BALCET, Giovanni
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 2.865
NA - Nord America 1.706
AS - Asia 803
OC - Oceania 173
AF - Africa 32
SA - Sud America 19
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 3
Totale 5.601
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 1.640
IT - Italia 977
GB - Regno Unito 566
DE - Germania 288
CN - Cina 246
IE - Irlanda 225
FR - Francia 174
AU - Australia 156
UA - Ucraina 150
FI - Finlandia 130
KR - Corea 111
SE - Svezia 95
SG - Singapore 92
MY - Malesia 90
PL - Polonia 50
IN - India 49
CA - Canada 48
VN - Vietnam 45
HK - Hong Kong 38
JP - Giappone 26
NL - Olanda 26
TR - Turchia 25
BE - Belgio 23
CH - Svizzera 22
HU - Ungheria 20
ES - Italia 16
NZ - Nuova Zelanda 16
RU - Federazione Russa 16
AE - Emirati Arabi Uniti 15
AT - Austria 15
PK - Pakistan 15
DK - Danimarca 14
PH - Filippine 13
BR - Brasile 12
ID - Indonesia 12
RO - Romania 11
GR - Grecia 9
PT - Portogallo 9
TT - Trinidad e Tobago 9
KE - Kenya 8
TH - Thailandia 7
RS - Serbia 6
TW - Taiwan 6
MX - Messico 5
NO - Norvegia 5
ZA - Sudafrica 5
LT - Lituania 4
AR - Argentina 3
CZ - Repubblica Ceca 3
EC - Ecuador 3
ET - Etiopia 3
EU - Europa 3
LK - Sri Lanka 3
LU - Lussemburgo 3
MZ - Mozambico 3
NG - Nigeria 3
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 3
AL - Albania 2
BB - Barbados 2
DZ - Algeria 2
IR - Iran 2
JO - Giordania 2
MA - Marocco 2
BF - Burkina Faso 1
BT - Bhutan 1
BW - Botswana 1
BY - Bielorussia 1
CO - Colombia 1
CU - Cuba 1
CY - Cipro 1
EG - Egitto 1
GH - Ghana 1
HR - Croazia 1
IL - Israele 1
JM - Giamaica 1
LB - Libano 1
MK - Macedonia 1
MW - Malawi 1
PG - Papua Nuova Guinea 1
SA - Arabia Saudita 1
SD - Sudan 1
UZ - Uzbekistan 1
Totale 5.601
Città #
Dublin 213
Chandler 154
Beijing 114
Ann Arbor 111
Jacksonville 94
Villeurbanne 93
Torino 86
Redwood City 83
Medford 82
Princeton 75
Milan 71
Houston 67
Wilmington 55
Singapore 49
Sydney 44
Kuala Lumpur 41
Ashburn 38
London 37
Woodbridge 36
Rome 35
Sheffield 34
Fairfield 33
Boston 29
Manchester 29
Pisa 28
Glasgow 27
Warsaw 26
Vicenza 21
Dong Ket 20
Seattle 20
Verona 20
Turin 19
Eastwood 18
Easton 17
Central 16
Guangzhou 16
Munich 16
Ottawa 16
Petaling Jaya 16
Boardman 15
Bari 14
Cambridge 14
Dubai 13
Hamburg 13
Coventry 12
Nanjing 12
Paris 12
Bristol 11
Brussels 11
Hefei 11
Shanghai 11
Central District 10
Mumbai 10
Dearborn 9
Edinburgh 9
Frankfurt am Main 9
Lancaster 9
Norwalk 9
Saint Petersburg 9
Vienna 9
Budapest 8
Canterbury 8
Chicago 8
Hanoi 8
Leeds 8
Missaglia 8
San Francisco 8
Essen 7
Florence 7
Istanbul 7
Jinan 7
Kunming 7
Lachine 7
Newcastle Upon Tyne 7
Polska 7
Swansea 7
Addlestone 6
Ankara 6
Berlin 6
Dallas 6
Duncan 6
Düsseldorf 6
Falls Church 6
Ferrara 6
Gelsenkirchen 6
Leicester 6
Lund 6
Nottingham 6
San Diego 6
Uxbridge 6
Warwick 6
Zhengzhou 6
Auckland 5
Bangalore 5
Birmingham 5
Buffalo 5
Cagliari 5
Cardiff 5
Clayton 5
Marburg 5
Totale 2.486
Nome #
Geely: a trajectory of catching up and asset-seeking multinational growth 691
Structuring and restructuring Fiat-Chrysler: can two weak carmakers jointly survive in the new automotive arena? 609
Catching up strategies and multinational growth: the case of Geely Volvo 567
From Joint Ventures to National Champions or Global Players? Alliances and Technological Catching-up in Chinese and Indian Automotive Industries 416
Economia dell'impresa multinazionale. Problemi e teorie, dal ciclo del prodotto alla globalizzazione. 216
Emerging countries’ multinational companies investing in developed countries:
at odds with the HOS paradigm?, 209
Internationalisation, outsourcing and labour fragmentation: the case of FIAT 156
Joint venture multinazionali. Alleanze tra imprese, competizione e potere di mercato nell'economia globale 112
Measuring Globalisation. OECD Handbook on Economic Globalisation Indicators 89
Potenze economiche emergenti. Cina e India a confronto 86
L'economia italiana. Evoluzione, problemi e paradossi 78
Global and Regional Strategies in the European Car Industry: the Case of Italian Direct Investments in Poland 76
Economia delle joint venture 74
Trade, FDI and Multinational Networks in the Balkan Region: the Case of the Automotive Industry 73
Industrializzazione, multinazionali e dipendenza tecnologica. L'esperienza dei paesi arabi esportatori di petrolio 72
Editorial 69
Economia dell'impresa multinazionale. Un percorso di lettura 67
Crisi Fiat e globalizzazione 64
Franco Momigliano (1916 - 1988) 63
Il denaro è un animale selvaggio. Recensione a: Maria Grazia Turri, La distinzione fra moneta e denaro. Ontologia sociale ed economia, Carocci, Roma, 2009 63
Le imprese multinazionali e l'economia italiana. Traiettorie, contraddizioni e limiti dei processi di globalizzazione nell'industria, "Economia Marche - Review of Regional Studies", XXV, n.1, Aprile 2006 61
Global Technology and Knowledge Management: Product Development in Brazilian Car Industry 60
La sfida cinese 59
Partnerships, catching up and multinational growth: the case of Indian carmakers 59
OECD Handbook Economic Globalisation Indicators, OECD, Paris, 2004 (Contribution to) 58
Vantaggi multinazionali 58
Introduzione. Per un'economia dell'impresa multinazionale 58
Imprenditori esteri e imprese multinazionali nella storia industriale delle Valli degli ultimi due secoli 56
Geely: a Trajectory of Catching up and Asset Seeking Multinational Growth 56
Multinational Firms, Innovation and Productivity 54
Arrogante e bisognoso di aiuti. Recensione a Giorgio Ruffolo, Il capitalismo ha i secoli contati, Einaudi, Torino, 2008 53
Acquisizione di tecnologie e multinazionali emergenti: il caso dell’auto 53
I limiti della globalizzazione mirata di Fiat Auto 52
Strategie multinazionali, processi innovativi e knowledge management: il caso dei costruttori auto in Brasile 52
Indian Multinationals: Which Competitive Advantages? 52
The Impact of Focused Globalisation in the Italian Automotive Industry" 51
Global technology: innovation strategies of foreign affiliates in Italy, 50
Asset-seeking foreign affiliates create more local R&D linkages: the case of Italy 48
Technology transfer, joint ventures and the emergence of Indian multinationals: the case of the automotive industry 48
La mondialisation ciblée de Fiat Auto et la filière automobile italienne: l'impact dans les pays du Mercosur 46
Global Technology: Innovative Strategies of Multinational Affiliates in italy 46
Nuovi protagonisti dell’economia mondiale: un’introduzione 46
Tecnologie intermedie e problemi dello sviluppo 45
Joint Ventures, Technology Acquisition and Emerging Multinaltionals: The Case of The Chinese Automotive Industry 44
L'économie de l'Italie 43
La globalizzazione, al di là dei miti 43
Multinationalization and Italy's outward-processing trade with Central and Eastern European countries: The case of textile and clothing 41
Partnership and Global Production: Fiat's Strategies in Turkey 41
La globalizzazione, al di là dei miti 40
Imprese multinazionali: strategie di sviluppo e politiche di controllo 40
Partenariats, transfert de technologie et multinationales émergentes. Le cas de l'industrie automobile indienne 38
Acquisition of Technologies and Multinational Enterprise Growth in the Automotive and the Pharmaceutical Industries: Drivers and Strategies 38
Tecnologia globale? Le strategie innovative delle filiali estere in Italia e il loro impatto 37
Multinazionali in Piemonte. Fattori localizzativi, strategie di investimento e impatto regionale 35
Investimenti diretti e imprese multinazionali europee nei paesi in via di sviluppo 35
Politiche commerciali, mondializzazione mirata e intra-firm trade nell'industria automobilistica italiana 34
Se il "made in Italy" non basta 34
Industria Automobilistica 34
Les activités des entreprises multinationales en Italie :sources statistiques et travaux de recherche 34
The Innovative Activities of Multinational Firms in Italy 33
Les activités des entreprises multinationales en Italie :sources statistiques et travaux de recherche 32
Mondializzazione mirata e attivazione di commercio estero nell'industria automobilistica italiana 31
Partnership and Global Production: Fiat's Strategies in Turkey 29
Indian multinationals in the automotive and the pharmaceutical sectors: competitive advantages and strategies 24
Product innovation in emerging economies: product architecture and organisational capabilities in Geely and Tata 24
Totale 5.855
Categoria #
all - tutte 12.402
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 263
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 12.665


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20201.093 45 38 100 99 121 58 125 87 142 123 107 48
2020/2021645 48 24 88 35 43 38 63 32 108 61 52 53
2021/2022583 19 21 24 35 30 16 39 48 76 43 69 163
2022/2023983 108 53 65 68 150 225 123 56 62 19 29 25
2023/2024361 50 43 19 26 12 24 17 27 6 32 44 61
2024/20256 6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 5.855