ROBUTTI, Ornella
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 13.800
NA - Nord America 8.719
AS - Asia 2.373
OC - Oceania 230
SA - Sud America 178
AF - Africa 71
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 16
Totale 25.387
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 8.372
IT - Italia 6.126
DK - Danimarca 1.562
IE - Irlanda 936
UA - Ucraina 924
DE - Germania 919
CN - Cina 760
FR - Francia 683
SE - Svezia 679
KR - Corea 580
FI - Finlandia 472
GB - Regno Unito 459
PL - Polonia 248
AU - Australia 221
CA - Canada 215
VN - Vietnam 180
TR - Turchia 163
PH - Filippine 160
GR - Grecia 144
NL - Olanda 100
IN - India 99
IL - Israele 97
CH - Svizzera 92
NO - Norvegia 88
AT - Austria 85
CU - Cuba 81
ID - Indonesia 69
BR - Brasile 59
HK - Hong Kong 57
ES - Italia 53
CO - Colombia 50
RU - Federazione Russa 48
BE - Belgio 47
MX - Messico 43
JP - Giappone 38
PT - Portogallo 38
MY - Malesia 35
TW - Taiwan 34
ZA - Sudafrica 33
CL - Cile 31
RO - Romania 30
SA - Arabia Saudita 27
SG - Singapore 21
PE - Perù 16
EU - Europa 14
CZ - Repubblica Ceca 11
PK - Pakistan 11
TN - Tunisia 11
VE - Venezuela 11
SI - Slovenia 10
NZ - Nuova Zelanda 9
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 9
TH - Thailandia 9
AR - Argentina 7
BG - Bulgaria 7
LB - Libano 7
AE - Emirati Arabi Uniti 6
HU - Ungheria 5
KE - Kenya 5
QA - Qatar 4
RS - Serbia 4
SM - San Marino 4
AL - Albania 3
CR - Costa Rica 3
EC - Ecuador 3
EG - Egitto 3
HR - Croazia 3
IR - Iran 3
KH - Cambogia 3
MT - Malta 3
MU - Mauritius 3
DO - Repubblica Dominicana 2
EE - Estonia 2
GH - Ghana 2
KZ - Kazakistan 2
LU - Lussemburgo 2
MM - Myanmar 2
NE - Niger 2
PA - Panama 2
TZ - Tanzania 2
UG - Uganda 2
XK - ???statistics.table.value.countryCode.XK??? 2
AD - Andorra 1
AM - Armenia 1
BA - Bosnia-Erzegovina 1
BW - Botswana 1
BY - Bielorussia 1
CM - Camerun 1
DZ - Algeria 1
ET - Etiopia 1
GN - Guinea 1
IQ - Iraq 1
JO - Giordania 1
LK - Sri Lanka 1
MA - Marocco 1
MD - Moldavia 1
NP - Nepal 1
OM - Oman 1
SC - Seychelles 1
TT - Trinidad e Tobago 1
Totale 25.385
Città #
Ann Arbor 1.866
Dublin 930
Chandler 758
Jacksonville 575
Beijing 553
Wilmington 458
Houston 359
Milan 355
Princeton 292
Turin 283
Torino 263
Medford 262
Fairfield 254
Warsaw 236
Ashburn 226
Villeurbanne 212
Redwood City 193
Rome 191
Dearborn 175
Pisa 147
Boston 146
Woodbridge 132
Dong Ket 107
Nyköping 106
Verona 94
Seattle 80
Habana 74
Munich 69
Dallas 68
Toronto 63
Cambridge 62
Athens 60
Bologna 60
Padova 56
Palermo 54
Florence 53
Lachine 46
Naples 46
Bari 45
Genoa 43
Vigliano Biellese 43
Vienna 42
Boardman 39
Fremont 38
Pune 38
Napoli 36
Norwalk 32
Bergamo 31
Eindhoven 30
Pavia 30
Cagliari 29
Düsseldorf 29
Grafing 29
Trondheim 29
Brescia 27
Nanjing 27
Trento 26
Brussels 25
Sydney 25
Taipei 25
Bartin 23
Catania 23
Modena 23
Cebu City 22
Cellio 22
Falls Church 22
Mountain View 22
Victoria 22
Montréal 21
Salerno 21
Istanbul 20
Melbourne 20
Pescara 20
Santiago 20
Shanghai 20
Genova 19
Philadelphia 19
San Benigno Canavese 19
Moncalieri 18
Saluzzo 18
San Mateo 18
Hangzhou 17
Rende 17
San Diego 17
Seregno 17
Abbiategrasso 16
Ankara 16
Central District 16
Parma 16
Acqui Terme 15
Bogotá 15
Cuneo 15
Guangzhou 15
Mestre 15
New York 15
Como 14
Hefei 14
Solbiate Arno 14
Thessaloniki 14
Beersheba 13
Totale 11.405
Nome #
Matematica 2001. La matematica per il cittadino. Attività didattiche e prove di verifica per un nuovo curricolo di Matematica. Scuola primaria. Scuola secondaria di primo grado. 1.049
Le attività MERLO nell'insegnamento e nell'apprendimento della matematica 559
MOOC: repository di strategie e metodologie didattiche in Matematica 558
The Meta-didactical transposition: A model for analysing teacher education programs 556
Matematica 2003. La matematica per il cittadino. Attività didattiche e prove di verifica per un nuovo curricolo di Matematica. Ciclo secondario 530
MEANING EQUIVALENCE: A METHODOLOGICAL TOOL FOR ASSESSING DEEP UNDERSTANDING 434
MERLO: Meaning Equivalence Reusable Learning Object 387
MERLO: A New Tool and a New Challenge in Mathematics Teaching and Learning 376
Thinking Inside the Post: Investigating the Didactical Use of Mathematical Internet Memes 365
Embodiment e multimodalità nell'apprendimento della matematica 357
Yo Math Is So Arty: Inspiring Creative Learning with Mathematical Internet Memes 337
La didattica della matematica e YouTube 331
Meanings in Mathematics: using Internet Memes and Augmented Reality to promote mathematical discourse 326
READING MATHEMATICS REPRESENTATIONS: AN EYE-TRACKING STUDY 280
Progetto precorsi di matematica: un approccio blended con Moodle per la continuità 277
Growth point and gestures: looking inside mathematical meanings 269
Game approach with the use of technology: a possible way to enhance mathematical thinking 262
ICME international survey on teachers working and learning through collaboration: June 2016 255
Matematica inclusiva in classe: il ruolo chiave dei processi di interazione 252
MOOC for mathematics teacher training: design principles and assessment 246
Dragging in Cabri and modalities of transition from conjectures to proofs in geometry 242
Teaching and Assessing with New Methodological Tools (MERLO): a New Paradigm? 239
Meta-didactical transposition: A theoretical model for teacher education programs 238
GeoGebra: insegnamento ed apprendimento dinamici 234
Analyzing MOOCs in terms of their potential for teacher collaboration: the Italian experience. 233
Understanding the emerging complexity of professional development 212
Approaching functions through motion experiments 206
Embodied cognition e didattica della matematica 204
A model for analysing the transition to formal proofs in geometry 199
Technology and the role of proof: The case of dynamic geometry. 196
Teaching and learning with MERLO: a new challenge for teachers and an opportunity for students. 196
An exploratory study of multimodalities in the mathematics classroom: Enrica’s explanation 188
A tool for analysing multimodal behaviours in the mathematics classroom 185
Da dove viene la matematica. Come la mente embodied dà origine alla matematica 177
Meta-Didactical Transposition 173
The Mathematics Teacher in the Digital Era. An International Perspective on Technology Focused Professional Development. 172
Boundary objects in mathematics education and their role across communities of teachers and researchers in interaction. 172
When gender matters: A study of gender differences in mathematics 169
Introduction 160
Is this the real life? Connecting mathematics across cultures 159
Lavorare per nuclei fondanti e competenze: il caso della matematica", in "Una filosofia per i nuovi curricoli 154
Mathematical modelling with technology: the role of dynamic representations 154
Summary and Suggested Uses for the Book 154
Gestures as semiotic resources in the mathematics classroom 150
Translating practices for reflecting on ourselves: Lesson Study 145
How students read mathematical representations: An eye tracking study 142
Insegnare e imparare matematica e fisica: insegnanti e studenti per una didattica inclusiva. Atti del VII Convegno Nazionale di Didattica della Fisica e della Matematica DI.FI.MA. 2015 142
Approaching graphs with motion experiences 141
A method for quantifying focused versus overview behavior in AOI sequences 141
Embodiment, modalities and mathematical affordances 140
La collaborazione per rendere i docenti protagonisti della propria formazione: esempi dall’Italia e dal mondo 134
The development of a semiotic framework to analyze teaching and learning processes: Examples in pre- and post-algebraic contexts 132
Dalle congetture alle dimostrazioni. Una possibile continuità cognitiva 131
Shaping a multi-dimensional analysis of signs 130
The Method of Varying Inquiry for Stimulating Learning 128
From Body Motion to Algebra through Graphing 126
Approaching algebra through motion experiences 125
Differenze di genere in matematica. Sfide, opportunità e proposte didattiche 115
Graphic calculators and connectivity software to be a community of mathematics practitioners. 114
MOOC as a resource for teachers’ collaboration in educational program 114
MOOCs for Mathematics Teacher Education to Foster Professional Development: Design Principles and Assessment 114
A cognitive analysis of dragging practises in Cabri environments 112
Approaching functions through motion experiments 111
Multimodality in multi-representational environments 111
La matematica nei licei matematici 109
La costruzione del significato di integrale. Parte B 108
Abduction and conjecturing in mathematics 107
GeoGebra e il Piano Nazionale Lauree Scientifiche 106
Will Penelope choose another bridegroom? Looking for an answer through signs 104
Maths in the time of social media: conceptualizing the Internet phenomenon of mathematical memes 104
Eye tracking and didactics of mathematics: a possible wedding? 103
Apprendimento percettivo-motorio dalla scuola dell’infanzia alla scuola superiore 101
Lo spazio delle fasi e la costante di Planck 100
How a street lamp, paper folding and GeoGebra can contribute to teachers' professional development 97
Making sense out of the emerging complexity inherent in professional development 96
Reading mathematical texts: a question of time 95
A graphical approach to function through body motion 93
Boundary crossing 93
When They Tell You That i^56=1: Affordances of Memes and GeoGebra in Mathematics 91
Area Matematica: Nodi critici e priorità didattico-educative 90
m@t.abel. Matematica per gli studenti alla soglia del terzo millennio 90
An e-learning web environment for mathematics and physics communities of practice 89
Gare e giochi matematici: studenti all'opera 88
Atti del III Convegno Nazionale di DIdattica della FIsica e della MAtematica. DI.FI.MA. 2007Curriculum e successo formativo in matematica e fisica: proposte, esperienze, problemi 87
Enrica’s explanation: Multimodality and gesture 87
Acting is learning: focus on the construction of mathematical concepts 87
Il Piano Nazionale Lauree Scientifiche in Piemonte 86
Experiencing and Explaining Change for Learning Functions with Cabri 85
The transition to formal proof in geometry 84
Esplorazioni matematiche con GeoGebra II 83
Embodiment e tecnologia in attività di modellizzazione: studio di un caso 83
Analyzing Teachers’ Work with Resources: Methodological Issues 83
V Convegno Nazionale di DIdattica della FIsica e della MAtematica. DI.FI.MA. 2011. Il curriculum di matematica e di fisica nella scuola del III millennio: infanzia, primaria, secondaria di primo e secondo grado 82
Measures in Cabri as a bridge between perception and theory 77
La costruzione del significato di integrale. Parte A 76
Atti del II Convegno Nazionale di didattica della matematica e della fisica. La matematica e la fisica nella scuola e nella formazione degli insegnanti 75
Embodiment, metaphor & gesture in mathematics 74
An Investigation on the Effectiveness of Physics Teaching in Italy 74
Different perspectives on computer-based graphs and their meaning 74
Matematica 2004. La matematica per il cittadino. Attività didattiche e prove di verifica per un nuovo curricolo di Matematica (Quinta classe del ciclo secondario) 73
Totale 18.354
Categoria #
all - tutte 54.174
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 15.902
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 70.076


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2018/2019468 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 344 124
2019/20204.662 114 172 394 617 408 421 490 312 483 444 383 424
2020/20213.708 458 161 309 211 303 169 313 152 476 353 290 513
2021/20224.894 262 384 375 474 377 310 419 421 223 328 516 805
2022/20234.110 424 203 203 281 309 956 437 301 350 179 282 185
2023/20241.962 283 264 161 172 183 214 115 186 40 218 126 0
Totale 26.362