alunni e relazione con l'insegnante nella scuola primaria
2013-01-01 Gastaldi F.G.; Tiziana P.; Quaglia R.; Longobardi C.
Contributo alla validazione del Test dei Percorsi: paure infantili e dimensione emotiva nel processo di crescita
2010-01-01 F.G. GASTALDI; R. QUAGLIA
Contributo alla validazione italiana del Classroom Assessment Scoring System (CLASS)
2013-01-01 Claudio Longobardi; Tiziana Pasta; Michele Settanni; Laura Elvira Prino; Francesca Giovanna Gastaldi
Contributo alla validazione italiana dello Young Children's Appraisals of Teacher Support (Y-CATS)
2013-01-01 Laura Elvira Prino; Michele Settanni; Tiziana Pasta; Francesca Giovanna Gastaldi; Claudio Longobardi
Contributo all’adattamento italiano della scala di identificazione delle pratiche educative familiari (PEF)
2010-01-01 F.G. Gastaldi; C. Longobardi; T. Pasta; E. Sclavo
Crudeltà, intelligenza e creatività in età evolutiva
2008-01-01 Longobardi C.; Gastaldi F.G.
Crudeltà, intelligenza e creatività in età evolutiva.
2006-01-01 F. G. GASTALDI; C. LONGOBARDI
Development of the Checklist for Imitation, Exploration and Imagination Behaviour for Play Observation in Preschool Age
2024-01-01 Gastaldi, Francesca Giovanna Maria; Longobardi, Claudio; Fabris, Matteo Angelo; Mastrokoukou, Sofia
Difficoltà di attenzione e iperattività in classe: la relazione con l'insegnante e con i pari
2013-01-01 Pasta T.; Gastaldi F.G.; Prino L.E.; Longobardi C.; Quaglia R.
Difficoltà di attenzione e iperattività in classe: la relazione con l'insegnante e con i pari
2013-01-01 Pasta T.; Gastaldi F.G.; Prino L.E.; Longobardi C.; Quaglia R.
Effect of attribution style in disabled children's learning and teacher-child interaction
2013-01-01 T. Pasta; M. Mendola; C. Longobardi; L.E. Prino; F.G. Gastaldi
Effect of attribution style in learning disabled children’s and teacher-child interaction
2013-01-01 T. Pasta; M. Mendola; C. Longobardi; L. E. Prino; F. G. Gastaldi
Emotional abuse of italian primary school children by teachers
2013-01-01 Longobardi C.; Settanni M.; Gastaldi F.G.