RABELLINO, Sergio
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 14.339
EU - Europa 13.675
AS - Asia 3.848
AF - Africa 380
OC - Oceania 334
SA - Sud America 261
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 9
Totale 32.846
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 14.096
IT - Italia 5.660
DK - Danimarca 3.265
CN - Cina 1.112
SE - Svezia 853
GB - Regno Unito 768
IE - Irlanda 596
PH - Filippine 528
SG - Singapore 505
FR - Francia 457
DE - Germania 420
UA - Ucraina 308
AU - Australia 294
VN - Vietnam 256
ID - Indonesia 202
MY - Malesia 180
FI - Finlandia 177
ZA - Sudafrica 165
CA - Canada 157
RO - Romania 150
IN - India 137
ES - Italia 134
PL - Polonia 134
NL - Olanda 131
KR - Corea 129
HK - Hong Kong 119
TR - Turchia 119
RU - Federazione Russa 118
GR - Grecia 102
BE - Belgio 91
BR - Brasile 84
PK - Pakistan 79
JP - Giappone 75
TW - Taiwan 75
IR - Iran 68
PE - Perù 68
AT - Austria 66
KE - Kenya 59
NO - Norvegia 51
CH - Svizzera 49
MX - Messico 44
NG - Nigeria 39
SA - Arabia Saudita 38
TH - Thailandia 37
CO - Colombia 33
NZ - Nuova Zelanda 33
AE - Emirati Arabi Uniti 32
EC - Ecuador 32
CL - Cile 28
HU - Ungheria 20
PT - Portogallo 19
LK - Sri Lanka 18
LT - Lituania 18
ET - Etiopia 16
PR - Porto Rico 16
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 16
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 15
NP - Nepal 15
GH - Ghana 14
MU - Mauritius 14
IQ - Iraq 13
BD - Bangladesh 12
EG - Egitto 12
IL - Israele 12
IS - Islanda 12
KZ - Kazakistan 12
AR - Argentina 11
CZ - Repubblica Ceca 10
DZ - Algeria 10
MT - Malta 10
OM - Oman 10
EU - Europa 9
TZ - Tanzania 9
CY - Cipro 8
JO - Giordania 7
KH - Cambogia 7
LB - Libano 7
MA - Marocco 7
MV - Maldive 7
EE - Estonia 6
HR - Croazia 6
RW - Ruanda 6
ZM - Zambia 6
DO - Repubblica Dominicana 5
GT - Guatemala 5
LV - Lettonia 5
SI - Slovenia 5
TN - Tunisia 5
CU - Cuba 4
LU - Lussemburgo 4
MD - Moldavia 4
NA - Namibia 4
TT - Trinidad e Tobago 4
BA - Bosnia-Erzegovina 3
BG - Bulgaria 3
BH - Bahrain 3
FJ - Figi 3
LR - Liberia 3
MM - Myanmar 3
PG - Papua Nuova Guinea 3
Totale 32.809
Città #
Ann Arbor 5.355
Wilmington 1.045
Chandler 819
Torino 721
Guangzhou 616
Santa Clara 591
Dublin 531
Singapore 401
Turin 389
Ashburn 373
Dearborn 363
Redwood City 353
Houston 329
Rome 301
Fairfield 292
Milan 232
Beijing 228
Woodbridge 216
Jacksonville 192
Pisa 191
Nyköping 189
Dong Ket 154
Columbus 140
Medford 132
Princeton 130
Norwalk 127
Wayne 126
Warsaw 124
Naples 123
Boardman 112
Jakarta 111
Villeurbanne 110
Menlo Park 75
Brussels 74
Seattle 74
Padova 71
Cambridge 66
Helsinki 63
Melbourne 61
Sydney 60
Quezon City 57
Los Angeles 55
Brisbane 53
Palermo 52
Bari 50
Falls Church 50
Boston 49
Bologna 48
London 46
Taipei 46
Vienna 46
Verona 45
Mountain View 44
Toronto 44
Kuala Lumpur 41
Pretoria 40
Florence 39
Davao City 38
San Mauro Torinese 38
Laurelton 35
Napoli 34
New York 34
Istanbul 33
Bucharest 32
Ottawa 32
Nairobi 31
Lima 30
Ivrea 29
Hanoi 28
Petaling Jaya 27
Fremont 26
Limerick 26
Nanjing 26
Paris 26
Settimo Torinese 26
Shanghai 26
Foggia 25
Cape Town 24
Durban 24
Johannesburg 24
Santiago 24
Genova 23
Hefei 23
Munich 22
Riyadh 22
Catania 21
Central 21
Tokyo 21
Bottanuco 20
Cagayan de Oro 20
Camerino 20
Glasgow 20
Ankara 19
Athens 19
Central District 19
Genoa 19
Manchester 19
Nichelino 19
Phoenix 19
Collegno 18
Totale 17.547
Nome #
LEARNING ANALYTICS TO IMPROVE FORMATIVE ASSESSMENT STRATEGIES 2.019
Adapting STEM Automated Assessment System to Enhance Language Skills 870
ONLINE TUTORING TO ENHANCE UNIVERSITY SUCCESS 751
PROBLEM SOLVING COMPETENCE DEVELOPED THROUGH A VIRTUAL LEARNING ENVIRONMENT IN A EUROPEAN CONTEXT 749
A Full Spectrum Lifelong e-Learning Project for the Army 693
UNIVERSITY TUTORING ACTIONS USING AN INTEGRATED ONLINE PLATFORM 669
DEVELOPING COMPETENCE ASSESSMENT SYSTEMS IN ELEARNING COMMUNITIES 601
Online Asynchronous Collaboration for Enhancing Teacher Professional Knowledges and Competencies 599
Start@unito: Open Online Courses for Improving Access and for Enhancing Success in Higher Education 575
Learning Analytics per migliorare la didattica e l’apprendimento online 537
start@unito: a supporting model for high school students enrolling to university 527
Learning Analytics per la valutazione formativa 470
INNOVAZIONE DELLA FORMAZIONE: IL MODELLO DI ELEARNING ADOTTATO DALL’ESERCITO ITALIANO 468
Boosting up data collection and analysis to learning analytics in open online contexts: an assessment methodology 468
E-learning as winning tool for supporting teaching and for enhancing the internationalization processes 450
La formazione dell'immagine 441
Sharing system of learning resources for adaptive strategies of scholastic remedial intervention 437
Alignment of Content, Prerequisites and Educational Objectives: Towards Automated Mapping of Digital Learning Resources 428
Orient@mente e TARM per riflettere sulle competenze matematiche degli studenti 423
L'immagine digitale in diagnostica per immagini : tecniche e applicazioni 421
Personalizzare MOODLE con un nuovo font: il caso di EasyReading 409
E-learning con Moodle in Italia: una sfida tra passato, presente e futuro 406
Self-paced approach in synergistic model for supporting and testing students: The transition from Secondary School to University 404
Adaptive teaching supported by ICTs to reduce the school failure in the Project “Scuola dei Compiti” 399
Nuove tecnologie e metodologie per la formazione degli ufficiali dell'Esercito 4.0 399
Unitonews 396
A model of formative automatic assessment and interactive feedback for STEM 394
Le Pubblicazioni scientifiche Open Access come strumento per la crescita professionale a beneficio dei cittadini 392
La formazione e-learning avanzata per gli Ufficiali dell'Esercito attraverso ambienti virtuali di apprendimento 386
Open platform of self-paced MOOCs for the continual improvement of academic guidance and knowledge strengthening in tertiary education 380
The COMFOR-SA Virtual Learning Centre Becomes a Special Hub for Gaining New Modern Standards for the IT-ARMY E-Learning Programmes 376
Ontology Development for Competence Assessment in Virtual Communities of Practice 373
Comunità di apprendimento con Moodle 2 372
Adapting STEM Automated Assessment System to Enhance Language Skills 365
Oers for secondary education: a chance for teachers to broaden their horizons 364
Impiego di strumenti near-realtime per condurre una esercitazione pratica in ambito militare 350
Comunità di Moodle per incentivare la collaborazione nelle attività di Problem Solving 349
Online Asynchronous Collaboration for Enhancing Teacher Professional Knowledges and Competencies 347
A model for structuring shared learning materials within a Virtual Community 344
Digital support for university guidance and improvement of study results 337
La piattaforma Moodle al servizio del test di accertamento dei requisiti minimi (tarm) per l’ingresso in università 337
Computer assisted interactive learning in medical education: flipped classrooms of clinical neurology for medicine students 326
rCASC: reproducible classification analysis of single-cell sequencing data 323
ADVANCED E-LEARNING FOR IT-ARMY OFFICERS THROUGH VIRTUAL LEARNING ENVIRONMENTS 321
Empowering Engagement through Automatic Formative Assessment 317
Assessment of individual and collaborative e-learning in problem solving activities 312
A Full Spectrum Lifelong e-Learning Project for the Army 310
Alignment of Content, Prerequisites and Educational Objectives: Towards Automated Mapping of Digital Learning Resources 301
OCCAM: A flexible, multi-purpose and extendable HPC cluster 301
PROBLEM SOLVING COMPETENCE DEVELOPED THROUGH A VIRTUAL LEARNING ENVIRONMENT IN A EUROPEAN CONTEXT 300
A Model for Enriching Automatic Assessment Resources with Free-Text Annotations 298
Towards adaptive systems for automatic formative assessment in virtual learning communities 289
Automated Assessment in Mathematics 287
La morfometria: strumento per la classificazione di strutture anatomiche nell’ambito dell’attribuzione di identità forense 273
Il problema dell’identificazione di forme: considerazioni sull'analisi fisionomica 271
The COMFOR-SA Virtual Learning Centre Becomes a Special Hub for Gaining New Modern Standards for the IT-ARMY E-Learning Programmes 269
E-learning as winning tool for supporting teaching and for enhancing the internationalization processes 265
Open platform of self-paced MOOCs for the continual improvement of academic guidance and knowledge strengthening in tertiary education 265
Evalita 2014: Sentipolc Twitter dataset 264
Moodle come piattaforma per la formazione continua in anatomia-patologica: l’esperienza 2016-2018 della rete oncologica del Piemonte e della Valle d'Aosta 258
Nuove tecnologie e metodologie per la formazione degli ufficiali dell’Esercito 4.0 242
CINQUE STRATEGIE ADAPTIVE PER L’APPRENDIMENTO IN UN AMBIENTE VIRTUALE 242
Managing a heterogeneous scientific computing cluster with cloud-like tools: ideas and experience 234
La Piattaforma Moodle al servizio del recupero scolastico nel Progetto “Scuola dei Compiti” della città di Torino 217
Il recupero dell'insuccesso scolastico attraverso una piattaforma integrata 189
A high capacity reversible data hiding scheme for radiographic images 177
Utilizzo, in ambito forense, di metodologie informatiche per l’analisi e la sintesi di scene, eventi e soggetti 175
Atti del MoodleMoot Italia 2019 174
Aiutare l'utente di Moodle: Un sistema di Help Desk 171
A high capacity fragile and reversible medical image watermarking method 166
The Holy Shroud shown to the blinds 163
Tutorato interattivo a distanza 162
Il Foundation Programme dell’Università di Torino. Disegno, contenuti, obiettivi 150
Creazione di un video tutorial in un corso Moodle 149
Digital competences for educators in the Italian secondary school: a comparison between DigCompEdu reference framework and the PP&S project experience 149
Informazione, comunicazione, apprendimento e tecnologia multimediale: prove di integrazione 147
Preface from the organizing chairs 139
MOODLE E ESAMI DI MATEMATICA ALL’UNIVERSITÀ: SINERGIE PER UN MIGLIORAMENTO DELLA DIDATTICA 134
Start@unito underground map for an e-learning trip 132
Didattica Online: modello di formazione per docenti di ogni ordine e grado 128
From desk to desktop: the integration between classroom and online teaching from the teachers' perspective 126
Simulazione di Esami Radiologici mediante Applicazione della Tecnologia CUDA 121
HPC4AI, an AI-on-demand federated platform endeavour 119
The e-learning project for institutional learning 118
SECURITY AND DEFENCE HIGHER EDUCATION IN PANDEMIC TIMES: MEASURES ADOPTED AND NEW PERSPECTIVES FOR THE FUTURE 115
Open Online Courses e Open Educational Resources all’interno di una Piattaforma Moodle 115
Studiare Matematica con Moodle e Maple 111
ONLINE TUTORING THROUGH AN INTEGRATED PLATFORM TO SUPPORT LEARNING MATHEMATICS AT LOWER SECONDARY SCHOOL 107
Turin Shroud and Sudarium of Oviedo: analysis and comparison by computer science methods 105
ViRis: A Tool for Simulating Radiology exams 104
SECONDARY SCHOOL TEACHER SUPPORT AND TRAINING FOR ONLINE TEACHING DURING THE COVID-19 PANDEMIC 102
HAP-Moodle: una soluzione open-source per l'High-Availability e la performance applicata a Moodle 100
PPS un anno dopo: l'evoluzione della piattaforma di e-learning per la formazione dei docenti sul problem posing and solving 100
Integrazione di un editore di molecole 99
Una piattaforma Moodle integrata per tutta la scuola incorporata nel progetto nazionale PP&S 99
Sindon 3D Interactive Experience with Stereo Anaglyph visualization 98
Start@unito as Open Educational Practice in Higher Education 95
Uso di Moodle nelle relazioni con le scuole: attività di orientamento e Olimpiadi di Informatica 94
A software tool for the simulation of a digital X-ray imaging system 94
Virtual Mouse: a HCI System based on Hand Gesture Recognition 93
Totale 31.580
Categoria #
all - tutte 64.310
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 42.878
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 107.188


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20204.499 0 0 0 0 0 0 739 509 967 589 912 783
2020/20217.641 873 521 623 619 669 635 576 517 843 622 527 616
2021/20224.395 347 332 295 494 437 345 343 311 273 364 479 375
2022/20234.196 314 288 213 425 380 788 389 299 402 230 251 217
2023/20243.287 207 269 206 269 324 413 405 257 55 266 303 313
2024/20252.710 219 303 418 458 979 316 17 0 0 0 0 0
Totale 34.167