BALCET, Giovanni
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 2.837
NA - Nord America 1.704
AS - Asia 741
OC - Oceania 173
AF - Africa 32
SA - Sud America 19
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 3
Totale 5.509
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 1.638
IT - Italia 962
GB - Regno Unito 564
DE - Germania 279
CN - Cina 246
IE - Irlanda 225
FR - Francia 173
AU - Australia 156
UA - Ucraina 150
FI - Finlandia 129
KR - Corea 111
SE - Svezia 95
MY - Malesia 90
PL - Polonia 50
IN - India 49
CA - Canada 48
VN - Vietnam 45
HK - Hong Kong 38
SG - Singapore 32
JP - Giappone 26
NL - Olanda 26
TR - Turchia 25
BE - Belgio 23
CH - Svizzera 22
HU - Ungheria 20
ES - Italia 16
NZ - Nuova Zelanda 16
RU - Federazione Russa 16
AE - Emirati Arabi Uniti 15
AT - Austria 15
PK - Pakistan 15
DK - Danimarca 14
PH - Filippine 13
BR - Brasile 12
ID - Indonesia 12
RO - Romania 11
GR - Grecia 9
PT - Portogallo 9
TT - Trinidad e Tobago 9
KE - Kenya 8
TH - Thailandia 7
RS - Serbia 6
MX - Messico 5
NO - Norvegia 5
ZA - Sudafrica 5
LT - Lituania 4
TW - Taiwan 4
AR - Argentina 3
CZ - Repubblica Ceca 3
EC - Ecuador 3
ET - Etiopia 3
EU - Europa 3
LK - Sri Lanka 3
LU - Lussemburgo 3
MZ - Mozambico 3
NG - Nigeria 3
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 3
AL - Albania 2
BB - Barbados 2
DZ - Algeria 2
IR - Iran 2
JO - Giordania 2
MA - Marocco 2
BF - Burkina Faso 1
BT - Bhutan 1
BW - Botswana 1
BY - Bielorussia 1
CO - Colombia 1
CU - Cuba 1
CY - Cipro 1
EG - Egitto 1
GH - Ghana 1
HR - Croazia 1
IL - Israele 1
JM - Giamaica 1
LB - Libano 1
MK - Macedonia 1
MW - Malawi 1
PG - Papua Nuova Guinea 1
SA - Arabia Saudita 1
SD - Sudan 1
UZ - Uzbekistan 1
Totale 5.509
Città #
Dublin 213
Chandler 154
Beijing 114
Ann Arbor 111
Jacksonville 94
Villeurbanne 93
Torino 86
Redwood City 83
Medford 82
Princeton 75
Milan 68
Houston 67
Wilmington 55
Sydney 44
Kuala Lumpur 41
Ashburn 37
London 37
Woodbridge 36
Sheffield 34
Fairfield 33
Rome 33
Boston 29
Manchester 29
Glasgow 27
Warsaw 26
Pisa 25
Vicenza 21
Dong Ket 20
Seattle 20
Verona 20
Turin 19
Eastwood 18
Easton 17
Central 16
Guangzhou 16
Munich 16
Ottawa 16
Petaling Jaya 16
Boardman 15
Bari 14
Cambridge 14
Singapore 14
Dubai 13
Coventry 12
Nanjing 12
Paris 12
Bristol 11
Brussels 11
Hefei 11
Shanghai 11
Central District 10
Mumbai 10
Dearborn 9
Edinburgh 9
Frankfurt am Main 9
Lancaster 9
Norwalk 9
Saint Petersburg 9
Vienna 9
Budapest 8
Canterbury 8
Chicago 8
Hanoi 8
Leeds 8
Missaglia 8
San Francisco 8
Essen 7
Florence 7
Istanbul 7
Jinan 7
Kunming 7
Lachine 7
Newcastle Upon Tyne 7
Polska 7
Swansea 7
Addlestone 6
Ankara 6
Berlin 6
Dallas 6
Duncan 6
Düsseldorf 6
Falls Church 6
Ferrara 6
Gelsenkirchen 6
Leicester 6
Lund 6
Nottingham 6
San Diego 6
Uxbridge 6
Warwick 6
Zhengzhou 6
Auckland 5
Bangalore 5
Birmingham 5
Buffalo 5
Cagliari 5
Cardiff 5
Clayton 5
Hamburg 5
Marburg 5
Totale 2.434
Nome #
Geely: a trajectory of catching up and asset-seeking multinational growth 682
Structuring and restructuring Fiat-Chrysler: can two weak carmakers jointly survive in the new automotive arena? 608
Catching up strategies and multinational growth: the case of Geely Volvo 565
From Joint Ventures to National Champions or Global Players? Alliances and Technological Catching-up in Chinese and Indian Automotive Industries 416
Economia dell'impresa multinazionale. Problemi e teorie, dal ciclo del prodotto alla globalizzazione. 215
Emerging countries’ multinational companies investing in developed countries:
at odds with the HOS paradigm?, 206
Internationalisation, outsourcing and labour fragmentation: the case of FIAT 147
Joint venture multinazionali. Alleanze tra imprese, competizione e potere di mercato nell'economia globale 111
Measuring Globalisation. OECD Handbook on Economic Globalisation Indicators 88
Potenze economiche emergenti. Cina e India a confronto 86
L'economia italiana. Evoluzione, problemi e paradossi 77
Global and Regional Strategies in the European Car Industry: the Case of Italian Direct Investments in Poland 74
Economia delle joint venture 73
Trade, FDI and Multinational Networks in the Balkan Region: the Case of the Automotive Industry 71
Industrializzazione, multinazionali e dipendenza tecnologica. L'esperienza dei paesi arabi esportatori di petrolio 71
Editorial 68
Economia dell'impresa multinazionale. Un percorso di lettura 66
Crisi Fiat e globalizzazione 63
Franco Momigliano (1916 - 1988) 62
Il denaro è un animale selvaggio. Recensione a: Maria Grazia Turri, La distinzione fra moneta e denaro. Ontologia sociale ed economia, Carocci, Roma, 2009 62
Global Technology and Knowledge Management: Product Development in Brazilian Car Industry 60
Le imprese multinazionali e l'economia italiana. Traiettorie, contraddizioni e limiti dei processi di globalizzazione nell'industria, "Economia Marche - Review of Regional Studies", XXV, n.1, Aprile 2006 58
Partnerships, catching up and multinational growth: the case of Indian carmakers 58
OECD Handbook Economic Globalisation Indicators, OECD, Paris, 2004 (Contribution to) 57
Vantaggi multinazionali 57
Introduzione. Per un'economia dell'impresa multinazionale 57
La sfida cinese 57
Geely: a Trajectory of Catching up and Asset Seeking Multinational Growth 55
Imprenditori esteri e imprese multinazionali nella storia industriale delle Valli degli ultimi due secoli 54
Arrogante e bisognoso di aiuti. Recensione a Giorgio Ruffolo, Il capitalismo ha i secoli contati, Einaudi, Torino, 2008 52
Indian Multinationals: Which Competitive Advantages? 52
Acquisizione di tecnologie e multinazionali emergenti: il caso dell’auto 52
I limiti della globalizzazione mirata di Fiat Auto 51
Strategie multinazionali, processi innovativi e knowledge management: il caso dei costruttori auto in Brasile 51
Multinational Firms, Innovation and Productivity 51
The Impact of Focused Globalisation in the Italian Automotive Industry" 50
Global technology: innovation strategies of foreign affiliates in Italy, 49
Asset-seeking foreign affiliates create more local R&D linkages: the case of Italy 47
Technology transfer, joint ventures and the emergence of Indian multinationals: the case of the automotive industry 47
La mondialisation ciblée de Fiat Auto et la filière automobile italienne: l'impact dans les pays du Mercosur 45
Global Technology: Innovative Strategies of Multinational Affiliates in italy 45
Tecnologie intermedie e problemi dello sviluppo 44
Nuovi protagonisti dell’economia mondiale: un’introduzione 43
Joint Ventures, Technology Acquisition and Emerging Multinaltionals: The Case of The Chinese Automotive Industry 43
L'économie de l'Italie 42
La globalizzazione, al di là dei miti 42
Partnership and Global Production: Fiat's Strategies in Turkey 40
La globalizzazione, al di là dei miti 39
Imprese multinazionali: strategie di sviluppo e politiche di controllo 39
Multinationalization and Italy's outward-processing trade with Central and Eastern European countries: The case of textile and clothing 38
Partenariats, transfert de technologie et multinationales émergentes. Le cas de l'industrie automobile indienne 37
Acquisition of Technologies and Multinational Enterprise Growth in the Automotive and the Pharmaceutical Industries: Drivers and Strategies 37
Tecnologia globale? Le strategie innovative delle filiali estere in Italia e il loro impatto 36
Multinazionali in Piemonte. Fattori localizzativi, strategie di investimento e impatto regionale 34
Investimenti diretti e imprese multinazionali europee nei paesi in via di sviluppo 34
Politiche commerciali, mondializzazione mirata e intra-firm trade nell'industria automobilistica italiana 33
Se il "made in Italy" non basta 33
Industria Automobilistica 33
Les activités des entreprises multinationales en Italie :sources statistiques et travaux de recherche 33
The Innovative Activities of Multinational Firms in Italy 32
Les activités des entreprises multinationales en Italie :sources statistiques et travaux de recherche 31
Mondializzazione mirata e attivazione di commercio estero nell'industria automobilistica italiana 30
Partnership and Global Production: Fiat's Strategies in Turkey 28
Indian multinationals in the automotive and the pharmaceutical sectors: competitive advantages and strategies 23
Product innovation in emerging economies: product architecture and organisational capabilities in Geely and Tata 23
Totale 5.763
Categoria #
all - tutte 11.777
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 250
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 12.027


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2018/2019231 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 153 78
2019/20201.093 45 38 100 99 121 58 125 87 142 123 107 48
2020/2021645 48 24 88 35 43 38 63 32 108 61 52 53
2021/2022583 19 21 24 35 30 16 39 48 76 43 69 163
2022/2023983 108 53 65 68 150 225 123 56 62 19 29 25
2023/2024275 50 43 19 26 12 24 17 27 6 32 19 0
Totale 5.763