FERRARI, Giulia

FERRARI, Giulia  

MATEMATICA "GIUSEPPE PEANO"  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 35 (tempo di esecuzione: 0.05 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Affective bonds and mathematical concepts: Speaking of affect through sympathy 2021 Ferrari G., Ferrara F.
Agency and assemblage in pattern generalisation: a materialist approach to learning 2017 Ferrara, F.; Ferrari, G.
Assembling mathematical concepts through trans-individual coordinated movements: The role of affect and sympathy 2019 De Freitas E., Ferrara F., Ferrari G.
Becoming mathematical subjects by playing mathematical instruments: Gibbous lines with WiiGraph 2015 Ferrara, F.; Ferrari, G.
Being collaborative, being rivals: Playing WiiGraph in the mathematics classroom 2015 Ferrara, F.; Ferrari, G.
Body motion and early algebra 2019 Nemirovsky R., Adamuz-Povedano N., Ferrara F., Ferrari G.
Body motion, early algebra, and the colours of abstraction 2020 Nemirovsky R.; Ferrara F.; Ferrari G.; Adamuz-Povedano N.
Children in movement towards STEAM: Coding and shapes at kindergarten 2022 Ferrara, Francesca; Ferrari, Giulia; Savioli, Ketty
Conversations with Materials and Diagrams about some of the Intricacies of Oscillatory Motion 2021 Nemirovsky, Ricardo; Ferrari, Giulia; Rasmussen, Chris; Voigt, Matthew
Curve chiuse in movimento: Teoria dei numeri con lo spirografo nella scuola primaria 2020 Ferrara F., Ferrari G., Savioli K.
Diagrams and mathematical events: Encountering spatio-temporal relationships with graphing technology 2017 Ferrara, F.; Ferrari, G.
Diagrams and tool use: Making a circle with WiiGraph 2018 Ferrari, G., Ferrara, F.
Differenze di genere in matematica. Sfide, opportunità e proposte didattiche 2022 Ferrara, F; Ferrari, G; Robutti, O
Doing Mathematics Outdoor: The Role of Bodily Experiences in Modelling Tasks 2024 Ferrari, Giulia; Taranto, Eugenia
Grafici e funzioni in movimento: Riflessioni per la didattica della matematica 2015 Ferrara, Francesca; Ferrari, Giulia
Kindergarten Children and Early Learning of Number: Embodied and Material Encounters Within the Classroom 2022 Ferrara, F., Ferrari, G.
La matematica del tempo e del movimento: funzioni, modelli matematici e la Wii. 2016 Ferrara, F.; Ferrari, G.
L’uso di tecnologie per la didattica della matematica: Implicazioni, riflessioni ed esempi 2016 Ferrara, F.; Ferrari, G.
Matematica in Movimento: radici, sviluppi e implicazioni di un approccio grafico al concetto di funzione tramite i sensori 2019 Francesca Ferrara, Giulia Ferrari, Ketty Savioli
Mathematical Thinking in Movement 2019 Giulia Ferrari