CLARI, Marco
CLARI, Marco
SCIENZE DELLA SANITA' PUBBLICA E PEDIATRICHE
Abusive Supervision and the loss spiral: A study on the role of negative leadership in the JD-R model
2023-01-01 Caputo Andrea, Cortese Claudio Giovanni, Clari Marco, Garzaro Giacomo, Dimonte Valerio, Gatti Paola
An educational program for home mechanical ventilation in Amyotrophic Lateral Sclerosis
2024-01-01 Federica Riva-Rovedda, Alessio Conti, Tiziana Esposito, Giuseppe Tabbia, Paolo Solidoro, Andrea Calvo, Marco Clari, Valerio Dimonte
Barriers and facilitators at attending mindfulness-based intervention programs of people with COPD. A systematic qualitative review
2019-01-01 Clari, Marco; Fontanella, Roberto; Ivziku, Dhurata; Dimonte, Valerio; Matarese, Maria
Il contributo del paziente esperto nella formazione delle professioni di cura
2017-01-01 Lorenza Garrino, Paola Montanari, Alessio Conti, Marco Clari, Pietro Altini, Patrizia Massariello, Luigi Cirio, Silvano Gregorino, Valerio Dimonte
IL FENOMENO DELLA VIOLENZA PERPETRATA DAGLI OPERATORI SANITARI IN LONG-TERM CARE: UNA REVISIONE SISTEMATICA E META-ANALISI DI PREVALENZA
2022-01-01 Conti Alessio, Scacchi Alessandro, Clari Marco, Scattaglia Marco, Gianino Maria Michela, Dimonte Valerio
INTERVENTO DI MINDFULNESS BASED STRESS REDUCTION (MBSR) NEI PAZIENTI CON BRONCOPNEUMOPATIA CRONICA OSTRUTTIVA E I LORO CAREGIVER. STUDIO PILOTA DEL PROTOCOLLO MIND
2021-01-01 Albanesi Beatrice; Clari Marco; Scarlata Simone; Matarese Maria
Lessons learned in nursing education: a national survey
2024-01-01 Erika Bassi, Alberto Dal Molin, Anna Brugnolli, Federica Canzan, Marco Clari, Maria Grazia De Marinis, Valerio Dimonte, Paola Ferri, Federico Fonda, Loreto Lancia, Roberto Latina, Zeno Gabriele Poli, Teresa Rea, Luisa Saiani, Alvisa Palese
Nurse Managers’ Leader Identity and Work Engagement: Crossover to Nurses’ Job Satisfaction.
2022-01-01 Andrea Caputo, Paola Gatti, Marco Clari, Giacomo Garzaro, Valerio Dimonte, Enrico Pira, Claudio Giovanni Cortese
PeerCards: A Cross-Disciplinary Platform for Peer Learning and AI Integration in Education
2024-01-01 Leonardo Agasso, Beatrice Albanesi, Stefano Basso, Donatella Boschi, Marco Amato Cianci, Marco Clari, Francesca Cordero , Alessandra Durio , Ivan Molineris, Roberta Sirovich, Luisa Tibiletti
PeerCards: A Cross-Disciplinary Platform for Peer Learning and AI Integration in Education
2024-01-01 Leonardo Agasso; Beatrice Albanesi; Stefano Basso; Donatella Boschi; Marco Amato Cianci; Marco Clari; Francesca Cordero; Alessandra Durio; Ivan Molineris; Roberta Sirovich; Luisa Tibiletti
‘Feel like a leader’. How nurses’ leadership identity influence job satisfaction and willingness to stay. An Italian descriptive study
2022-01-01 Marco Clari; Beatrice Albanesi; Paola Gatti; Giacomo Garzaro; Mario Paleologo; Claudio Giovanni Cortese; Valerio Dimonte
Titolo | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|
Abusive Supervision and the loss spiral: A study on the role of negative leadership in the JD-R model | 2023 | Caputo Andrea, Cortese Claudio Giovanni, Clari Marco, Garzaro Giacomo, Dimonte Valerio, Gatti Paola | |
An educational program for home mechanical ventilation in Amyotrophic Lateral Sclerosis | 2024 | Federica Riva-Rovedda, Alessio Conti, Tiziana Esposito, Giuseppe Tabbia, Paolo Solidoro, Andrea Calvo, Marco Clari, Valerio Dimonte | |
Barriers and facilitators at attending mindfulness-based intervention programs of people with COPD. A systematic qualitative review | 2019 | Clari, Marco; Fontanella, Roberto; Ivziku, Dhurata; Dimonte, Valerio; Matarese, Maria | |
Il contributo del paziente esperto nella formazione delle professioni di cura | 2017 | Lorenza Garrino, Paola Montanari, Alessio Conti, Marco Clari, Pietro Altini, Patrizia Massariello, Luigi Cirio, Silvano Gregorino, Valerio Dimonte | |
IL FENOMENO DELLA VIOLENZA PERPETRATA DAGLI OPERATORI SANITARI IN LONG-TERM CARE: UNA REVISIONE SISTEMATICA E META-ANALISI DI PREVALENZA | 2022 | Conti Alessio, Scacchi Alessandro, Clari Marco, Scattaglia Marco, Gianino Maria Michela, Dimonte Valerio | |
INTERVENTO DI MINDFULNESS BASED STRESS REDUCTION (MBSR) NEI PAZIENTI CON BRONCOPNEUMOPATIA CRONICA OSTRUTTIVA E I LORO CAREGIVER. STUDIO PILOTA DEL PROTOCOLLO MIND | 2021 | Albanesi Beatrice; Clari Marco; Scarlata Simone; Matarese Maria | |
Lessons learned in nursing education: a national survey | 2024 | Erika Bassi, Alberto Dal Molin, Anna Brugnolli, Federica Canzan, Marco Clari, Maria Grazia De Marinis, Valerio Dimonte, Paola Ferri, Federico Fonda, Loreto Lancia, Roberto Latina, Zeno Gabriele Poli, Teresa Rea, Luisa Saiani, Alvisa Palese | |
Nurse Managers’ Leader Identity and Work Engagement: Crossover to Nurses’ Job Satisfaction. | 2022 | Andrea Caputo, Paola Gatti, Marco Clari, Giacomo Garzaro, Valerio Dimonte, Enrico Pira, Claudio Giovanni Cortese | |
PeerCards: A Cross-Disciplinary Platform for Peer Learning and AI Integration in Education | 2024 | Leonardo Agasso, Beatrice Albanesi, Stefano Basso, Donatella Boschi, Marco Amato Cianci, Marco Clari, Francesca Cordero , Alessandra Durio , Ivan Molineris, Roberta Sirovich, Luisa Tibiletti | |
PeerCards: A Cross-Disciplinary Platform for Peer Learning and AI Integration in Education | 2024 | Leonardo Agasso; Beatrice Albanesi; Stefano Basso; Donatella Boschi; Marco Amato Cianci; Marco Clari; Francesca Cordero; Alessandra Durio; Ivan Molineris; Roberta Sirovich; Luisa Tibiletti | |
‘Feel like a leader’. How nurses’ leadership identity influence job satisfaction and willingness to stay. An Italian descriptive study | 2022 | Marco Clari; Beatrice Albanesi; Paola Gatti; Giacomo Garzaro; Mario Paleologo; Claudio Giovanni Cortese; Valerio Dimonte |