Sfoglia per Autore  SABENA, Cristina

Opzioni
Mostrati risultati da 1 a 20 di 128
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Mathematics in Art and History Museums: An Informal Mathematics Education Case for Teachers’ In-Service Training 2024 Casi, Raffaele; Sabena, Cristina
“Ti sfido in altezza”: da un gioco-indagine in ambiente di geometria dinamica alla discussione di attributi critici delle figure 2023 Soldano, C., Sabena, C.
Conferenze e Seminari dell’Associazione Subalpina Mathesis 2020-2022 2023 Luciano Erika; Oggero Marco; Sabena Cristina
Per una educazione inclusiva alla matematica 2023 Robotti, E.; Sabena, C.; Soldano, C.
Informal mathematics in teacher education: The teachers’ voice 2023 Raffaele Casi; Cristina Sabena
Circonferenze e spirali in un percorso di educazione matematica informale tra scuola e museo 2023 Casi, Raffaele; Sabena, Cristina; Borsero, Massimo; Pizzarelli, Chiara
Visualizazion and Semiotics. A Case for Gestures 2023 Sabena C., Schäfer M.
Enhancing reflection on the critical attributes of the figures: the height challenge game 2022 Soldano, C.; Sabena, C.
Grasping criteria for success: engaging undergraduate students in formative feedback by means of digital peer workshops 2022 Giovannina Albano, Anna Pierri, Cristina Sabena
Gestures in Mathematics Thinking and Learning 2022 Robutti, O.; Sabena, C.; Krause, C.; Soldano, C.; Arzarello, F.
Informal mathematics experiences in museums: what potential for teacher professional development? 2022 Raffaele Casi; Cristina Sabena
Mathematics education in a time of crisis—a viral pandemic 2021 Man Ching Esther Chan, Cristina Sabena, David Wagner
Di dadi, di maghi e di probabilità. Lo sviluppo del linguaggio matematico a partire da contesti laboratoriali 2021 Sabena, C., Soldano, C.
On the mathematics teacher’s use of gestures as pivot signs in semiotic chains 2020 A. Maffia, C. Sabena
E-learning for fostering the growth of students responsible for their own learning: didactic organization and theoretical reflections 2020 G. Albano, C. Sabena
Making choices and explaining them: an experiment with strategy games in kindergarten 2020 De Simone M., Sabena C.
Enhancing formative assessment practices in undergraduate courses by means of online workshops 2020 Albano G., Pierri A., Sabena C.
Engaging students in covariational reasoning within an augmented reality environment 2020 O. Swidan, F. Schacht, C. Sabena, M. Fried, J. El-Sana, F. Arzarello
Formative assessment workshops as a tool to support pre-service teacher education on argumentation 2020 C. Sabena, G. Albano, A. Pierri
Interpretare dati, discutere e riflettere insieme: esperienze didattiche in IV e V primaria 2020 F. Ferri, F. Martignone, E. Robotti, C. Sabena
Mostrati risultati da 1 a 20 di 128
Legenda icone

  •  file ad accesso aperto
  •  file disponibili sulla rete interna
  •  file disponibili agli utenti autorizzati
  •  file disponibili solo agli amministratori
  •  file sotto embargo
  •  nessun file disponibile