ROBUTTI, Ornella
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 14.151
NA - Nord America 8.924
AS - Asia 2.833
OC - Oceania 236
SA - Sud America 198
AF - Africa 74
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 16
Totale 26.432
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 8.569
IT - Italia 6.409
DK - Danimarca 1.562
IE - Irlanda 938
DE - Germania 933
UA - Ucraina 924
CN - Cina 761
FR - Francia 694
SE - Svezia 679
KR - Corea 585
FI - Finlandia 485
GB - Regno Unito 461
SG - Singapore 442
PL - Polonia 248
AU - Australia 227
CA - Canada 218
VN - Vietnam 180
PH - Filippine 178
TR - Turchia 171
GR - Grecia 148
NL - Olanda 104
IL - Israele 101
IN - India 100
CH - Svizzera 93
NO - Norvegia 92
AT - Austria 85
CU - Cuba 81
BR - Brasile 75
ID - Indonesia 70
ES - Italia 57
HK - Hong Kong 57
CO - Colombia 54
RU - Federazione Russa 49
BE - Belgio 47
MX - Messico 46
PT - Portogallo 41
JP - Giappone 38
MY - Malesia 35
TW - Taiwan 34
ZA - Sudafrica 33
RO - Romania 32
CL - Cile 31
SA - Arabia Saudita 27
PE - Perù 16
EU - Europa 14
CZ - Repubblica Ceca 11
PK - Pakistan 11
TN - Tunisia 11
VE - Venezuela 11
SI - Slovenia 10
NZ - Nuova Zelanda 9
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 9
TH - Thailandia 9
AR - Argentina 7
BG - Bulgaria 7
LB - Libano 7
SM - San Marino 7
AE - Emirati Arabi Uniti 6
CR - Costa Rica 5
HU - Ungheria 5
KE - Kenya 5
QA - Qatar 4
RS - Serbia 4
AL - Albania 3
EC - Ecuador 3
EG - Egitto 3
HR - Croazia 3
IR - Iran 3
KH - Cambogia 3
MT - Malta 3
MU - Mauritius 3
DO - Repubblica Dominicana 2
EE - Estonia 2
GH - Ghana 2
KZ - Kazakistan 2
LK - Sri Lanka 2
LU - Lussemburgo 2
MM - Myanmar 2
MZ - Mozambico 2
NE - Niger 2
PA - Panama 2
TZ - Tanzania 2
UG - Uganda 2
XK - ???statistics.table.value.countryCode.XK??? 2
AD - Andorra 1
AM - Armenia 1
BA - Bosnia-Erzegovina 1
BW - Botswana 1
BY - Bielorussia 1
CI - Costa d'Avorio 1
CM - Camerun 1
DZ - Algeria 1
ET - Etiopia 1
GN - Guinea 1
IQ - Iraq 1
JO - Giordania 1
MA - Marocco 1
MD - Moldavia 1
NP - Nepal 1
OM - Oman 1
Totale 26.428
Città #
Ann Arbor 1.866
Dublin 931
Chandler 758
Jacksonville 575
Beijing 553
Wilmington 458
Milan 378
Houston 359
Turin 325
Singapore 313
Princeton 292
Torino 263
Medford 262
Ashburn 260
Fairfield 254
Warsaw 236
Rome 216
Villeurbanne 212
Redwood City 193
Dearborn 175
Pisa 147
Boston 146
Woodbridge 132
Dong Ket 107
Nyköping 106
Verona 94
Seattle 80
Habana 74
Bologna 69
Munich 69
Dallas 68
Toronto 63
Athens 62
Cambridge 62
Padova 62
Florence 60
Genoa 58
Palermo 58
Bari 53
Naples 50
Lachine 46
Santa Clara 44
Vigliano Biellese 43
Vienna 42
Boardman 41
Fremont 38
Pune 38
Napoli 36
Norwalk 32
Bergamo 31
Trondheim 31
Eindhoven 30
Pavia 30
Brescia 29
Cagliari 29
Düsseldorf 29
Grafing 29
Catania 27
Nanjing 27
Sydney 26
Trento 26
Brussels 25
Taipei 25
Bartin 23
Cebu City 23
Melbourne 23
Modena 23
Cellio 22
Falls Church 22
Helsinki 22
Mountain View 22
Victoria 22
Montréal 21
Pescara 21
Salerno 21
Istanbul 20
Santiago 20
Shanghai 20
Genova 19
Los Angeles 19
Philadelphia 19
Reggio Calabria 19
San Benigno Canavese 19
Moncalieri 18
Saluzzo 18
San Diego 18
San Mateo 18
Beersheba 17
Como 17
Hangzhou 17
Rende 17
Seregno 17
Abbiategrasso 16
Ankara 16
Central District 16
Parma 16
Acqui Terme 15
Bogotá 15
Cuneo 15
Guangzhou 15
Totale 11.954
Nome #
Matematica 2001. La matematica per il cittadino. Attività didattiche e prove di verifica per un nuovo curricolo di Matematica. Scuola primaria. Scuola secondaria di primo grado. 1.085
The Meta-didactical transposition: A model for analysing teacher education programs 588
Matematica 2003. La matematica per il cittadino. Attività didattiche e prove di verifica per un nuovo curricolo di Matematica. Ciclo secondario 585
MOOC: repository di strategie e metodologie didattiche in Matematica 584
Le attività MERLO nell'insegnamento e nell'apprendimento della matematica 580
MEANING EQUIVALENCE: A METHODOLOGICAL TOOL FOR ASSESSING DEEP UNDERSTANDING 436
MERLO: Meaning Equivalence Reusable Learning Object 395
Thinking Inside the Post: Investigating the Didactical Use of Mathematical Internet Memes 381
MERLO: A New Tool and a New Challenge in Mathematics Teaching and Learning 379
Embodiment e multimodalità nell'apprendimento della matematica 374
Yo Math Is So Arty: Inspiring Creative Learning with Mathematical Internet Memes 344
La didattica della matematica e YouTube 334
Meanings in Mathematics: using Internet Memes and Augmented Reality to promote mathematical discourse 326
READING MATHEMATICS REPRESENTATIONS: AN EYE-TRACKING STUDY 283
Progetto precorsi di matematica: un approccio blended con Moodle per la continuità 281
Matematica inclusiva in classe: il ruolo chiave dei processi di interazione 277
Game approach with the use of technology: a possible way to enhance mathematical thinking 276
Growth point and gestures: looking inside mathematical meanings 274
ICME international survey on teachers working and learning through collaboration: June 2016 259
Dragging in Cabri and modalities of transition from conjectures to proofs in geometry 254
MOOC for mathematics teacher training: design principles and assessment 251
Meta-didactical transposition: A theoretical model for teacher education programs 242
Teaching and Assessing with New Methodological Tools (MERLO): a New Paradigm? 240
Analyzing MOOCs in terms of their potential for teacher collaboration: the Italian experience. 236
GeoGebra: insegnamento ed apprendimento dinamici 235
Approaching functions through motion experiments 220
Understanding the emerging complexity of professional development 217
A model for analysing the transition to formal proofs in geometry 207
Embodied cognition e didattica della matematica 207
Technology and the role of proof: The case of dynamic geometry. 199
Teaching and learning with MERLO: a new challenge for teachers and an opportunity for students. 197
An exploratory study of multimodalities in the mathematics classroom: Enrica’s explanation 189
A tool for analysing multimodal behaviours in the mathematics classroom 186
Boundary objects in mathematics education and their role across communities of teachers and researchers in interaction. 183
Da dove viene la matematica. Come la mente embodied dà origine alla matematica 181
When gender matters: A study of gender differences in mathematics 180
Meta-Didactical Transposition 174
The Mathematics Teacher in the Digital Era. An International Perspective on Technology Focused Professional Development. 173
Is this the real life? Connecting mathematics across cultures 169
Introduction 163
Summary and Suggested Uses for the Book 157
Lavorare per nuclei fondanti e competenze: il caso della matematica", in "Una filosofia per i nuovi curricoli 156
Mathematical modelling with technology: the role of dynamic representations 155
Gestures as semiotic resources in the mathematics classroom 153
Translating practices for reflecting on ourselves: Lesson Study 152
Embodiment, modalities and mathematical affordances 149
How students read mathematical representations: An eye tracking study 145
Insegnare e imparare matematica e fisica: insegnanti e studenti per una didattica inclusiva. Atti del VII Convegno Nazionale di Didattica della Fisica e della Matematica DI.FI.MA. 2015 145
A method for quantifying focused versus overview behavior in AOI sequences 144
Approaching graphs with motion experiences 143
The Method of Varying Inquiry for Stimulating Learning 142
The development of a semiotic framework to analyze teaching and learning processes: Examples in pre- and post-algebraic contexts 142
La collaborazione per rendere i docenti protagonisti della propria formazione: esempi dall’Italia e dal mondo 141
Dalle congetture alle dimostrazioni. Una possibile continuità cognitiva 139
Differenze di genere in matematica. Sfide, opportunità e proposte didattiche 135
Shaping a multi-dimensional analysis of signs 130
From Body Motion to Algebra through Graphing 129
Approaching algebra through motion experiences 125
MOOCs for Mathematics Teacher Education to Foster Professional Development: Design Principles and Assessment 119
MOOC as a resource for teachers’ collaboration in educational program 116
A cognitive analysis of dragging practises in Cabri environments 115
Graphic calculators and connectivity software to be a community of mathematics practitioners. 115
La matematica nei licei matematici 113
Approaching functions through motion experiments 112
Abduction and conjecturing in mathematics 112
Multimodality in multi-representational environments 112
La costruzione del significato di integrale. Parte B 110
GeoGebra e il Piano Nazionale Lauree Scientifiche 107
Will Penelope choose another bridegroom? Looking for an answer through signs 106
Apprendimento percettivo-motorio dalla scuola dell’infanzia alla scuola superiore 105
Maths in the time of social media: conceptualizing the Internet phenomenon of mathematical memes 105
How a street lamp, paper folding and GeoGebra can contribute to teachers' professional development 104
Eye tracking and didactics of mathematics: a possible wedding? 103
Lo spazio delle fasi e la costante di Planck 101
Boundary crossing 99
A graphical approach to function through body motion 97
Reading mathematical texts: a question of time 97
Making sense out of the emerging complexity inherent in professional development 96
Gare e giochi matematici: studenti all'opera 95
When They Tell You That i^56=1: Affordances of Memes and GeoGebra in Mathematics 95
An e-learning web environment for mathematics and physics communities of practice 92
m@t.abel. Matematica per gli studenti alla soglia del terzo millennio 92
Area Matematica: Nodi critici e priorità didattico-educative 90
Acting is learning: focus on the construction of mathematical concepts 89
Il Piano Nazionale Lauree Scientifiche in Piemonte 88
Atti del III Convegno Nazionale di DIdattica della FIsica e della MAtematica. DI.FI.MA. 2007Curriculum e successo formativo in matematica e fisica: proposte, esperienze, problemi 88
Enrica’s explanation: Multimodality and gesture 88
Analyzing Teachers’ Work with Resources: Methodological Issues 88
Experiencing and Explaining Change for Learning Functions with Cabri 86
The transition to formal proof in geometry 86
V Convegno Nazionale di DIdattica della FIsica e della MAtematica. DI.FI.MA. 2011. Il curriculum di matematica e di fisica nella scuola del III millennio: infanzia, primaria, secondaria di primo e secondo grado 85
Esplorazioni matematiche con GeoGebra II 84
Embodiment e tecnologia in attività di modellizzazione: studio di un caso 83
Geometria tra realtà e teoria. Proposte per un curriculum verticale. 81
Measures in Cabri as a bridge between perception and theory 78
Embodiment, metaphor & gesture in mathematics 78
An Investigation on the Effectiveness of Physics Teaching in Italy 78
Teaching mathematics in today's society: Didactic paradigms, narratives and citizenship 78
La costruzione del significato di integrale. Parte A 77
Matematica 2004. La matematica per il cittadino. Attività didattiche e prove di verifica per un nuovo curricolo di Matematica (Quinta classe del ciclo secondario) 77
Totale 18.946
Categoria #
all - tutte 59.578
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 17.530
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 77.108


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20204.376 0 0 394 617 408 421 490 312 483 444 383 424
2020/20213.708 458 161 309 211 303 169 313 152 476 353 290 513
2021/20224.894 262 384 375 474 377 310 419 421 223 328 516 805
2022/20234.110 424 203 203 281 309 956 437 301 350 179 282 185
2023/20242.445 283 264 161 172 183 214 115 186 40 218 248 361
2024/2025562 143 418 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 27.407