CASI, RAFFAELE
CASI, RAFFAELE
FILOSOFIA E SCIENZE DELL'EDUCAZIONE
An introduction to TWG18: Building bridges between different perspectives: Emerging themes from international research into mathematics teacher education and professional development
2023-01-01 Marita Friesen; Tracy Helliwell; Raffaele Casi; Andreas Ebbelind; Janne Fauskanger; Pere Ivars; Macarena Larrain; Libuše Samková
Andiamo a dimostrare. Futuri matematici alla prova.
2020-01-01 Massimo Borsero, Raffaele Casi, Chiara Pizzarelli, Saverio Tassoni
Andiamo a dimostrare. Futuri matematici alla prova. A cura di Ornella Robutti.
2019-01-01 Massimo Borsero, Raffaele Casi, Chiara Pizzarelli, Saverio Tassoni
Circonferenze e spirali in un percorso di educazione matematica informale tra scuola e museo
2023-01-01 Casi, Raffaele; Sabena, Cristina; Borsero, Massimo; Pizzarelli, Chiara
Dalle bacchette da calcolo cinesi al metodo Fangcheng: un percorso di trasposizione culturale nella scuola secondaria di primo grado
2020-01-01 Casi, Raffaele; Pizzarelli, Chiara
Exploring the Design of Informal Mathematics Workshops in Museums from the Teachers' Perspective
2024-01-01 Raffaele Casi
Fare matematica dentro e fuori la scuola: Un ponte tra formale e informale
2023-01-01 Raffaele Casi
Informal mathematics experiences in museums: what potential for teacher professional development?
2022-01-01 Raffaele Casi; Cristina Sabena
Informal mathematics in teacher education: The teachers’ voice
2023-01-01 Raffaele Casi; Cristina Sabena
La Casa di Carte: probabilità peer to peer dal secondo al primo grado
2022-01-01 Massimo Borsero, Raffaele Casi, Chiara Pizzarelli, Saverio Tassoni
Mathematics in Art and History Museums: An Informal Mathematics Education Case for Teachers’ In-Service Training
2024-01-01 Casi, Raffaele; Sabena, Cristina
NUMERALI E ALGORITMI CON LE BACCHETTE DELL’ANTICA CINA: UN’ESPERIENZA DI TRASPOSIZIONE CULTURALE
2022-01-01 Raffaele Casi; Chiara Pizzarelli
You Need a Map to Navigate a Teacher Education Programme: Analyzing the InformalMath Project through Conjecture Mapping
2024-01-01 Raffaele Casi; Marzia Garzetti