Sfoglia per Autore
Strategie di gamification con Moodle per lo sviluppo di competenze di problem solving e per uno sviluppo sostenibile
2024-01-01 Francesco Floris, Valeria Fradiante, Marina Marchisio Conte, Sergio Rabellino
Teacher Training on Artificial Intelligence in Education
2024-01-01 Fissore, Cecilia; Floris, Francesco; Conte, Marina Marchisio; Sacchet, Matteo
Investigating Engagement and Performance in Online Mathematics Courses Using Clustering Techniques
2024-01-01 Francesco Floris, Marina Marchisio Conte, Sergio Rabellino, Fabio Roman, Matteo Sacchet
From Theory to Training: Exploring Teachers' Attitudes Towards Artificial Intelligence in Education
2024-01-01 Fissore, Cecilia; Floris, Francesco; Fradiante, Valeria; Marchisio Conte, Marina; Sacchet, Matteo
Design Gamification Strategies in a Digital Learning Environment: The Impact on Students
2023-01-01 Floris, Francesco; Fradiante, Valeria; Marchisio Conte, Marina; Rabellino, Sergio
Learning analytics to monitor and predict student learning processes in problem solving activities during an online training
2023-01-01 Fissore Cecilia, Floris Francesco, Marchisio Marina, Rabellino Sergio
CRITERI DI ACCESSO E COMPLETAMENTO PER PERSONALIZZARE L ESPERIENZA DI APPRENDIMENTO
2022-01-01 Floris Francesco
Il Foundation Programme dell’Università di Torino. Disegno, contenuti, obiettivi
2022-01-01 Stefano GEUNA;Gianmaria AJANI;Lorenza OPERTI; Carla MARELLO;Roberto CAVALLO PERIN; Laura SCOMPARIN; Francesco FLORIS; Marina MARCHISIO; Sergio RABELLINO;Valentina DE IACOVO;Gaia NAPOLI; Emanuela PATERNA; Erminia ARDISSINO;Marco NOVARINO; Enrico MILETTO; Bruno Giuseppe BARBERIS; Fabio ROMAN;Franco PEIRONE; Maurizio CISI; Ilaria CILIBERTI;Graziella ACQUAVIVA; Alessandra CONSOLARO; Alessandro MENGOZZI; Stefania STAFUTTI; Giulia CARLUCCIO; Liana PÜSCHEL; Alberto RIZZUTI;Giuseppina CERRATO; Mauro FANELLI; Matteo LEONE; Anna PERAZZONE; Marco Davide TONON
Percorsi di PCTO con Moodle per un orientamento formativo e per far scoprire le figure professionali formate dalla Scuola di Medicina dell’Università di Torino
2022-01-01 Cecilia Fissore, Francesco Floris, Valeria Fradiante, Marina Marchisio, Sergio Rabellino
Una piattaforma Moodle integrata per tutta la scuola incorporata nel progetto nazionale PP&S
2022-01-01 Cecilia Fissore, Francesco Floris, Marina Marchisio, Sergio Rabellino
Moodle per il problem posing and solving: 10 anni di attività
2022-01-01 Anna Brancaccio, Claudio Demartini, Cecilia Fissore, Francesco Floris, Marina Marchisio, Claudio Pardini, Sergio Rabellino, Rodolfo Zich
A Digital Environment for University Guidance: An Analysis of the Academic Results of Students Who Practice Self-Assessment in Orient@mente, an Open Online Platform to Facilitate the Transition from Secondary School to Higher Education
2022-01-01 Floris, Francesco; Marchisio, Marina; Rabellino, Sergio; Sacchet, Matteo
Una piattaforma Moodle integrata per tutta la scuola incorporata nel progetto nazionale PP&S
2022-01-01 Cecilia Fissore, Francesco Floris, Marina Marchisio, Sergio Rabellino
Il Foundation Programme online dell’Università di Torino: intenti e primi riscontri
2022-01-01 Marello Carla, Marchisio Marina, Floris Francesco
Clustering Techniques to investigate Engagement and Performance in Online Mathematics Courses
2022-01-01 Francesco Floris, Marina Marchisio, Sergio Rabellino, Fabio Roman, Matteo Sacchet
Didactic activities on Artificial Intelligence: the perspective of STEM teachers
2022-01-01 Cecilia Fissore, Francesco Floris, Marina Marchisio, Matteo Sacchet
Didattica Online: modello di formazione per docenti di ogni ordine e grado
2021-01-01 Fissore, C., Floris, F., Marchisio, M., Rabellino, S., Sacchet, M.
ONLINE UNIVERSITY ORIENTATION MODELS FOR STUDENT TRANSITION BETWEEN SECONDARY AND TERTIARY EDUCATION
2021-01-01 Floris F.; Marchisio M.; Sacchet M.; Margaria T.; Rabellino S.
Digital Learning Environment Embedded in a Larger Nationwide One: A Case Study of a High School
2021-01-01 Fissore, Cecilia; Floris, Francesco; Marchisio, Marina; Rabellino, Sergio
LESSON LEARNED FROM AN EXPERIENCE OF TEACHING SUPPORT IN HIGHER EDUCATION FOR A DIGITAL TRANSITION IN THE NEW SCENARIO CREATED BY COVID-19
2021-01-01 Bruschi B.; Floris F.; Marchisio M.; Sacchet M.
Titolo | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|
Strategie di gamification con Moodle per lo sviluppo di competenze di problem solving e per uno sviluppo sostenibile | 2024 | Francesco Floris, Valeria Fradiante, Marina Marchisio Conte, Sergio Rabellino | |
Teacher Training on Artificial Intelligence in Education | 2024 | Fissore, Cecilia; Floris, Francesco; Conte, Marina Marchisio; Sacchet, Matteo | |
Investigating Engagement and Performance in Online Mathematics Courses Using Clustering Techniques | 2024 | Francesco Floris, Marina Marchisio Conte, Sergio Rabellino, Fabio Roman, Matteo Sacchet | |
From Theory to Training: Exploring Teachers' Attitudes Towards Artificial Intelligence in Education | 2024 | Fissore, Cecilia; Floris, Francesco; Fradiante, Valeria; Marchisio Conte, Marina; Sacchet, Matteo | |
Design Gamification Strategies in a Digital Learning Environment: The Impact on Students | 2023 | Floris, Francesco; Fradiante, Valeria; Marchisio Conte, Marina; Rabellino, Sergio | |
Learning analytics to monitor and predict student learning processes in problem solving activities during an online training | 2023 | Fissore Cecilia, Floris Francesco, Marchisio Marina, Rabellino Sergio | |
CRITERI DI ACCESSO E COMPLETAMENTO PER PERSONALIZZARE L ESPERIENZA DI APPRENDIMENTO | 2022 | Floris Francesco | |
Il Foundation Programme dell’Università di Torino. Disegno, contenuti, obiettivi | 2022 | Stefano GEUNA;Gianmaria AJANI;Lorenza OPERTI; Carla MARELLO;Roberto CAVALLO PERIN; Laura SCOMPARIN; Francesco FLORIS; Marina MARCHISIO; Sergio RABELLINO;Valentina DE IACOVO;Gaia NAPOLI; Emanuela PATERNA; Erminia ARDISSINO;Marco NOVARINO; Enrico MILETTO; Bruno Giuseppe BARBERIS; Fabio ROMAN;Franco PEIRONE; Maurizio CISI; Ilaria CILIBERTI;Graziella ACQUAVIVA; Alessandra CONSOLARO; Alessandro MENGOZZI; Stefania STAFUTTI; Giulia CARLUCCIO; Liana PÜSCHEL; Alberto RIZZUTI;Giuseppina CERRATO; Mauro FANELLI; Matteo LEONE; Anna PERAZZONE; Marco Davide TONON | |
Percorsi di PCTO con Moodle per un orientamento formativo e per far scoprire le figure professionali formate dalla Scuola di Medicina dell’Università di Torino | 2022 | Cecilia Fissore, Francesco Floris, Valeria Fradiante, Marina Marchisio, Sergio Rabellino | |
Una piattaforma Moodle integrata per tutta la scuola incorporata nel progetto nazionale PP&S | 2022 | Cecilia Fissore, Francesco Floris, Marina Marchisio, Sergio Rabellino | |
Moodle per il problem posing and solving: 10 anni di attività | 2022 | Anna Brancaccio, Claudio Demartini, Cecilia Fissore, Francesco Floris, Marina Marchisio, Claudio Pardini, Sergio Rabellino, Rodolfo Zich | |
A Digital Environment for University Guidance: An Analysis of the Academic Results of Students Who Practice Self-Assessment in Orient@mente, an Open Online Platform to Facilitate the Transition from Secondary School to Higher Education | 2022 | Floris, Francesco; Marchisio, Marina; Rabellino, Sergio; Sacchet, Matteo | |
Una piattaforma Moodle integrata per tutta la scuola incorporata nel progetto nazionale PP&S | 2022 | Cecilia Fissore, Francesco Floris, Marina Marchisio, Sergio Rabellino | |
Il Foundation Programme online dell’Università di Torino: intenti e primi riscontri | 2022 | Marello Carla, Marchisio Marina, Floris Francesco | |
Clustering Techniques to investigate Engagement and Performance in Online Mathematics Courses | 2022 | Francesco Floris, Marina Marchisio, Sergio Rabellino, Fabio Roman, Matteo Sacchet | |
Didactic activities on Artificial Intelligence: the perspective of STEM teachers | 2022 | Cecilia Fissore, Francesco Floris, Marina Marchisio, Matteo Sacchet | |
Didattica Online: modello di formazione per docenti di ogni ordine e grado | 2021 | Fissore, C., Floris, F., Marchisio, M., Rabellino, S., Sacchet, M. | |
ONLINE UNIVERSITY ORIENTATION MODELS FOR STUDENT TRANSITION BETWEEN SECONDARY AND TERTIARY EDUCATION | 2021 | Floris F.; Marchisio M.; Sacchet M.; Margaria T.; Rabellino S. | |
Digital Learning Environment Embedded in a Larger Nationwide One: A Case Study of a High School | 2021 | Fissore, Cecilia; Floris, Francesco; Marchisio, Marina; Rabellino, Sergio | |
LESSON LEARNED FROM AN EXPERIENCE OF TEACHING SUPPORT IN HIGHER EDUCATION FOR A DIGITAL TRANSITION IN THE NEW SCENARIO CREATED BY COVID-19 | 2021 | Bruschi B.; Floris F.; Marchisio M.; Sacchet M. |
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile