BAZZINI, Luciana
BAZZINI, Luciana
Dip. MATEMATICA "Giuseppe Peano" (attivo dal 01/01/1900 al 30/04/2013)
'The prince and the messenger' story: From a tale to mathematical thinking
2009-01-01 F. Ferrara; L. Bazzini; R. Barbero; P. Laiolo
A model for analizing algebraic thinking
2000-01-01 ARZARELLO F.; L. BAZZINI; CHIAPPINI G.
Acting is learning: focus on the construction of mathematical concepts
2005-01-01 F. Arzarello; O. Robutti; L. Bazzini
Analysing children’s understanding from a semiotic stance
2010-01-01 K. Savioli; F. Ferrara; L. Bazzini
Cognitive processes in algebraic thinking and implications for teaching
2000-01-01 L. BAZZINI
Do theoretical tools help teachers manage classroom situations? A case study
2006-01-01 L. Bazzini; F. Morselli
El algebra en el contesto geometrico a través del uso de recursos diversos (lapiz y papel y Cabri Géometre)
2004-01-01 L. Bazzini; F. Morselli; L. Bertazzoli
Embodiment and technology in modelling activities
2004-01-01 L. Bazzini; F. Ferrara; F. Fossati; O. Robutti
Embodiment e tecnologia in attività di modellizzazione: studio di un caso
2004-01-01 F. Ferrara; L. Bazzini; F. Fossati; O. Robutti
From grounding metaphors to technological devices: a call for legitimacy in school mathematics
2001-01-01 L. BAZZINI
Il mondo dei numeri. Teoria e didattica
2006-01-01 L. Bazzini; A. Scimone; F. Spagnolo
Imagining a mysterious solid: the synergy of semiotic resources
2010-01-01 L. Bazzini; C. Sabena; C. Strignano
Inequalities in Mathematics Education: the need for complementary perspectives" (Research Forum on Algebraic equations and inequalities: issues for research and teaching)
2004-01-01 L. Bazzini; P. Boero
Insegnare matematica: concezioni, buone pratiche e formazione degli insegnanti
2011-01-01 L. Bazzini
Io e l'aritmetica, 1-2-3
2011-01-01 G. Amoretti; L. Bazzini; M.Trevisani
La pensée algébrique dans une perspective sémiotique
2002-01-01 F. ARZARELLO; L. BAZZINI; G. CHIAPPINI
La storia di Penelope: gesti, parole e strumenti nell’apprendimento matematico
2006-01-01 B. Villa; L. Bazzini; F. Ferrara; R. Barbero
LAS DOS CARAS DE LAS MATEMATICAS EN ITALIA: PROPUESTAS PARA LA EDUCACION BASICA
2001-01-01 L. BAZZINI
Le disequazioni tra procedure e relazioni: uno studio comparativo su studenti italiani e israeliani
2002-01-01 L. BAZZINI; TSAMIR P.
Matematica: non è solo questione di testa. Strumenti per osservare i processi di apprendimento in classe
2011-01-01 F. Arzarello; L. Bazzini; F. Ferrara; C. Sabena; C. Andrà; D. Merlo; K. Savioli; B. Villa