BAZZINI, Luciana

BAZZINI, Luciana  

Dip. MATEMATICA "Giuseppe Peano" (attivo dal 01/01/1900 al 30/04/2013)  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 36 (tempo di esecuzione: 0.02 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
A model for analizing algebraic thinking 2000 ARZARELLO F.; L. BAZZINI; CHIAPPINI G.
Acting is learning: focus on the construction of mathematical concepts 2005 F. Arzarello; O. Robutti; L. Bazzini
Analysing children’s understanding from a semiotic stance 2010 K. Savioli; F. Ferrara; L. Bazzini
Cognitive processes in algebraic thinking and implications for teaching 2000 L. BAZZINI
Le disequazioni tra procedure e relazioni: uno studio comparativo su studenti italiani e israeliani 2002 L. BAZZINI; TSAMIR P.
Do theoretical tools help teachers manage classroom situations? A case study 2006 L. Bazzini; F. Morselli
El algebra en el contesto geometrico a través del uso de recursos diversos (lapiz y papel y Cabri Géometre) 2004 L. Bazzini; F. Morselli; L. Bertazzoli
Embodiment and technology in modelling activities 2004 L. Bazzini; F. Ferrara; F. Fossati; O. Robutti
Embodiment e tecnologia in attività di modellizzazione: studio di un caso 2004 F. Ferrara; L. Bazzini; F. Fossati; O. Robutti
From grounding metaphors to technological devices: a call for legitimacy in school mathematics 2001 L. BAZZINI
Imagining a mysterious solid: the synergy of semiotic resources 2010 L. Bazzini; C. Sabena; C. Strignano
Inequalities in Mathematics Education: the need for complementary perspectives" (Research Forum on Algebraic equations and inequalities: issues for research and teaching) 2004 L. Bazzini; P. Boero
Insegnare matematica: concezioni, buone pratiche e formazione degli insegnanti 2011 L. Bazzini
Io e l'aritmetica, 1-2-3 2011 G. Amoretti; L. Bazzini; M.Trevisani
LAS DOS CARAS DE LAS MATEMATICAS EN ITALIA: PROPUESTAS PARA LA EDUCACION BASICA 2001 L. BAZZINI
Matematica: non è solo questione di testa. Strumenti per osservare i processi di apprendimento in classe 2011 F. Arzarello; L. Bazzini; F. Ferrara; C. Sabena; C. Andrà; D. Merlo; K. Savioli; B. Villa
Mathematical discussion in multimedia laboratory: a new opportunity for the students, a new challenge for the teacher. 2005 F.Morselli; L.Bazzini; L.Bertazzoli
Mathematical thinking and teachers’ beliefs: a comparison between in- and pre-service primary school teachers. 2010 Chiara Andrà; Luciana Bazzini
Meaningful context in mathematical problem solving: a case study 2009 L. Bazzini; C. Sabena; B. Villa
Metaphors in teaching and learning mathematics: a case study concerning inequalities 2001 BOERO P.; L. BAZZINI; GARUTI R.